De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Mentale begeleiding Theoretische inleiding Zelfvertrouwen Omgaan met spanning Communicatie Tips.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Mentale begeleiding Theoretische inleiding Zelfvertrouwen Omgaan met spanning Communicatie Tips."— Transcript van de presentatie:

1 Mentale begeleiding Theoretische inleiding Zelfvertrouwen Omgaan met spanning Communicatie Tips

2 Theoretische inleiding Techniek Tactiek FysiekTwijfel Aanleg Motivatie Persoonlijkheid Vertrouwen Concentratie Spanning Atletisch potentieel Atletische prestatie

3 Mentale aspecten Zelfvertrouwen (twijfel, goede vorm) Negatieve energie (angst, boosheid, stress) Concentratie (smal, breed, intern, extern) Visualisatie (plaatjes maken, voorstellen) Positieve energie (intrinsiek, lol, zin) Motivatie (doelen, pijnigen, strengheid) Spanning (lijf, geest, ademhaling)

4 Zelfvertrouwen door: Succesvolle ervaringen Betrokkenheid succes ander Mondelinge overtuigingskracht Beheersing negatieve invloeden

5 Dalen van zelfvertrouwen Geloven dat de ander beter is Controle kwijt raken Tijd zit tegen Angst voor blessures Onmogelijkheid om topvorm te halen Motivatie tijdens trainingen Niet accepteren van tekortkomingen Pesten

6 Wat kan het kader doen? Zelfanalyse (wanneer, omstandigheden, gedachten, mijn eigen handelingen of tegenstander) Persoonlijke indrukken zelfvertrouwen ( wat is vertrouwen, uitstraling, symbool, persoon) Visualisatie (voorstellen van ideaal plaatje, gevoel, gedrag, verschillen) Ga realistisch denken (beperk negatieve gedachten) Controle (oorzaak verlies vertrouwen, obstakels opruimen)

7 RET A: Lastige gebeurtenis of situatie B: Irrationele gedachten C: Consequentie (gevoel, gedrag, fysiek) (wat wil ik, lukt dat zo, kloppen mijn gedachten, wat kan ik wel denken)

8 Oplossingen voor kader Ken de gedachten van de sporter Ontspanningsoefeningen Relativeer Negeer spanning nooit Geef vertrouwen, geduld Leer de sporter genieten Focus op intrinsieke motivatie

9 Motivatie Push -Stellen (moeten, vinden, goed, slecht) -Overtuigen (argumenten,over halen) Pull - Betrekken en erkennen -Enthousiastmeren

10 Tips Werk met logboeken Geef sporter verantwoordelijkheid Geef sporter feedback Leer gebruiksaanwijzing kennen Werk met persoonlijke doelen, teamdoelen Sta open voor nieuwe werkvormen Hou het leuk ………………………….


Download ppt "Mentale begeleiding Theoretische inleiding Zelfvertrouwen Omgaan met spanning Communicatie Tips."

Verwante presentaties


Ads door Google