Haagse Hogeschool 3 november 2005 IKEA BV Nederland Ervaringen van IKEA Nederland B.V. Cultuur als motor voor succes!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De 5 dimensies van cultuur
Advertisements

“Hoe kom ik aan klanten?”
HOGESCHOLEN IN DIALOOG Dag van de kennisuitwisseling 19 januari 2010
Workshop Social Media Laat jij jouw bedrijf op z’n kop zetten door Social Media ?
Altijd meer aandacht 2012 Welkom bij Hutten. Cijfers op een rij ✪ Nationale toonaangevende culinaire dienstverlener ✪ Brabantse gastvrijheid 1929 ✪ Bijna.
Mart Smeets Op zoek naar zijn succesfactor(s). Mart Smeets Bekend van radio en televisie Voornamelijk sportverslaggeving en presentatie Ook bekend om.
Identiteit is geen kwestie van kiezen, maar van delen. SOPOW, 31 oktober 2012 Vereniging Openbaar Onderwijs.
SER biedt OR nieuwe kansen!
Waar komt je geloof vandaan? HC zondag 25 en Markus 16:9-20.
Onderzoek.
Hogescholen in Dialoog
Lesgeven over duurzame ontwikkeling
Vitale en weerbare medewerkers
Je verleiding vertellen beste bloemist!
Refrein De Hogeschool van Amsterdam, Is ambitieus ten aanzien van het koesteren van jong talent. Wij gaan voor de student Betrokken bij de maatschappij.
Medmec04 les 3 Engagement.
Dia 1 van 12 Mensen binden aan Balls. dia 2 van 12 Inhoud Hoe groot is het verloop? Waarom is dit een probleem? Wat zijn de oorzaken van het verloop?
December 2013 Woord van Leven "Moge de Heer uw liefde voor elkaar en ieder ander groter maken, zodat uw liefde even overvloedig wordt als onze liefde.
Hoe een loopbaandialoog te voeren
Wat willen we vandaag doen?
Organisatie in verandering De implementatie van digitaal werken
 Ambassadeursnetwerk 2005/2006 Ambities verzilveren * 8 november 2006 Een format voor rapporteren over diversity Klaas van den Berg Mohammed Essafi.
KICK OFF PROJECT INFUSIE
Hoofdaannamen van Appreciative Inquiry
Interactieve (Marketing) communicatie COLLEGE 07 SHEET 1 Interactieve (Marketing) Communicatie.
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
“Een samenwerkingsverband van mensen in formele functies die met behulp van regels en middelen een gemeenschappelijk doel realiseren”. ORGANISATIE Mensen.
Vitale opgaven voor de Stad november 2014
Samenwerking met organisaties: troeven en valkuilen
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Aan de slag met waarderend vernieuwen
Identiteit van de divisie Zorg & Gezondheid
HOE MANTELZORGVRIENDELIJK IS MIJN ORGANISATIE?. Hoe mantelzorgvriendelijk is mijn organisatie?  Welke sterktes / krachten zijn er aanwezig binnen jouw.
11 Diversiteit & inclusie July 30, Overzicht Diversiteit en inclusie zijn een integraal onderdeel van onze business. Het is essentieel dat u.
WAT BEWEEGT JE TOT ACTIE?
SCHPA 2.57 Organisatie en beleid week 2.
Pedagogische theorieën
Reguleren van motivatie: Do It Yourself! 28 oktober Deventer.
Je mag/kan steeds van school veranderen MAAR Verander niet teveel van school, want dit is niet goed voor je kind. Elke school heeft positieve en.
Maak je persoonlijke veranderverhaal
Kernwaarden Van persoonlijke waarden naar RVO.nl waarden
Het is Biddag! Een baan, groei in hun gemeente, kinderen vertellen wie Jezus is: dat zijn de dromen van jonge christenen wereldwijd. Bid je mee? Voor hun.
Een baan, groei in hun gemeente, kinderen vertellen wie Jezus is: dat zijn de dromen van jonge christenen wereldwijd. Het is Biddag! Bid je mee? Voor.
Een baan, groei in hun gemeente, kinderen vertellen wie Jezus is: dat zijn de dromen van jonge christenen wereldwijd. Het is Biddag! Bid je mee? Voor.
Hoe bereiden we ons optimaal voor? HR-uitdagingen tijdens een doorstroomtraject Thomas Bossuyt Partner BDO #SamenStromen.
Een baan, groei in hun gemeente, kinderen vertellen wie Jezus is: dat zijn de dromen van jonge christenen wereldwijd. Het is Biddag! Bid je mee? Voor.
Een baan, groei in hun gemeente, kinderen vertellen wie Jezus is: dat zijn de dromen van jonge christenen wereldwijd. Het is Biddag! Bid je mee? Voor.
Een baan, groei in hun gemeente, kinderen vertellen wie Jezus is: dat zijn de dromen van jonge christenen wereldwijd. Het is Biddag! Bid je mee? Voor.
Een baan, groei in hun gemeente, kinderen vertellen wie Jezus is: dat zijn de dromen van jonge christenen wereldwijd. Het is Biddag! Bid je mee? Voor.
Een baan, groei in hun gemeente, kinderen vertellen wie Jezus is: dat zijn de dromen van jonge christenen wereldwijd. Het is Biddag! Bid je mee? Voor.
Samen leven, zorg voor elkaar. Waar gaat het over? Met de decentralisaties worden gemeenten verantwoordelijk voor de zorg voor en het welzijn van hun.
Coördinatie van de hulp Workshop 4. Voorstellingsrondje Maatschappelijke evoluties Perspectief van de cliënt Casusoverleg Ervaring delen Cliëntoverleg.
Voorstelling van het vak KATHOLIEKE GODSDIENST. Doel van het vak KATHOLIEKE GODSDIENST Kinderen helpen om te groeien als mens en te bouwen aan een eigen.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Hoezo Great Place To Work ® bij Vanboeijen? © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN 30 september 2009 Erik van Riet VGN 30 september 2009.
Kanker en werk Inzetten op werkbehoud Tips & tricks.
1. Stap 1 Samenstellen portfolio 2. Stap 2 Samenstellen netwerk 3. Stap 3 Social Media selecteren 4. Stap 4 Aanmaken profielen 5. Stap 5 Optimaliseren.
Rol van werknemers? “Wil een bedrijf ook in de toekomst succesvol zijn, dan moet het: zijn CO2-uitstoot, energie- en materiaalverbruik verminderen; zorgen.
Diversiteit & Inclusie
Voor u en uw medewerkers!
[Bedrijfsnaam] Bedrijfsplan.
Het 7-stappenplan Er bestaan verschillende modellen en stappenplannen om morele dilemma’s te analyseren en tot een beslissing te komen. Wij gebruiken “het.
Het is Biddag! Een baan, groei in hun gemeente, kinderen vertellen wie Jezus is: dat zijn de dromen van jonge christenen wereldwijd. Bid je mee? Voor hun.
Ouderavond De Borgh 11 oktober Ouderavond De Borgh 11 oktober 2017.
persoonlijk professioneel prettig
Branko Hagen, congres ‘Inclusiviteit werkt!’,
§6.3 Cultuur en samenleving
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
College Zelfredzaamheid & Eigen Kracht
Transcript van de presentatie:

Haagse Hogeschool 3 november 2005 IKEA BV Nederland Ervaringen van IKEA Nederland B.V. Cultuur als motor voor succes!

Wat is IKEA voor bedrijf?

Grootwinkelbedrijf in meubelen. Concept gestuurd. Zweeds bedrijf. Zestig jaar. Familie-onderneming. Wereldwijd actief. Elk jaar prijzen omlaag. Autonome groei. Zestig procent werknemers♀, gemiddelde leeftijd 32 jaar.

Onze waarden en cultuur zijn basis voor groei

Waarden en cultuur zijn basis voor groei! Kapitalisme met een humanistisch karakter. Identiteit, saamhorigheid en bundeling van kracht. Sleutelbegrippen in testament oprichter. Biedt focus en slagvaardigheid. Toetsingskader voor besluitvorming. Correctie mechanisme. Mensen maken van droom realiteit. Geef vrijheid om verantwoording te kunnen nemen.

Onze waarden…. Een beter bestaan voor zoveel mogelijk mensen

Beter bestaan voor zoveel mogelijk mensen! Enthousiasme, wil voortdurend te vernieuwen, kostenbewustzijn, diversiteit, geven/nemen van verantwoordelijkheid, elkaar helpen, bescheidenheid en eenvoud in de manier waarop we werken.

Onze cultuur…. vereist onderhoud en dialoog

Cultuur vereist onderhoud en dialoog! Voorbeeldgedrag allerbelangrijkst. Verhalen vertellen. Taalgebruik drager van cultuur. Oog voor werkplek. Bij moeilijke beslissingen waarden voorop. Bescheidenheid en respect voor het ‘gewone’. Creatieve werkvormen om waarden te (her)interpreteren. Meeweten belangrijk voor betrokkenheid en dus klantsucces. IKEA hoort bij mij.

HR motor achter cultuur beleving…. Juist nu, altijd en overal

HR motor achter cultuur beleving! Hard werken voor zakelijk succes. ‘Engagement & productivity’ kern HR strategie. Voorbeelden zijn: waarden gerelateerd selecteren, cultuur workshops, MD & cultuur verweven, leertheater, structuurwijziging, CAO afspraak over POP’s & Unicef. Resultaat: +14% versus -13%, beste retail werkgever, 1500 banen in 3 jaar, eigen kweek groeit door

Wat houdt ons bezig: bedrijfswaarden in onzekere samenleving, rol IT/workflow op werkwijze (tech, touch &, theatre), bedreigingen verzilveren als kans voor cultuur beleving

Cultuur onze motor voor succes!