“Van kwaliteitsagenda PO naar kennis- en onderzoeksplatform Interactum” Interactumdag 8 april 2011.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorschool voor iedereen
Advertisements

Reflecteren over het zorgbeleid van de school
Alert4you Wethouders voor Kindcentra 3 februari 2012.
Harmonisatie kinderopvang en peuterspeelzaalwerk
Beroep Pedagogisch Werker
Tussendoelen in de praktijk van groep 1/2
Het jonge kind, VVE en doorgaande lijn Waar gaan we heen? OKE wet Beleidsplan VVE “en nu is het OKE” Ombuigingsbesluit peuterspeelzalen Kwaliteitseisen.
Passend Onderwijs een korte inleiding
CAPACITEITSONTWIKKELING IN PROFESSIONELE LEERGEMEENSCHAPPEN Kenniskring Schoolontwikkeling en Schoolmanagement Velon 2007.
Passend Onderwijs Wat verstaan we onder Passend Onderwijs?
Wat is Passend Onderwijs
Passend Onderwijs Noord-Limburg November 2013
ALV Christenunie Woerden 31 mei 2011
De waarde van cultuureducatie
Praktijkvoorbeeld Vversterk in de Pabo Fontys Pabo Tilburg
Samenwerken in burgerschap
Het VPI als basis voor integraal handelingsgericht indiceren
Leerlingen als partners in een leergemeenschap
Leergemeenschappen onderzoekend vormgeven
De Almeerse ontwikkeling Integratie; kansen en bedreigingen.
Anne Marie Vera Naber Edventure, uw partner voor de LEA.
Kwaliteitszorg als ontsluiter voor professionele ontwikkeling op school Opleiden in School (OiS) (V)SO Start-upconferentie.
Beroep Pedagogisch Werker Visie ontwikkeling voor krimpregio.
Leerlingenzorg op basisschool Los Hoes
De Tweeklank Informatieavond Programma Algemene informatie op schoolniveau; profilering 1 e ronde praktische informatie in de groepen 2 e ronde.
Formatief toetsen en differentiatie: ideaal en/of werkelijkheid? Nienke Nieveen miniconferentie "Formatief toetsen” Heerlen, 26 maart 2013.
Over kwaliteit valt te twisten GIA bijeenkomst 23 november 2010 Arnhem Kansen van het onderwijsachterstandenbeleid Zeki Arslan Programmamanager Onderwijs.
1zorg-route.
Passend Onderwijs Wat verstaan we onder Passend Onderwijs?
Algemene uitkomsten groepsgesprekken POVO 13 november 2008 Jan Peters Ben Verbruggen.
Samenwerkingsverband Maastricht/Heuvelland PO d.d. 8 september 2014
Integrale doorgaande lijnen bij passend onderwijs en zorg voor jeugd
VAN OPVANG NAAR ONTWIKKELING
Van onderwijzen naar leren
Voor àlle kinderen ……. IKC en ondersteuningstructuur
Uitkomsten kwaliteitsonderzoek pilot toezicht 2020 De Oranjerie datum onderzoek 12 mei 2015.
Regels kun je omzeilen, principes niet.
Van groep 8 naar klas 1 Het Nieuwe Eemland Amersfoort
Pedagogische theorieën bijeenkomst 1
Studiedag Basisonderwijs Provincie Vlaams-Brabant 12/11/2015 Departement Onderwijs en Vorming WAT IS STEM?
DE INVLOED VAN ICT VAARDIGHEDEN VAN DOCENTEN OP AFSTANDSONDERWIJS AAN LANGDURIG ZIEKE KINDEREN MET BEHULP VAN EEN KLASSECONTACTSET Emma Degrande December.
Competentie gebieden Kerntaak 1.
Leer kracht Workshop over competenties van
De drie V’s Visie  De ontwikkeling van ieder kind afzonderlijk staat centraal. De leerling is eigenaar van zijn of haar eigen leren en kan zich in eigen.
Lectoraat Eigentijds Beoordelen in het Onderwijs (EBO) Jos Castelijns, Marja Wijnen, Mark Wouters & Willem Heldens Interactum 8 april 2011.
Een doorgaande lijn VVE-PO in de praktijk Hoe wordt er vorm gegeven aan de doorgaande leerlijn van voorschoolse educatie naar het primair onderwijs? Door:
Rekenen-wiskunde en didactiek op de pabo in samenhang VELON conferentie 2016 Gerard Boersma Docent rekenen-wiskunde en didactiek Begeleider afstudeeronderzoek.
Gemeente Rotterdam 23 en 29 maart 2016 Informatiebijeenkomst Leren Loont! en beleidsregel. po, vo.
Toelichting inspectierapport. Agenda Inleiding/welkom Waar kijkt de inspectie naar? Hoe verder? Nog te beantwoorden vragen.
Opbrengstgericht werken en jonge kinderen: hoezo?
Ieder kind de best passende ontwikkeling februari 2013 OP WEG NAAR 2014.
Samenwerken en niet concurreren binnen SPIL Eindhoven
Peuter & Co De Hbo’er in Groep Nul en de Startgroep Van spelen word je vrolijk!
Kindcentrum [naam] Voor ieder kind van 0 tot 13 jaar!
CMWW Peuterspeelzaalwerk Voor wie de taal niet beheerst blijft de wereld een gesloten boek Marjo Hoek
Ouderavond Mandegoud Maandag 11 maart. Doel van de avond Ouders informeren over oordeel Inspectie van het Onderwijs Ouders informeren over Plan van Aanpak.
Parallelsessies 1: Focus op praktijk Overdracht vve - po in de praktijk Hoe wordt er aan de doorgaande leerlijn van voorschoolse educatie naar het primair.
Een doorlopende leerlijn van VVE naar PO Hoe wordt er aan de doorgaande leerlijn van voorschoolse educatie naar het primair onderwijs vormgegeven? Door:
Ieder kind de best passende ontwikkeling NOT 2011 Henk Keesenberg
1 Schoolplan gebaseerd op:  visie in  gezamenlijkheid en  grote betrokkenheid.
Van groep 8 naar klas 1 Maaike Swets rector Het Nieuwe Eemland
Onderwijs Ondersteunend Personeel
Terugkoppeling herijkingswensen
Toekomstgericht personeelsbeleid
Verwelkoming Dag van het Secundair Onderwijs
Leerlijn actief burgerschap
Verschillen in onderwijskansen
Van groep 8 naar klas 1 Paul Koolen muziekdocent
Passend Onderwijs en Zorgplicht
INTRODUCTIE academiejaar
Transcript van de presentatie:

“Van kwaliteitsagenda PO naar kennis- en onderzoeksplatform Interactum” Interactumdag 8 april 2011

Gezamenlijke kwaliteitsagenda primair onderwijs Noord-Holland Doorgaande lijnen in de ontwikkeling van kinderen en leraren

Ontwikkelingen in de samenleving in de 21 ste eeuw Doorgaande lijnen in de ontwikkeling van kinderen en leraren

Ontwikkelingen in de samenleving in de 21 ste eeuw

Doorgaande lijnen in de ontwikkeling van kinderen en leraren Ontwikkelingen in de samenleving in de 21 ste eeuw Het basisschoolkind anno 2015

balanceren tussen (zelf)discipline en zelfontplooiing

Doorgaande lijnen in de ontwikkeling van kinderen en leraren Ontwikkelingen in de samenleving in de 21 ste eeuw De basisschool anno 2015 Het basisschoolkind anno 2015

De basisschool anno 2015 Professionele leergemeenschap

Doorgaande lijnen in de ontwikkeling van kinderen en leraren Ontwikkelingen in de samenleving in de 21 ste eeuw De basisschool anno 2015 De leraar basisonderwijs anno 2015 Het basisschoolkind anno 2015

Lerend en onderzoekend pedagoog, vakdidacticus en teamlid De leraar basisonderwijs anno 2015

Doorgaande lijnen in de ontwikkeling van kinderen en leraren Ontwikkelingen in de samenleving in de 21 ste eeuw De basisschool anno 2015 De leraar basisonderwijs anno 2015 Professionaliserings- en onderzoeksagenda Het basisschoolkind anno 2015

Professionaliserings- en onderzoeksagenda Basisbekwaamheid voor iedere leerkracht 2. Leeftijdsspecialisatie Jongere en Oudere kind 3. Profilering en verdieping t.b.v. een leven lang leren.

Basisbekwaamheid Cultuur-maatschappelijk, levensbeschouwelijk & pedagogisch referentiekader Vakinhoudelijke en didactische kennisbasis Gedegen analytisch zicht op ontwikkeling en leerresultaten van kinderen Op groepsniveau betekenisvol werken met leerlijnen Op teamniveau werken met collegiale aansturing en afstemming Op schoolniveau kunnen samenwerken met ouders en externen Professionele bagage

Leeftijdsspecialisatie Jongere kind (2-7) en Oudere kind (8-14) Profilering en verdieping binnen specialisatie 1. Opbrengstbericht werken m.b.t. taal & rekenen-wiskunde 2. Passend onderwijs & jeugdzorg 3. Meervoudige talentontwikkeling & excellentie 4a. Jonge kind & VVE 4b. Oudere kind: Diversiteit & burgerschap

Kennis-/Onderzoeksnetwerk iPabo op basis van doorgaande lijnen In de ontwikkeling van kinderen en leraren 1.Opbrengstbericht werken m.b.t. taal & rekenen-wiskunde -Lectoraat Rekenen-wiskunde + ELWIeR -Lid kenniskring aanhaken bij lectoraat Marnix ? 2Passend onderwijs & jeugdzorg -Lid kenniskring aanhaken bij lectoraat Windesheim 3 Meervoudige talentontwikkeling & excellentie -aanhaken bij Talentenkracht-satelliet VU + kenniscentrum W & T 4a. Jonge kind & VVE -Lectoraat Jonge kind + expertisecentrum Jonge Kind i.s.m. VU 4b. Oudere kind: Diversiteit & burgerschap -Lectoraat Diversiteit & kritisch burgerschap i.s.m. VU

kennis- en onderzoeksplatform