Lerend netwerk economie EDGE-kit 12 oktober 2015.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe minder dat de gemeente weet van mij – hoe beter. Dit is goed / interessant / bruikbaar voor mij.
Advertisements

Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
1 De rechtenverkenner: een hefboom voor het lokaal sociaal beleid in Vlaanderen Steven Vanackere Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin.
Veerle Opstaele Brecht De Schepper
28 april 2014 Output Systeemdenken & Nieuwe kennis Brussel
Nationaal Congres Leerlingbegeleiding 17 maart 2012 Frits Roelofs (Han)
Geert Bourgeois Viceminister-president Vlaams minister van Bestuurszaken, Binnenlands Bestuur, Inburgering, Toerisme en Vlaamse Rand.
Nieuwe kennis Lerend netwerk lerarenopleiding 6 september 2013 Leuven.
Strategische partnerschappen 2014 – 2020
Business projects: IBeO
De loopbaan revolutie in de regio
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Informatie FOD Volksgezondheid Stand van zaken : Finhosta (oktober 2012)
Workshop topsectorenbeleid overheid
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
Meesterproef major marketing (MA HIR) Research Center for Marketing and Consumer Science K.U.Leuven Werkwijze en afspraken.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 5.
Activerende werkvorm (awv):
Videodossier ICLON,I.Steen. Opbouw -Introductie -Vraaggesprek -Resultaat.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 4.
Studielink, een nieuw patroon? Kees van Wijngaarden 9 november 2005.
Dia 1 Productencatalogus: technische sessie Samen beter informeren.
10e editie voor de Tweede Fase: leerling-ICT
10e editie voor de Tweede Fase: leerling-ICT
De inleiding van de les Functie? Aanpak?.
Voornaam Naam / 8 mei 2007 Subtitel van de presentatie Lerend netwerk Schepenen Lokale Economie Leuven 25 mei 2012.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 3.
Programmeren met If This Then That (IFTTT)
moderniseren van het curriculum.
Verkenning Strategische personeelsplanning voor [uw organisatie]
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Programma Inleiding door voorzitter Ingrid Molderez
Workshop nieuwe business modellen en Groene marketing 10 mei 2012.
GROEIENDE EXPORT IN PERU Auteurs : Javier Illescas C. Felipe Jaramillo.
NU Burgerschap Harald Veldman en Ingrid Leegsma 10 maart 2015 NU Methoden Congres.
Het potentieel van de circulaire economie op verschillende ruimtelijke schaalniveaus (Genkse Regio) Veerle Labeeuw Vlaams Materialenprogramma / OVAM.
Lancering Traject
Minor Internet Marketing
Werken met Blogs 1. Waarom bloggen? 2. Werken met blogs op de MLI.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Naar een duurzaam HRM beleid
Programma Inleiding door voorzitter Ingrid Molderez Presentatie van het instrument Concept Opbouw Hoe werkt het instrument? Concrete werkvorm: rollenspel.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
MARKETING TOEPASSINGEN Maxim Oeyen Wout Noeyens Lukas Vandecruys
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Een handig hulpmiddel bij het beoordelen van leerling-onderzoek Herman Schalk Beoordeel wat je belangrijk.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
De maatschappelijke betekenis van musea Onderzoek, publicatie en implementatie.
3 t/m 14 oktober Inhoud  Alert Online 2016  Thema  Communicatie en Onderzoek  Hoe meedoen?
Kompas voor het diplomalandschap. Ik vind het belangrijk om te weten wat het verschil is tussen de diploma’s van Wetenschap & Technologie Internationaal.
Hannelore Verdonckt Voorzitter KNX België KNX België, KNX Professionals, Kwaliteitsborging van uw KNX installatie.
Groen links.  Onderwijs  Integratie  Europa  Duurzaamheid  Economie Punten die we gaan behandelen.
De winst zit in de opbrengst NINTES experience september MVO; op weg naar nieuwe opbrengsten? Henk Folkerts, Rijnconsult.
De opbouw van een digitaal klassement Jochen Vermote.
MAAK HET ONDERNEMERS MAKKELIJK! MET EEN REGELHULP IN 7 STAPPEN.
DUURZAAM ONDERNEMEN in het bedrijfsleven Een gezond, winstgevend en succesvol bedrijf door duurzaam ondernemen (SPRINT) MARKETING EN COMMUNICATIE.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Hoe gaan we hier vandaag mee verder?
Economie van de toekomst The Shift, 25 oktober 2016
Andre Heeres
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Samen leren duurzame keuzes maken (voor de planeet) © Robin Reynders.
De Rotterdamse Business Case
Duurzaamheids-criteria en afwegingskader voor houtstromen
Hoe verhogen we de betrokkenheid van alle collega’s?
De laatste les Goedgekeurd door CKO
De crisisstemming rond migratie, asiel en anderstalige nieuwkomers zijn een beetje uit de aandacht verdwenen. Dit neemt niet weg dat de instroom van anderstalige.
Transcript van de presentatie:

Lerend netwerk economie EDGE-kit 12 oktober 2015

Historiek LN Economie – Sessie 1 LN Economie – Sessie 2 Redactiegroep LN Economie – 12 oktober Lancering

Feedback lerend netwerk Instrument was sterk gefocust op de competenties voor duurzame ontwikkeling Duidelijke link met inhoud van “mainstream” economische vakken is essentieel om duurzaamheid ook in andere vakken dan MVO te krijgen Studenten moeten zelf de kans krijgen om zaken op te zoeken of te berekenen

Historiek LN Economie – Sessie 1 LN Economie – Sessie 2 Redactiegroep LN Economie – 12 oktober Lancering

Werk Redactiegroep Twee sporen: Actiefiches met duidelijke link met aantal “mainstream” vakken Actiefiches met nieuwe lesinhouden Spoor 1: Actiefiches met duidelijke link Twee invalshoeken: mijnbouw in Peru & circulaire economie in Vlaanderen Vier mainstream vakken: macro-economie, micro- economie, management & accounting en marketing Lesinhoud verzameld via bevraging en input Ingrid Molderez Spoor 2: Actiefiches met nieuwe lesinhouden Focus ligt meer op werken aan competenties voor duurzame ontwikkeling

Inhoudstafel EDGE-kit Inleiding Spoor 1: Macro-economie: “Mijnbouw is de nieuwe ster van Latijns-Amerika: Het Conga-project in Cajamarca” “Kritieke grondstoffen voor Europa” Spoor 1: Micro-economie: “Peak Gold en de stijging van de goudprijs” “Product-dienst combinaties” Spoor 1: Fiche management & accounting “Goud uit Cajamarca, Peru” “Windmolens: een investeringsanalyse” Spoor 1: Fiche marketing “Goed Goud campagne Nederlandse Solidaridad” “Patagonia’s “Don’t Buy This Jacket” Campagne”

Inhoudstafel instrument Spoor 2: SIS Toolkit in de les Spoor 2: CSI: wat zit er in uw smartphone? Spoor 2: Inspiratiefiche voor een business case voor duurzaamheid Overzicht aanvullend materiaal

Historiek LN Economie – Sessie 1 LN Economie – Sessie 2 Redactiegroep LN Economie – 12 oktober Lancering

Doel & Agenda Doel = finale feedback-ronde Agenda EDGE-kit: proces en structuur Fiche-buffet: Fiches macro-economie, micro-economie, marketing, management & accounting en de fiche “inspiratie: creëren van business cases voor duurzaamheid” Feedback fiche CSI: wat zit er in uw smartphone Aan de slag met de SIS Toolkit in de les

Historiek LN Economie – Sessie 1 LN Economie – Sessie 2 Redactiegroep LN Economie – 12 oktober Lancering

Lancering 8 december Online website Open sectie Beveiligde sectie Versie 1.1

CSI smartphone Doel 3 eenvoudige vragen Wat zit er in en waar komt het vandaan? Inleiding door docent Toepassen van theorie internationale economie Enkele conclusies trekken die dienen als basis voor de volgende vragen

Wat betekent dat voor u en de ander? Normatief en Systeemdenken: om kunnen gaan met verschillende standpunten, om kunnen gaan met verschillende invalshoeken, complexiteit, verandering in de tijd Anticipatorisch: effecten Hoe zou u de toekomst van Fairphone vormgeven? Creativiteit Strategisch en actiegerichtheid