Functiedifferentiatie in het primair onderwijs 4 februari 2010.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Bijeenkomst CAO PO OOP dag Ede 19 november 2013
Advertisements

Workshop Mensen in beweging
IB 1.
functiegebouw Naar een provinciaal functiegebouw?
Resultaatgericht personeelsbeleid Hartger Wassink.
Petra van den Broek Voor gmr Utrecht 13 februari 2009
Opgericht 14 juli 2000 Ter verhoging van het aantal onderwijsdeelnemers dat een opleiding beroepsgekwalificeerd kan afronden.
ACHTERSTANDBESTRIJDING EN REFERENTIENIVEAUS voor taal en rekenen in het VO Wat staat scholen te doen? Flitspresentaties september / oktober 2012 –
Intergemeentelijke samenwerking en HR
Kritische succesfactoren bij reorganisaties
Personeel – tripartiete overeenkomst Mobiliteit als instrument voor kwaliteit en continuïteit.
OR-platform 15 november.
carrière maken in het onderwijs Domstad Academie Utrecht
Opbrengstgericht werken
Actieplan MBO – concept concept. Actieplan MBO : basis voor kabinetsbeleid komende periode T.o.v. van eerdere versies hebben wij door lobby nog.
Waarom kwaliteitsverschillen tussen docenten erkennen? Kitty Kwakman Landelijk Platform Beroepen in het Onderwijs.
Buurtteam Jeugd en Gezin
LPC R&D-aanpak in ontwikkeling Anje Ros, KPC Groep Martin van Reeuwijk, APS Gert Kamphof, CPS Lessen uit onderzoek, Tussen onderzoek en praktijk.
Belangenbehartiging door de VELON
Kees Broekhof Hans Cohen de Lara Sardes. Stappen Welke onderwerpen liggen er op ons bord? Welke gaan we aanpakken? Welke oplossingen zijn beschikbaar?
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Regiobijeenkomsten WEC-Raad Mei en juni Programma regiobijeenkomst uurwelkom en aanleiding bijeenkomst uur thema I: rol en positie van.
Opleiden in school, mei Opleiden in school Kennismaking met POSS Personeel en Organisatie Support Systeem Hulpmiddel bij de gesprekkencyclus.
4 december deeltijd-hbo Post-Ad in deeltijd formeel en niet-formeel Hans Daale Leido Academy.
De Associate degree en de kenniscentra Jan Nienhuis.
Metaalunie en Ad. Waarom?
Ton van den Boom, opleidingscoördinator. Opleiden in School Doel ministerie O&W –visie ontwikkelen op Opleiden in School –visie ontwikkelen op werkplekleren.
Opleiden in school 22 juni 2004
Vmbo - havo/vwo januari/februari 2012 Regionale netwerken taal en rekenen.
Bijeenkomst GMR 20 maart 2012 GMR 20 maart Personeelsbeleid en personeelsplanningl.
EVC en de CGKS Woerden 22 mei 2007 Erik Kaemingk Kenniscentrum EVC
Kwaliteitscode EVC EVC in het MBO ~ CompetentCity Erik Kaemingk & Cissy Johann.
Een project van de Korengroep
EVC: Erkenning Verworven Competenties Laat zien wat je waard bent! Toepassing bij [corporatie]
Grote Prisma Medezeggenschapsquiz
Moet ‘t misschien anders..?. Wat vraagt deze tijd van een school?
Bekostiging en kosten van de functiemix van reguliere basisscholen 11 februari 2014 Reinier Goedhart
Marjan van Hof & Lineke Bos
Functiemix in de CAO PO 11 februari 2014 Edwin van Bokhoven.
OPDRACHT 3 vakdidactiek Mbo
Beroep en opleiding BvB 2015.
Opening Twente Centre for Career Research (UT) “Professionele ontwikkeling van leerkrachten vanuit beleidsperspectief” Monique Vogelzang Directeur directie.
Tripartiete overeenkomst personele gevolgen passend onderwijs.
Plateau Openbaar Onderwijs Assen
Passend Onderwijs en Unicoz Presentatie gmr 10 oktober 2012.
Functiewaardering in het voortgezet onderwijs
Voorlichting nieuwe CAO PO
ONDERWIJS AAN (POTENTIEEL) BEST PRESTERENDE LEERLINGEN
 Wat is medezeggenschap?  Taak en rol van de MR?  Belangrijkste onderwerpen / Jaarverslag 2013 – 2014  Samenstelling MR  Vragen? ONDERWERPEN.
Functiemix in de Aloysiusstichting Voorhout, 23 maart 2010 Piet-Hein Mees Marjan van Hof.
Functiewaarderen workshop OOP
Kwaliteitsimpuls langdurende Zorg Hoe kom je aan de juiste mensen met de juiste competenties ?
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 6 Onderdeel : personeelsinstrumenten.
Plan van Aanpak Toptalenten Regionale talentnetwerken po en vo Startbijeenkomst Top Talenten Stimuleren in het Noorden.
Functiemix GMR Woensdag 20 januari Proces tot nu mrt mrt jun jun GMR Ondersteuning P&O GMR- vergadering Beloningscafé okt.
Taal- en rekenbeleid in de regio Mariëlle Verhoef (projectleider taal en rekenen) Herman Krikhaar (coördinator Profijt)
DOLLARD COLLEGE LOCATIE SCHEEMDA Pilot 1.1 Collega’s Dollard College 11 maart 2010.
Convenant Investeringen Langdurige Zorg Bianca Roos 4 oktober 2011.
W E L K O m 8 december 2011 Bezoek gemeenteraadsleden
Informatie voor ouders groep 8 over:
LERAAR WORDEN VIA ASSESSMENT
Een nieuw concept voor de ICT-leerplannen
Samenvatting Strategische Dag Consent 2007
Visie en strategie Les 4: strategie.
Informatie voor ouders groep 8 over:
CAO-bijeenkomsten zomer 2018
ONDERWIJS EN ARBEIDSMARKT
Personeelsbeleid Sirius
De branche kinderopvang
Transcript van de presentatie:

Functiedifferentiatie in het primair onderwijs 4 februari 2010

Onderwerpen 1.LeerKracht: convenant 2.Concrete afspraken CAO 3.Implementatie

Functiemix

LeerKrachtfunctie convenant (tripartiete overleg: OCW, vakbonden en werkgevers) - verkorten carrièrelijn tot 15 jaar - 40 % schaal 10 (DB) in schaal 10 (DB) is echte functie

Motieven voor de functiemix Stimuleren goed werkgeverschap (po aantrekkelijke sector om te werken) - loopbaanperspectief leraar - concurrentiepositie t.o.v. VO Functiedifferentiatie als middel voor organisatieverandering (doel: verbetering van onderwijs)

2. Concrete afspraken Convenantsafspraken vastgelegd in CAO-PO termijnen basisonderwijs schaal 10 (LB) op bestuursniveau (en schoolniveau): start in augustus % (6%) % (12%) 2012 – 24% (18%) 2013 – 32% (24%) 2014 – 40% (30%) - uitgaan van echte functies

Uitgaan van ‘echte’ functies Minimaal 50% lesgevende taken Functie differentiatie geen beloningsdifferentiatie  schaal 10 (DB) is het salaris voor een functie, niet de beloning van personen Opleiding / scholing leidt niet automatisch tot hogere schaal / hogere functie [Omgekeerd: een functie vergt competenties (vermogens), wellicht opleiding. Schaal 10 is dus geen ‘recht’, waar iemand een beroep op kan doen] Een sollicitatieprocedure is nodig voor de invulling van de functie

FunctievoorwaardenFunctievoorwaarden LB een werk en denkniveau HBO+ door: relevante cursussen, master-classes, HBO-masters of een EVC- bewijs afgegeven door een gecertificeerde aanbieder; in aansluiting op de Kwaliteitsagenda primair onderwijs onder andere op de deelgebieden rekenen en taal, zorg en achterstand; (mede)verantwoordelijkheid dragen voor de ontwikkeling van, het uitdragen van en verdedigen van onderwijskundig beleid; het signaleren en analyseren van behoeften tot vernieuwing van het onderwijs en hiervoor concepten aanleveren.

3. Implementatie Stappenplan: plan van aanpak (gmr) plan van aanpak visie op de organisatie berekenen financiën bestuursformatieplan (gmr) beschrijven en waarderen functies Sollicitatieprocedures

Functiemix