Ontwerplabs Academische Opleidingsschool Amsterdam.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samenwerkend leren lastig -ook voor leraren leerzaam -ook voor leraren
Advertisements

Lectoraat Lesgeven in de Multiculturele School
Integrale Gebiedsanalyses en GGOR Frans Jorna adviseur Integraal Waterbeheer, procesbegeleider.
Flow als sturingsprincipe
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Hogeschool Windesheim en Universiteit Twente Lessons learned Ulrike Koot
PDS en WERKPLEKLEREN “OPLEIDEN IN SCHOOL”
Respect op school Geen VOET om op te staan.
Refrein De Hogeschool van Amsterdam, Is ambitieus ten aanzien van het koesteren van jong talent. Wij gaan voor de student Betrokken bij de maatschappij.
De neuzen dezelfde kant op richten is ook een vorm van maatschappelijke betrokkenheid. Dat doen we nog niet zo goed. De functie van de HvA is goede professionals.
Werken aan draagvlak De Academische opleidingsschool
StatIG in de Vrolijke School
Ton van der Valk, (IVLOS/ CD-, Universiteit Utrecht) en
van schoolopleiders en instituutsopleiders
ALLE VAKKEN OP HET PLEIN
Regionale samenwerking rondom jongeren Ton EimersMichiel van der Grinten.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Rotterdam Academy Rotterdam, 5 oktober 2010.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
SAMEN AAN ZET Gedeeld leiderschap.
Steeds krachtiger bestuur in:
Skozok en Fontys Pabo Eindhoven
ERVARINGEN VAN EEN JAAR WERKEN ALS OPLEIDER IN SCHOOL
Opleiden in school 22 juni 2004
Virtueel discursief kennisnetwerk: een project van de Digitale Universiteit Anneke Dirkx, INHOLLAND.
Transdisciplinaire projecten
Communitybijeenkomst 21 april 2009 Kies Kleur in Groen.
Collectief leren in schoolteams
Schoolmodellen LOB Frans van Hoek, 20 juni 2014.
Schoolmodellen LOB Marieke Baijens 29 september 2014.
Handelingsplannen.
De DATATEAM® methode data als inzet voor het werken aan onderwijs, kwaliteit en professionalisering Klaas Pit 16 april 2015.
Presentatie Fontys Pabo Limburg 30 november jaar 4C-ID model
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Lesgeven in en over diversiteit
BÈTAVAKSTEUNPUNTEN. Docent-activiteiten Meestal vakgericht, soms vakoverstijgend (Beta) Netwerkbijeenkomsten – ca. 4 maal per jaar Cursussen en workshops.
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
schpa.  Projectmatig werken  Opzet module  Opdrachten  Projectgroepen vormen  Wat verder nog ter sprake komt.
ICALT observatie-instrument training 24 september 2015
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
Wjk.
praktijk project ouderbetrokkenheid
Bètasimulaties Jeroen Sijbers, Bètasteunpunt Wageningen.
Kigo VBG scholen- Buitengewoon in wijk en regio Kigo VBG scholen- Buitengewoon in wijk en regio KIGO project Natuurpark Groote Beerze.
PROFESSIONALISEREN DOOR EN IN ONDERZOEK GOOD PRACTICE VELON/VELOV 2016 JANNEKE RIKSEN
Onderzoekateliers Een eerste stap naar partnership?
Twents Meesterschap in actie: Opleiders en docenten samen aan de slag ECENT-vakvernieuwingsconferentie 4 juni 2010 Jan van der Veen
Samen ontwerpen van een toekomstgerichte en authentieke toetsstrategie Eveline Vinois, Ilse Ruys, Veerle Martens Meer info?
Praktisch werk effectiever maken Tekst: Henny Kramers-Pals.
Onderzoek en hogeschool waarom, wat en hoe bert mulder | informatie, technologie en samenleving.
Profielwerkstuk Gedrag en Maatschappij Vwo-scholieren die een profielwerkstuk willen maken op het gebied van gedrag of maatschappij, kunnen gecoacht worden.
Transitiepaden AFL Van school  Naar kenniscentrum AFL Van werken binnen teams in opleidingen  Naar samenwerken binnen en tussen domeinen en met de 5.
Pilot-studie naar Classroom Management binnen LVO en Pabo Uitkomsten Bruno Oldeboom nov
Begeleiding beginnende leraren: groep B doorlopende leerlijn initieel→ post- initieel Uitgangspunten bij begeleiding startende leraren Doorlopende leerlijn:
MVI ambities opstellen doe je samen
Lerende netwerken Jonge Kind in de stad Utrecht: Leren doe je samen!
In het mbo Marga Douma-Alta 2 november 2016
Academics For Companies Leuven
Analyse van het studiekeuzeadvies binnen het Ichthus Lyceum
Ervaringen met Teaching through Problem Solving (en Lesson Study)
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Versterken samenwerking lerarenopleidingen scholen
Ouders en school samen Maart 2016
JGZ en de Ouder – en Kind teams in Amsterdam
‘Goede start in het hbo: het LOB-cv’
Experimentele modevormgeving
LOB in het mbo Onderzoek naar het bevorderen van
Werken met leerdoelen op de mavo
TTT 2018 / 2019.
Kantelen in Rotterdam Experimenteerzone 5 VWO Kunstaanbod
Transcript van de presentatie:

ontwerplabs Academische Opleidingsschool Amsterdam

Samenstelling

Projectplan “VSLS”

Parallelle ontwerplabs Opdracht: Lessen(-series) ontwikkelen Thema’s: Opbrengstgericht werken Omgaan met verschillen Afspraken: Omvang Termijnen Overdraagbaarheid Kennisdeling

Monitoring Onderzoek Effectiviteit ontwerplabs Invloed op docentgedrag? Focusgroep Lesson Study HvA Monitorgroep Verzamelen resultaten Beschrijven trajecten voor studenten en starters Draagvlak creëren voor implementatie trajecten

Beoogde uitkomsten Kennis over proces in teams ontwikkelteams in de scholen Eindproducten vernieuwde, versterkte en breed gedragen curricula voor studenten (schoolgroep) en starters (inductietrajecten) Kennis over samenwerken en leren in AcOA- verband over studenten en (startende) docenten Gemeenschappelijkheid AcOA kennis delen, co-creëren

Spinoza Lyceum

Montessori Lyceum Amsterdam Werkwijze: Interdisciplinair, gezamenlijk ontwerpen, observeren, herontwerpen… Doelstellingen: Lastige onderwerpen aantrekkelijk maken “Montessori”-opbrengst in kaart brengen adhv eigen observatie-instrument Mentorlessen gedifferentieerd aanbieden

Studenten in lab Lab naar studenten Studenten in ontwerplab op gelijkwaardige basis als onderdeel van het praktijkdeel Het ontwerplab verzorgt gezamenlijke ontwerpsessies met studenten

Opbrengst Inzichten over Montessori zichtbaar maken (eigen kijkwijzer) Inzichten samen ontwerpen, observeren, herontwerpen Vakgebonden lessen - gedifferentieerd, evaluatiegericht Vakoverstijgende lessen voor mentoraat, LOB, projecten - gedifferentieerd en evaluatiegericht Workshops voor studenten en collega’s