Chemie tussen context en concept Hoe bereiden we studenten voor op vernieuwing ?
Chemie tussen context en concept Workshop Ecent-symposium Frank Seller, Stuurgroep Nieuwe Scheikunde
Chemie tussen context en concept Een filmpje over twee bètadocenten..... Om te beginnen ……
Chemie tussen context en concept Een voorstelrondje..... Om te beginnen ……
Chemie tussen context en concept Een voorstelrondje Afbakening opbrengst.... Om te beginnen ……
Chemie tussen context en concept Een voorstelrondje Afbakening opbrengst Programma van deze workshop.... Om te beginnen ……
Chemie tussen context en concept Twee oriëntatievragen: Hoe ziet bètavernieuwing eruit waaraan docenten zelf bijdragen? Hoe ziet bètavernieuwing eruit die in veel scholen uitvoerbaar is? Voorwaarden aan bètavernieuwing Betekenis voor bèta-opleidingen Programma
Chemie tussen context en concept In tweetallen (of drietallen) met denken- delen-uitwisselen. Hoe ziet de bètavernieuwing eruit waaraan docenten zelf bijdragen? (maximaal minuten) Eerste oriëntatievraag
Chemie tussen context en concept In tweetallen (of drietallen) met denken- delen-uitwisselen. Hoe ziet bètavernieuwing eruit die in veel scholen uitvoerbaar is? (maximaal minuten) Tweede oriëntatievraag
Chemie tussen context en concept Plenaire inventarisatie van antwoorden op: Hoe ziet bètavernieuwing eruit waaraan docenten zelf bijdragen? Hoe ziet bètavernieuwing eruit die in veel scholen uitvoerbaar is? Antwoorden
Chemie tussen context en concept Lijstje met do's & don'ts Doen:.. Niet-doen:
Chemie tussen context en concept Het belang van voorwaarden op schoolniveau bij de ontwikkeling van bètavakken Een tweede filmpje ter introductie
Chemie tussen context en concept Het belang van voorwaarden op schoolniveau bij de ontwikkeling van bètavakken Wat leren we uit de discussies rond het rapport Leerkracht!, BON, Commissie Dijsselbloem, 'gebrekkig' niveau van examens, klachten aansluitend onderwijs, eerdere vernieuwingen als PLON, CMLS, etc ?
Chemie tussen context en concept Verschillen tussen vernieuwen en ontwikkelen; Professionalisering op de werkplek; Korte discussie als opmaat voor de vierde vraag Leren van leraren
Chemie tussen context en concept In viertallen antwoorden zoeken met de place-mattechniek op twee kwesties. Werkwijze place-mat uitleggen (maximaal minuten) De vierde vraag
Chemie tussen context en concept (1) Wat kan en/of moet een student, die op stage gaat, in de nieuwe school zien/herkennen van de bèta- ontwikkeling ? (2) Wat zijn de (start)competenties van een beginnend docente of docent om bij te dragen aan de bèta-ontwikkeling van de school waar zij/hij gaat werken ? De vierde vraag
Chemie tussen context en concept In viertallen antwoorden zoeken met de place-mattechniek op twee kwesties Na maximaal minuten volgt een korte plenaire bespreking van de opbrengst De vierde vraag
Chemie tussen context en concept Contact: Dank u wel.
Chemie tussen context en concept