De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

1 7 Kernwaarden van Delta Lloyd Groep Naar een duurzame relatie met de klant Frank Elion Directeur Delta Lloyd Verzekeringen NV.

Verwante presentaties


Presentatie over: "1 7 Kernwaarden van Delta Lloyd Groep Naar een duurzame relatie met de klant Frank Elion Directeur Delta Lloyd Verzekeringen NV."— Transcript van de presentatie:

1 1 7 Kernwaarden van Delta Lloyd Groep Naar een duurzame relatie met de klant Frank Elion Directeur Delta Lloyd Verzekeringen NV

2 2 Programma vanmiddag  Wie is Delta Lloyd Groep  Uitleg kernwaarden Delta Lloyd  Het kernwaardenspel spelen

3 3 Beoogd resultaat vandaag  Ervaren hoe Delta Lloyd de ‘klant centraal’ heeft vertaald naar haar organisatie en medewerkers  Bewust worden van afweging ‘korte termijn’ belang versus ‘duurzaamheid’  Gevoel krijgen hoe je gedragsverandering concreet kan maken

4 4 Delta Lloyd Groep  Top 3 verzekeraar in Nederland  Werkt met meerdere merken: Delta Lloyd, OHRA en ABN AMRO Verzekeringen  Kerncijfers 2003 : - Omzet:€ 7,4 miljard - Netto resultaat€ 247 miljoen - Eigen vermogen € 2,2 miljard - Totaal beheerd vermogen€ 41,0 miljard - Solvabiliteit220 % - Aantal medewerkers6.500

5 5 Aanleiding: fusie Delta Lloyd en Nuts Ohra  1999: Fusie  Delta Lloyd: Intermediairverzekeraar in Leven en Schade, vermogensbeheerder en bank  NUTS: Zorgverzekeraar  OHRA: Directe verzekeraar, vermogensbeheerder en bank  Samen: complementair, meer schaalgrootte, synergie  Strategie bepaald  Toen 2 labels: Delta Lloyd en OHRA  Hoe zit het nu met onze cultuur/kernwaarden/hoe willen we omgaan met onze klanten?

6 6 Waarom kernwaarden?  Interne roep om waarden/normen vanwege behoefte aan richting in gedrag naar de klant  Marktontwikkelingen: Consumenten vragen om transparantie Steeds meer gedragscode-afspraken binnen branche  Maatschappelijke ontwikkelingen: Integriteit, maatschappelijke betrokkenheid  Succes fusie voor groot deel afhankelijk van succesvolle cultuurintegratie

7 7 De kernwaarden geven aan:  waar wij voor gaan en staan  wat wij belangrijk vinden in ons gedrag De kernwaarden bieden:  Een handvat bij het maken van (commerciële) afwegingen  Een handvat om bewust te worden van ons gedrag  Een hulpmiddel in het bespreekbaar maken van dilemma's en keuzen  Een hulpmiddel bij het maken van onderlinge afspraken Anders gezegd

8 8 Onze Kernwaarden zijn: Klant centraal Integriteit Betrokkenheid en verantwoordelijkheid Open communicatie Teamspirit Flexibiliteit Ondernemersgeest

9 9  Draagvlak bij leidinggevenden  Voorbeeldgedrag van leidinggevenden  Communicatie  Verankering Directie, managers en teamleiders zijn belangrijke doelgroep Abstracte zaken ‘tastbaar maken’ Combinatie van ‘carrot and stick’ Kritische succesfactoren

10 10 Aanpak in dialoog met: RVC/COR Directie Directeuren en managers via speciale bijeenkomsten Medewerkers Klanten/tussenpersonen

11 11  Hulpmiddelen:Kernwaarden-Toolkit Intranet-site Kernwaarden-kalender Flankerende communicatie in personeelsbladen, jaarverslag, presentaties Prioriteitsmetingen  Gedragscodes geschenken,compliance, internet  Plan-afspraken Implementatie

12 12 Kernwaarden toolkit

13 13 Inhoud toolkit Kernwaarden-toolkits voor alle teams beschikbaar Inhoud kernwaardentoolkit: video discussiespel (aan de hand van dilemma’s) dilemmaformulier kernwaardenfolders feedbackformulier (rvb) handleiding

14 14

15 15

16 16 Verankering is waarborg voor permanente beleving  Medewerkers, teams en bedrijfsonderdelen maken onderlinge afspraken over verbetering  Kernwaarden liggen vast in Prestatiedoelstellingen  Kernwaarden worden verankerd via functionerings- en/of beoordelingsgesprekken  Kernwaarden komen terug in ED/MD-trainingen  Kernwaarden vormen vast onderdeel in werving/selectie/introductie nieuwe medewerkers

17 17 Resultaten  Gedrag medewerkers zichtbaar veranderd  Alles draait inmiddels (weer) om de klant  Kernwaarden inmiddels ‘dagelijkse kost’  Vast onderdeel van Delta Lloyd missie en strategie


Download ppt "1 7 Kernwaarden van Delta Lloyd Groep Naar een duurzame relatie met de klant Frank Elion Directeur Delta Lloyd Verzekeringen NV."

Verwante presentaties


Ads door Google