ontwerplabs Academische Opleidingsschool Amsterdam
Samenstelling
Projectplan “VSLS”
Parallelle ontwerplabs Opdracht: Lessen(-series) ontwikkelen Thema’s: Opbrengstgericht werken Omgaan met verschillen Afspraken: Omvang Termijnen Overdraagbaarheid Kennisdeling
Monitoring Onderzoek Effectiviteit ontwerplabs Invloed op docentgedrag? Focusgroep Lesson Study HvA Monitorgroep Verzamelen resultaten Beschrijven trajecten voor studenten en starters Draagvlak creëren voor implementatie trajecten
Beoogde uitkomsten Kennis over proces in teams ontwikkelteams in de scholen Eindproducten vernieuwde, versterkte en breed gedragen curricula voor studenten (schoolgroep) en starters (inductietrajecten) Kennis over samenwerken en leren in AcOA- verband over studenten en (startende) docenten Gemeenschappelijkheid AcOA kennis delen, co-creëren
Spinoza Lyceum
Montessori Lyceum Amsterdam Werkwijze: Interdisciplinair, gezamenlijk ontwerpen, observeren, herontwerpen… Doelstellingen: Lastige onderwerpen aantrekkelijk maken “Montessori”-opbrengst in kaart brengen adhv eigen observatie-instrument Mentorlessen gedifferentieerd aanbieden
Studenten in lab Lab naar studenten Studenten in ontwerplab op gelijkwaardige basis als onderdeel van het praktijkdeel Het ontwerplab verzorgt gezamenlijke ontwerpsessies met studenten
Opbrengst Inzichten over Montessori zichtbaar maken (eigen kijkwijzer) Inzichten samen ontwerpen, observeren, herontwerpen Vakgebonden lessen - gedifferentieerd, evaluatiegericht Vakoverstijgende lessen voor mentoraat, LOB, projecten - gedifferentieerd en evaluatiegericht Workshops voor studenten en collega’s