Regie op locatie een middel op weg naar een Goed Leven voor cliënten, Mooi Werk voor medewerkers en een Financieel gezonde organisatie!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ideeën van Kaplan & Norton over de Balanced Scorecard
Advertisements

Regie op locatie een middel op weg naar een Goed Leven voor cliënten, Mooi Werk voor medewerkers en een Financieel gezonde organisatie!
Menno Karres Lead Auditor
Door goede gesprekken groeien
Implementatie van de UNCO-MOB
Leiderschap bij verandering
Peter Kuijer, TrainerMatch Eddy van Eeden, Oopen
Realisatie kindcentrum
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Lessen uit het hier en nu Klein intro ‘Alignment’ van 3 Niveaus (van bewustzijn) 3 D’s (uit ‘Drama in de Boardroom’) (Tegen)Macht Het theater van de Boardroom.
Hoe HPO is de Kinderopvang? High Performance Organisaties
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Grenzen aan vrijwilligerswerk?. SGL Stichting gehandicaptenzorg Limburg Zorg beter met vrijwilligers 21 november 2013.
Starten met competentiemanagement, een eenvoudige klus ?
Motivatie van de professional Willy Limpens
Een continue verbeterende dienstverlening
Logical Framework Approach
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Let op de ijsberg! Over de klimaatscrises, leeftijdsbewust personeelsbeleid en diversiteit Sjiera de Vries.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
GAAN Gewoon Anders Ambulantisering Nieuw
TRAINING PERSOONLIJK LEIDERSCHAP
Integrale kwaliteitszorg (IKZ)
Wat is een communicatieplan?
Jeanette Kok Meeuwsen Ten Hoopen
Missie, visie & jaarplan
Missie, visie, strategie & jaarplan
Leiderschap bij verandering of verandering in leiderschap
© de vries business consultancy, 2008
Organisatie in verandering De implementatie van digitaal werken
Toekomst – Welke kant gaat u op?. Klant i.p.v. patiënt/cliënt; Output financiering; Marktwerking; ……………………… Waarom.
Een theoretische verkenning
Kwaliteit in kleinschalige organisaties
A3 Methodiek “meer sturing met minder papier”
Methode Strategisch personeelsmanagement
Aan de slag met waarderend vernieuwen
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Masterclass Duurzame inzetbaarheid & Mobiliteit. Werkgroep DI waarin management, staf en ARBO waar verbinding van de organisatie op het gebied van DI.
Hoger Onderwijs Wolters Noordhoff
Wat is Lean? Dit is uw organisatie met alles wat daarbinnen gebeurt:
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Terugkoppeling Werkatelier GGZ 8 december 2015 Meetinghouse Dordrecht.
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 1: Werken in een organisatie I
Naar een duurzaam HRM beleid
Informatiebijeenkomst nieuwe medewerkers
WELKOM KLANTENDAG LEAN WERKEN! 15 maart 2012 Drs. Daniël Niezink Drs. Kees Ruizendaal Dr. Joost Vos.
Pas op… van onderen!!! Organisatie- en talentontwikkeling bij de Gemeente Amersfoort VNG CVA - eendaagse Arbeidszaken.
Regie op Locatie met Lean Kennisbijeenkomst 29 oktober 2013 Jenny Tiemens.
De 25 beste ideeën voor een meer inspirerende planning en control Henk Doeleman Jean-Pierre Thomassen.
WELKOM KENNISBIJEENKOMST ’LEAN WERKEN MET EEN KWALITEITSSYSTEEM’ 28 februari 2013 Rik Brom Paul van Tiel Kees Ruizendaal.
Op Expeditie bij Vanboeijen Samen op weg naar een Goed Leven voor cliënten en Mooi Werk voor medewerkers Mark Knopperts en Suzanne Kars Vanboeijen VGN.
Copyright 2008 – Morningstar Systems – All rights reserved 1.
Onderzoekende professional, lerende organisatie 30 januari 2014 Dr. Leni Beukema.
Varianten op auditen Kennisdag 5 juni 2014 Manon Diepenmaat.
Workshop ‘Ben ik tevreden?’ 9 januari Welkom Workshop ‘Ben ik tevreden?’ 9 januari 2012.
Meer rendement uit audits! Manon Diepenmaat 28 maart 2013.
Kennisbehoud Strategische personeelsplanning
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
Kwaliteitsgroep Informatiemanagement
Onze filosofie: Resultaten kunnen altijd beter
Werkgevers wendbaar aan de slag
Procesmigratie van ITIL naar ISM
Stel dat de (onderwijs) wereld gaat veranderen
Methoden om te werken aan continue verbetering
Werken met plezier en goed presteren
Kaizen Quick Reference Card
Ontwikkeling, wij als EBS
Transcript van de presentatie:

Regie op locatie een middel op weg naar een Goed Leven voor cliënten, Mooi Werk voor medewerkers en een Financieel gezonde organisatie!

Management issues -Productieafspraken met Zorgkantoor -Patient-outcome financiering -HKZ-certificering -Strategisch beleid -Zorgplanprocedures -KPI’s -Beleids- en PDCA-cyclus -Vastgoedbeheer en NHC -Klanttevredenheidsonderzoek -Human resource manament -Verzuimbegeleiding met Wet Poortwachter -Werving en selectieprocedures -Lange termijn personeelsplanning -Jaar-uren-systematiek -Persoonlijk Budget Levensfase (PBL) -Beleid ARBO, BHV en RI&E -Medewerkerstevredenheidsonderzoek Wat heeft Jan van de Vennenweg hieraan?

Systeemwereld (LEAN) regels procedures FWG feiten wat we zien management- rapportages afspraak is afspraak meten is weten sturen op uren GEDRAG WAT JE VOELT LEIDERSCHAP Grenzen stellen & bewaken Voorbeeldfunctie ijsberg

Hoe is Regie op locatie ontstaan?

Cliënten MedewerkersOrganisatie Verwanten Medezeggenschap

Hoe ziet een uitrol eruit? Week 1 Opstart Week 2-6 Diagnose Week 6-16 Uitrollen/verbeteren Week 16 en verder Vasthouden Start bijeenkomst 0-meting1-meting 2-meting Kernteam analyseert -- bewaakt voortgang/inhoud Opstarten werkgroepen/kaizens Introductie ROL- instrumenten Kleine winsten, continue verbeteren datum Tussen bijeenkomst Eind bijeenkomst datum ‘Foto’ locatie/afdeling Knelpunten in kaart Week 1 Opstart Week 2-6 Diagnose Week 6-16 Uitrollen/verbeteren Week 1 Opstart Week 2-6 Diagnose

IndustrieZorg Gebaseerd op. Door aan te sluiten bij (bewezen) LEAN methodiek

Houding&Gedrag leidinggevende - medewerker Continu verbeteren Wat doe je en waarom? De Drie Pijlers van ROL

Thema’s bij regie op locatie? 1.Alleen datgene doen wat waarde toevoegt voor de klant 2.Denken in processen 3.Voorkomen van verspillingen 4.Continu kijken hoe het beter kan 5.Eigen winkel runnen 6.Werken vanuit je eigen kracht

Thema’s bij regie op locatie? 1.Alleen datgene doen wat waarde toevoegt voor de klant 2.Denken in processen 3.Voorkomen van verspillingen 4.Continu kijken hoe het beter kan 5.Eigen winkel runnen 6.Werken vanuit je eigen kracht

Proces in kaart gebracht Vanboeijen Proces Meter

Thema’s bij regie op locatie? 1.Alleen datgene doen wat waarde toevoegt voor de klant 2.Denken in processen 3.Voorkomen van verspillingen 4.Continu kijken hoe het beter kan 5.Eigen winkel runnen 6.Werken vanuit je eigen kracht Onbenutte creativiteit

Verspillingen Onbenutte creativiteit

Thema’s bij regie op locatie? 1.Alleen datgene doen wat waarde toevoegt voor de klant 2.Denken in processen 3.Voorkomen van verspillingen 4.Continu kijken hoe het beter kan 5.Eigen winkel runnen 6.Werken vanuit je eigen kracht

Thema’s bij regie op locatie? 1.Alleen datgene doen wat waarde toevoegt voor de klant 2.Denken in processen 3.Voorkomen van verspillingen 4.Continu kijken hoe het beter kan 5.Eigen winkel runnen 6.Werken vanuit je eigen kracht

Thema’s bij regie op locatie? 1.Alleen datgene doen wat waarde toevoegt voor de klant 2.Denken in processen 3.Voorkomen van verspillingen 4.Continu kijken hoe het beter kan 5.Eigen winkel runnen 6.Werken vanuit je eigen kracht

‘Anders kijken, anders zijn, anders doen’

Oordeel Cynisme Angst uitkristalliseren (visie en intentie) In praktijk brengen (uitvoeren met hoofd hart en ziel Vraagstuk/probleem Eigen kracht Wie ben ik? Wat is mijn missie? Downloaden Vanuit oude patronen Onderkennen van de stemmen Implementeren met hart en ziel sensing In contact met het systeem LOSLATEN LATEN ONTSTAAN Prototypen (samen vorm geven) Zich aandienende oplossing Seeing Met frisse blik Bepalen Belichamen Anders richten opschorten

ROL-instrumenten.Keek op de Week.Waar Loop Ik Tegen Aan Bord.Zo Werken Wij Map.Continu Verbeterplan

Systeemwereld (LEAN) Belevingswereld (U-theorie) regels procedures FWG feiten wat we zien management- rapportages afspraak is afspraak meten is weten sturen op uren Balans GEDRAG WAT JE VOELT drive, motivatie passie wat het hart ons ingeeft open geest open hart open wil oordeel cynisme angst gevoel van onrecht ik kom tekort ik moet (te) hard werken LEIDERSCHAP Grenzen stellen & bewaken Voorbeeldfunctie Het beste uit de ander halen Open staan voor ieders inbreng Elkaar vasthouden Samen tot een oplossing komen ijsberg

Inzicht in werkprocessen.Klaag en jubelmuur.Vanboeijen Procesmeter.Mindmap.5-S-model.Kaizen.Diagnose cliëntmedezeggenschap

1 Definieer het probleem en formuleer de doelstelling 2 Meet de feiten 3 Analyseer de feiten 4 Genereer verbeteringen 5 Implementeer verbeteringen 6 Controleer en “borg” ? Visgraat Feiten verzamelen en analyseren  Go/no go Verbeterplan maken en acties vastleggen en benoemen Stap 1 – 3; Er mag hier nog niet over oplossingen gepraat worden! 7 Succes vieren en communiceren Kaizen – 7 stappen naar geborgde oplossing

Regie op locatie Samen op weg naar een Goed Leven voor cliënten en Mooi Werk voor medewerkers en een Financieel gezonde organisatie!