First ID project Samen werken aan een veilige omgeving Kartrekkers Opleiding.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
LOB-middag Haaglanden
Advertisements

Het Techniek- en MotivatieKompas Leerlingen in hun kracht brengen.
Welkom iPad of Laptop uit. Tassen tegen de achterwand s.v.p. Ga rustig zitten en wacht tot de les begint. Tafels staan opgestapeld, blaadje met pen ligt.
Bazarlessen Klas 2.
Hoorde je ook net de bel? Heeft het secretariaat zich vergist? Het is toch nog maar tien voor drie? Toch niet… er is geen vergissing… Vandaag is het 5.
First ID project Samen werken aan een veilige omgeving Introductie voor Dio’s PNC.
13 december 2007POVO project Noord Limburg POVO dieptestrategie technische talentontwikkeling College Den Hulster.
Identiteit is geen kwestie van kiezen, maar van delen. SOPOW, 31 oktober 2012 Vereniging Openbaar Onderwijs.
First ID project College de Meer Uitleg van het project aan de hand van de volgende vragen: Waarom, Wie, Wat, Hoe, Waar, Wanneer.
Pastoraal op school.
First ID project OVER-Y College Samen werken aan een veilige omgeving
Groot ICT-project Visie Daniëlle de Winter.
Wet inburgering Heleen Veringa
First ID project Samen werken aan een veilige omgeving Introductiepresentatie.
First ID project Huygens College Samen werken aan een veilige omgeving.
First ID project Rosa Beroepscollege
First ID project Huygens College
First ID project Waterlant-Ydoorn
First ID project Waterlant College IJdoorn Workshop docenten Dinsdag 7 januari.
...heet u graag welkom! Graag uw aandacht voor het First ID Project.
First ID project Hervormd Lyceum West Uitleg van het project aan de hand van de volgende vragen: Waarom, Wie, Wat, Hoe, Waar, Wanneer.
First ID project Bindelmeer College
Intersectoraal Klas 3.
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
Les 13 Presenteer jezelf (2) Leerjaar 1 Informatiekunde - Presentaties maken.
Voorlichtingsavond groep 3
SESSIE 8 PLEIDOOI VOOR DUURZAME CULTUURBELEVING OP SCHOOL.
‘Van mini-PW naar PW en verder’
Het gymnasium. De moeite waard?. Drie vragen: Drie vragen: Is uw kind geschikt voor het gymnasium?
Workshop werken met de Rapucation ‘hulpmiddelen’.
Workshop werken met de Rapucation ‘hulpmiddelen’
Werken met de Stercollecties
Workshop klassenmanagement
Vernieuwing van het bovenbouwonderwijs zonder kwaliteitsverlies
Onderwijs? Als je weet wie je bent, kun je worden wie je wil zijn.
Vernieuwde opzet werkplekleren in de propedeuse Aanleiding vernieuwde opzet Achtergronden en inhoudelijk kader Opzet programma vanaf 6 november Verder.
Basisschool Op De Horst
Basisschool Op De Horst
Beter Onderwijs Nederland
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
Op weg naar een Samenlevingsgerichte School De [naam school] wil ………………………
Honoursprogramma BML Februari Een verzameling activiteiten om je verder te ontwikkelen bovenop je bachelor-opleiding. In ieder geval ontwikkeling.
Cultuur Quiz Atlas College Wat is nou iets dat jullie best nog wel eens zouden kunnen leren? Het woord perfectie hebben wij uitgevonden! A Anders,
Workshop Identiteit?.
Talentgerichte en betekenisvolle gespreksvoering met leerlingen
Informatie-avond Praktijkonderwijs Dinsdag 2 februari 2016.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
BEWONERGESTUURDE WIJKONTWIKKELING: DE KRACHT VAN EIGEN OPLOSSINGEN !
De drie V’s Visie  De ontwikkeling van ieder kind afzonderlijk staat centraal. De leerling is eigenaar van zijn of haar eigen leren en kan zich in eigen.
Onderwijs in herstelondersteunende zorg ‘Herstel in beweging’ 8 september 2011 GGZ Breburg Jos Dröes.
Peuterspeelzaal De Woezel Een kleine partner met een grote visie. Of hoe klein duimpje het hart wil laten kloppen………………….
Welkom op de Open Dag Het Hooghuis Stadion WelkomWelkom.
Een werkvorm om actief en concreet tot participatie te komen
GGD West-Brabant Annemieke Noor Ornella Bilthoven, 4 september 2012 Make up your mind ! Praat, deel en doe!
Welkom op de informatieavond Het Hooghuis Stadion Jan van Vucht, locatiedirecteur.
Plan van Aanpak Toptalenten Regionale talentnetwerken po en vo Startbijeenkomst Top Talenten Stimuleren in het Noorden.
Studiereis Finland Maandag 21 oktober tot en met vrijdag 25 oktober 2013.
Regels in school Leerlingen van groep 1/2/3 van CBS De Gearrin:
ADV Pedagogische en educatieve dienstverlening De blik van de leerkracht kijk, luister, ontdek en zie de talenten! ADV.
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Rapucationmethode Kennismaking, Vriendelijke houding, Talentontwikkeling.
Studiemiddag donderdag 30 maart 2017
De Vreedzame school Ouderavond 17 maart 2009 Het Klinket Welkom!
Introductie Jaar 2 Dag 1: Kennismaken.
Gesprekkencyclus en overlegstructuur leerlingzorg
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Introductie Jaar 2 Dag 1: Kennismaken.
Informatie- en bedankavond De Schare juni 2018
TOOL – team afspraken IN TEAM AUTHENTIEK ZIJN IN ONZE WAARDEN
Transcript van de presentatie:

First ID project Samen werken aan een veilige omgeving Kartrekkers Opleiding

De visie van Rapucation Rapucation wil het onderwijs vernieuwen en zet daarin de mens centraal. Docenten zijn er niet alleen om leerlingen voor te bereiden op hun eerst volgende toets. Door kennisoverdracht én de houding die een docent aanneemt stimuleert de docent leerlingen het beste uit zichzelf te halen en op eigen benen te staan. Zo kan iedere leerling zich na het behalen van zijn of haar diploma verder ontwikkelen.

Drie pijlers van Rapucation Kennismaking Door gedeelde kwetsbaarheid ontstaat veiligheid Vriendelijke houding Met de drie hulpmiddelen van Rapucation gaat iedereen vriendelijk met elkaar om. Talentontwikkeling De leerling is eigenaar van zijn eigen kennis. Ook zonder docent gaat de leerling door met leren. De docent is trots op zijn leerlingen en de leerlingen zijn trots op zichzelf. Een belangrijk aspect hierbij zijn presentaties voor de klas of voor de hele school: de voorstelling

Voorstellen Initiator Johan ‘t Hart Projectleider Wietske Tijssen Film Will van Gemert

First ID: Kennismaking Leraren vertellen elkaar een persoonlijk verhaal tijdens een workshop. Leraren vertellen een persoonlijk verhaal aan hun klassen. Leerlingen schrijven een persoonlijk verhaal (First ID verhaal) en presenteren dit aan elkaar. Van iedere klas maakt één leerling een audio opname, net als 2 docenten. Leerlingen en kartrekkers presenteren hun verhaal bij de voorstelling.

First ID: Vriendelijke houding In de week voordat het First ID project start, krijgen docenten een workshop over de hulpmiddelen van Rapucation. De docenten beslissen samen over eventuele aanpassingen van: -Stilte teken -De drie regels -Afbeeldingen voor werkhouding (bordjes) Docenten (en de workshopleiders) werken acht weken met de deze hulpmiddelen. Na het project blijven de hulpmiddelen eigendom van de school.

First ID: Talentontwikkeling Talentontwikkeling zien we terug bij de voorstelling. Onderdelen van de voorstelling bereiden we voor bij: 1.Muziek: in 1 klap / klassenrap / percussie / lied: ‘Dit is wie ik ben’ 2.Dans: Leerlingen maken een dansshow. 3.Nederlands: audio opnames van verhalen van leerlingen en docenten 4.Nieuwe vakken sluiten zich aan?

Projectplanning

Kartrekkers opleiding? 1.Verhaal schrijven en delen met elkaar. 2.Leren werken met de hulpmiddelen. 3.Nadenken over invulling voor eigen vak.

Zijn er nog vragen?

Ritmeoefening Vak: muziekEerst klassikaal demonstreren, dan werken in duo’s. KennismakingVia de stoelendans werk je met de partner die toevallig tegenover je zit. Om de zoveel tijd gaat iedereen één stoel verzitten. Dan maak je via muziek kennis met een andere deelnemer. Vriendelijke houdingDoor praten te vervangen door mimiek en gebaren staat de les centraal. TalentontwikkelingMits goed uitgevoerd kan een leerling een expert worden op het gebied van ritme. Dit is voor het vak muziek een basisvaardigheid.

Wat heeft u zelf ervaren bij deze oefening wat betreft: Kennismaking Vriendelijke houding Talentontwikkeling

Werken aan uw eigen oefening Wij werken in duo’s. Vak?werkvorm? Kennismaking Hoe maken de leerlingen kennis met elkaar bij uw oefening? Vriendelijke houding Hoe nodigt u de leerlingen uit tot vriendelijk omgaan met elkaar? Talentontwikkeling Welk talent ontwikkelt u bij de leerlingen?