Nieuwe affectatie in wervingsambten.. Wat is nieuwe affectatie?  N.A. = het veranderen van standplaats tussen 2 instellingen, d.w.z. van de ene instelling.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ingave via het scherm Algemene beschrijving van de toepassing De toepassing is opgebouwd uit drie niveaus : Niveau 1 : verzending en afzender Niveau 2.
Advertisements

14 juni 2011 Infomoment georganiseerd door het Toelichting bij het aanvragen en afrekenen van creatie- en spreidingsdossiers door Machteld De Smedt (Vlaamse.
Infosessie betaald educatief verlof BEV
Omstandigheidsverlof en verlof wegens overmacht
On-line toevoeging, annulering en wijziging van fiches. Algemene beschrijving van de functionaliteit Als er wijzigingen moeten aangebracht worden aan fiches.
Functionaliteit voor de manager Beoordelingen Afspraken & Notities
Verhoor door AIG Uw rechten en plichten
Nieuwe project-m.e.r.-regelgeving Project-m.e.r.-screening Dienst Mer
Klik op “Tijdelijke werkloosheid invoeren”. Vul hier uw gebruikersnaam en wachtwoord in of gebruik uw elektronische identiteitskaart.
Flexibel inspelen op leerlingenkenmerken Dag SO – 3 februari 2014
Welkom op deze korte introductie tot het ESALSA systeem (ESS) waarop je je aan- en afwezigheden en je wachturen kan ingeven. Om te starten surf je naar.
Tuchtzaken.
Scholengroep Sint-Rembert februari 2011
Mei Onderwerpen 1. Sollicitatie en contactavonden 2.Verlengen van Erkenning als PO 3. Achtergrondinformatie.
CVO-IVV de Avondschool centrum voor volwassenenonderwijs PROJECT “gecombineerd onderwijs”
Frequent gestelde vragen
Examenjaar vmbo-t 2010 / 2011.
Hoe een aanvraag voor het bekomen van een certificaat voor de export van producten bestemd voor diervoeding indienen via internet? 1. Het geschikte certificaat.
& STAGEREGISTRATIE INFOSESSIE STAGE
Opleiding voor schoolsecretariaten
Ministerie van Onderwijs en Vorming Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi) AgODi Opleiding voor schoolsecretariaten
Workshop programmaties. Procedure programmaties Omzendbrief SO 61: Programmatie, omvorming, overheveling en afbouw in het voltijds secundair onderwijs.
Gecombineerd onderwijs Gecombineerd onderwijs Studiedag Talen 19 maart 2010.
Curriculum vitae Het opstellen van een curriculum vitae
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
Examenjaar havo atheneum
Dinsdag 8 oktober  Toelatingsvoorwaarden Lager Onderwijs  Nu ook geldig : bewijs van genoten Nederlandstalig onderwijs in de wereld.  Taalproef.
F onds voor de M edische O ngevallen 1. OVERZICHT 1.Procedure; 2.Structuur; 3.Contactgegevens. 2.
Reglement Inwendige Orde Hoofdstuk 1 : Het ontslag van een lid van de Raad van Bestuur. Art.1 Ieder uitgesloten of ontslagnemend bestuurslid kan zich Ieder.
Snelzoekgids voor Lync 2013 VERTROUWELIJK. Alleen verspreiden aan partners die een geheimhoudingsverklaring hebben ondertekend. Microsoft verleent geen.
Selectieprocedure directeur
CAF in het woonzorgcentrum De Groene Linde
De dag van het solliciteren Blok 1
Veldenmodel Selectielijst
Subsidie individueel vervoer:
Leerlingenparticipatie Praktische gevolgen van wijziging BDGO
Studieadviesregeling
Hospitalisatieverzekering Contacten Afdeling Belonen
Kwaliteitszorg HBO5-opleidingen. Vooraf Overleg binnen de CHO (kern + cel KZ) Overleg met HBO5-platform Over: – Werkwijze – Context van de HBO5-aanbieders.
Het examen mavo Powerpoint staat op de website.
Het examen havo-vwo Cijfers in eindexamenjaar Eindcijfer = Schoolexamencijfer + centraal eindexamen cijfer : 2 PTA = Programma van Toetsing.
Transactie wordt fiscale strafbeschikking Mr. J.H.(Hans) Peek Peek advocaten-belastingkundigen te Utrecht Specialisten in FIOD- en douanezaken 6 oktober.
Glenn Vanthournouthttp:// VV-Solliciteren - Wat / Waarom? - Algemene werking - Voordelen - Mogelijkheden sollicitanten - Mogelijkheden.
LEERJAAR 1 SAW.  Introductie bijeenkomst Periode W3S1AR en W3S1BR van 8 Februari t/m 22 April  Minimaal 250 uur werken  Begeleiding door een MWB docent.
Vaste benoeming en uitbreiding vaste benoeming in wervingsambten
9. Administratieve info. Administratieve info Alle briefwisseling bestemd voor het Departement Arbitrage wordt gericht aan het secretariaat: Marathonlaan,129.
Schending van leefregels en evaluatie: regelgeving, beroepsprocedure en checklist samenstelling dossier beroepscommissie Ontmoetingsdag Coördinerend Directeurs.
Vergadertechnieken. Uit welke vaste onderdelen bestaat een vergadering? Vooraf weet iedereen wanneer en waar de vergadering plaatsvindt.Vooraf weet iedereen.
DE NIEUWE RECHTSPOSITIE- REGELING Infosessie poetsdienst seniorenzorg 7 juli 2011 en 8 juli 2011.
Stad Landen Erkeningsaanvraag Sportverenigingen.
WELKOM DICOS 1 JULI Verloven: wijzigingen Belangrijk! Op 1/9/2016 verandert niets Op 2/9/2016 komt zorgkrediet en kunnen bepaalde loopbaanonderbrekingen.
vzw Federatie van Vlaamse Historische Schuttersgilden
Verlof tijdelijk andere opdracht
Versie (S60) Link tussen het Enig document (ED) en de gegevensbank van MASP vergunningen voor de domiciliëringsprocedure en de vereenvoudiging.
On-line toevoeging, annulering en wijziging van fiches.
Algemene beschrijving van de toepassing
AANPASSINGEN/INTERPRETATIES SPORTREGLEMENTEN ZWEMMEN
Het ondersteunend personeel
Het ondersteunend personeel
Subsidie individueel vervoer:
Gebruik inschrijvingsregister.
Infosessie vaste benoemingen
Handleiding Interactief Aankoop systeem (IAS)
POP 3 Flevoland Niet-productieve investeringen water
Opleiding schoolsecretariaten
Handleiding NODR Schade App
Het ondersteunend personeel
12 tot -16 jarigen NT2 LOP Kempen Donderdag 15 december 2016
Transcript van de presentatie:

Nieuwe affectatie in wervingsambten.

Wat is nieuwe affectatie?  N.A. = het veranderen van standplaats tussen 2 instellingen, d.w.z. van de ene instelling naar een andere instelling binnen de scholengemeenschap (Bao/SO) van scholengroep 16.  Personeelslid moet in hetzelfde ambt benoemd zijn.  Betrekking moet vallen binnen breedte van de benoeming van het personeelslid (art. 40bis DRP).  Personeelslid vastbenoemd en geaffecteerd aan een instelling van dezelfde scholengroep (art. 31 ev DRP).

Hoe nieuwe affectatie aan te vragen  De kandidaten die tijdens de reguliere benoemingsronde in aanmerking willen komen voor een nieuwe affectatie volgen voor 2016 dezelfde richtlijnen als voor de aanvraag van een vaste benoeming of mutatie (zich uiterlijk op kandidaat stellen).

 Wie in scholengroep 16 kans wil maken op een nieuwe affectatie op of , moet zich uiterlijk op kandidaat stellen via het vereiste aanvraagformulier. OPGELET: - een aanvraagformulier dat niet ondertekend is door de kandidaat op alle plaatsen, waar dat vereist is, wordt als ongeldig beschouwd. - indien er fouten bij het invullen van het aanvraagformulier worden gemaakt (bv: fout bij het aankruisen van een personeelsbeweging,…), wordt de aanvraag als ongeldig beschouwd. Wie komt in aanmerking:

Afweging kandidaten voor vaste benoeming en uitbreiding vaste benoeming 1. Het dossier 2. Het interview

1. Het dossier Voor alle wervingsambten Nieuwe richtlijnen 2016

 Alle informatie, de criteria en de invulformulieren voor het opmaken van het DOSSIER voor mutatie op en kan u vinden op de website  via de knop ‘personeelsinfo’  criteria en invulformulieren (per ambt)

Loopbaanfiche  Toe te voegen in het dossier ter staving van ‘dienstanciënniteit’: een recente loopbaanfiche van AGODI.  Deze loopbaanfiche kan u opvragen bij uw werkstation. Informatie over de contactgegevens kan u verkrijgen bij het personeelssecretariaat van uw school. Opgelet: Omwille van de wet op de privacy kan deze fiche enkel door het personeelslid zelf worden opgevraagd. Vraag dit document op tijd aan!

VORMVEREISTEN:  Raadpleeg de juiste criteria en kies het juiste invulformulier voor uw ambt (zie website SGR 16).  Op het invulformulier komen enkel een korte beschrijving en de vermelding van het bijlagenummer.  Het invulformulier vermeldt duidelijk aan welke criteria de toegevoegde bijlagen moeten voldoen. Plaats enkel relevante bijlagen in uw dossier.  U bent zelf verantwoordelijk voor de vorm en inhoud van uw dossier!  Voor meer informatie kan u zich tot het secretariaat van uw school of uw directie wenden.

VORMVEREISTEN:  Iedere pagina van de genummerde bijlagen in uw dossier moet beantwoorden aan onderstaande voorwaarden: Al de stukken die U bijvoegt, dienen: - Kopieën van officiële stukken te zijn ondertekend “voor éénsluidend verklaard” (door een gemeente- bestuur of een centrum- of schooldirecteur). - of verklaringen op eer te zijn (ook ondertekend door een overheid of een centrum- of schooldirecteur).

VORMVEREISTEN: Personeelsleden die voor een 1 e deelname een dossier opmaken gebruiken enkel wit papier in hun dossier. Personeelsleden die voor een 2 e keer of meer deelnemen, werken verder op een volledige kopie van hun vorig dossier op wit papier. Toevoegingen moeten op geel gekleurd papier gekopieerd worden. De kleur voor toevoegingen voor 2016 = “lichtgeel” papier. Vanaf 2016 bepaalt scholengroep 16 elk jaar een andere kleur van papier voor de toevoegingen op het bestaand dossier.

VORMVEREISTEN:  U gebruikt een ringmap, zonder plastieken hoesjes.  Op het dossier (rugzijde van de map) vermeldt u uw naam en voornaam en alle nummers van de betrekkingen waarvoor u zich kandidaat stelt.  Vergeet geen tabbladen tussen de verschillende onderdelen van het dossier te steken.

Kandideren voor meerdere betrekkingen  U dient slechts 1 dossier in  stel uw dossier dan ook zo samen dat het voor al de betrekkingen waarvoor u kandideert kan dienen. Opgelet: U dient voor elke school waarvoor u kandideert wel een aparte visie te schrijven.

Validatie van de stukken  Indien een bijlage niet aan het juiste criterium wordt toegevoegd, zal de jury de inhoud onder het juiste criterium beoordelen.  Niet relevante bijlagen worden niet in aanmerking genomen (geen score).  Als einddatum voor nascholingsattesten geldt Alle nadien behaalde attesten worden niet in aanmerking genomen voor deze benoemingsronde.  Een bijlage kan max. 1 keer per dossier gevalideerd worden.

Kopiëren van het dossier:  ENKEL indien u nog geen volledige kopie heeft van uw vorig origineel dossier, maakt u een afspraak op het tel. 011/ om uw origineel dossier op de hoofdzetel te kopiëren (tegen betaling van 0,05 cent/kopie).  Indien u reeds een kopie heeft van de laatste versie van uw volledig origineel dossier, mag u daaraan verder bijlagen toevoegen.  Na deelname aan de VB-procedure is er dus een origineel dossier of een kopie van uw dossier in de archieven van SGR16.

Indiening dossier :  Vooraleer u het dossier indient, neemt u een kopie van het volledige dossier, zodat u bij een volgende oproep niet meer op de centrale diensten moet kopiëren.  U dient het dossier samen met het invulformulier : - aangetekend te versturen naar: Dhr. A. De Mari, Algemeen Directeur, Armand Hertzstraat 2 te 3500 Hasselt, datum poststempel geldt als bewijs (uiterlijk ) OF - tegen ontvangstbewijs af te geven op de administratieve zetel van de Scholengroep (onthaal), uiterlijk vrijdag vóór 16u00. Openingsuren onthaal SGR alle dagen van: 8u tot 16u00 (woensdag van 8u tot 12u).

Terugtrekking kandidatuur Indien u beslist uw kandidatuur in te trekken, dient u dit schriftelijk te melden aan: Dhr. Alex De Mari, Algemeen Directeur Scholengroep 16, A. Hertzstraat 2 te 3500 Hasselt. Dit met het oog op de correcte stopzetting van de procedure.

Informatie over ‘code P’ Nieuw 2016: - BaO/BuBaO/CLB/CVO  geen hantering P-code - SO/BuSO  de code wijst op specifieke vereisten voor bepaalde betrekkingen Betrekking met Code P:  Bij de vermelding “code P” in de lijst van vacante betrekkingen worden specifieke functievereisten gevraagd.  In dit geval informeert de kandidaat zich over het profiel bij de desbetreffende directie van de school waar de betrekking vacant is.  Specifieke geschiktheid moet uit het dossier én het interview blijken.

Informatie over ‘code R’  Zie aanduiding met de ‘code R’ in de lijst van vacante betrekkingen.  Deze betrekkingen zijn voorbehouden voor de personeelsleden die in deze uren gereaffecteerd zijn.

2. Het interview Maximaal 30 punten.

Het interview  De interviews gaan door tussen 2 mei en 3 juni De uitnodiging voor het interview:  U krijgt uw uitnodiging met de dag en het uur voor het interview en tekent voor ontvangst af (bij uw directie).  U ontvangt de vragen ter plaatse en u krijgt 15 minuten tijd om ze schriftelijk voor te bereiden, daarna volgt het interview.

Afwezigheid van een kandidaat tijdens het interview  Enkel in geval van overmacht of omwille van uitzonderlijke omstandigheden is er een mogelijkheid tot het verplaatsen van de datum van het interview.  Een afwezigheid wegens medische redenen dient geattesteerd te worden door een arts.  In deze gevallen kan een nieuwe datum voor het interview worden vastgelegd. Het interview dient uiterlijk 3 juni 2016 te hebben plaatsgevonden.

De jury De jury is als volgt samengesteld voor het interview:  Het instellingshoofd.  De voorzitter van de schoolraad of zijn afgevaardigde aangeduid door en uit de schoolraad (geen personeelslid).  2 directeurs van het basisonderwijs / secundair onderwijs volgens vacature. Opmerking : tot in de 3de graad mag geen jurylid verwant zijn aan één der kandidaten  Scholengroep 16 kan leden van de Raad van Bestuur en de vakbondsorganisatie uitnodigen om het interview bij te wonen op vraag van een betrokken directie of de betrokken kandidaat.  De inspecteurs van de levensbeschouwelijke vakken worden uitgenodigd om bij de interviews aanwezig te zijn.

3. Verder verloop

Afweging van kandidaten  Na alle interviews (per betrekking) worden de kandidaten afgewogen en de punten voor het interview per kandidaat vastgelegd.  De punten voor het interview en het dossier worden samengeteld.  Een rangschikking van de kandidaten wordt opgemaakt.  Indien er slechts één kandidaat is, wordt deze automatisch voorgedragen zonder afweging, mits aan de decretale voorwaarden is voldaan.

Afhandeling van de procedure  Eventuele overheden (gods/zed.) en directies dragen kandidaten voor vaste benoeming voor.  De Raad van Bestuur benoemt.  = verzending van de officiële benoemingsbrieven aan de kandidaten door SGR 16.  De secretariaten geven binnen de drie maanden (na benoemingsdatum) de benoeming van de kandidaten door aan het Departement Onderwijs.

Inzage van de score Mogelijkheid tot inzage van de persoonlijke scores door de kandidaten van de: -1 e ronde vanaf tot e ronde vanaf tot Enkel na telefonische afspraak op SGR 16:  SO SGEM 011/  BaO/BuBaO/CLB/CVO/BuSO 011/

SUCCES!