De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

4. Online strategie Internet scorecard tio Ontdekken wat de kritische succesfactoren zijn voor online prestaties 1. Internetactiviteiten zijn meetbaar.

Verwante presentaties


Presentatie over: "4. Online strategie Internet scorecard tio Ontdekken wat de kritische succesfactoren zijn voor online prestaties 1. Internetactiviteiten zijn meetbaar."— Transcript van de presentatie:

1 4. Online strategie Internet scorecard tio Ontdekken wat de kritische succesfactoren zijn voor online prestaties 1. Internetactiviteiten zijn meetbaar 2. Moet je wel weten wat je gaat meten en waarom 3. Daarvoor maak je doelstellingen 4. Scorecard = strategie + doelstellingen 5.Doelstellingen praktisch maken mbv succesfactoren 6.Succesfactoren meetbaar maken met indicatoren (kpi) Minor Digital Marketing

2 Klant Financieel Website Organisatie STRATEGIE Hoe worden we financieel succesvol? Hoe creëren we een effectieve internetorganisatie? Hoe bereiken we onze doelgroepen en hoe stellen we onze bezoekers / klanten tevreden? Hoe ontwikkelen en beheren we een effectieve website? Online strategie Minor Digital Marketing

3 Internet SCORECARD Doel: Online strategie implementeren - waar gaan we naar toe? - wat willen we bereiken? - wat moeten we doen om ons marktaandeel te vergroten? De stappen: 1. online strategie beschrijven (missie en doelstellingen) 2. doelstellingen vertalen naar succesfactoren en indicatoren 3. de online prestaties meten en zo nodig verbeteren. Minor Digital Marketing Online strategy map

4 Minor Digital Marketing Eindopdracht: strategy map opzetten voor je project

5 Online missie.. Online strategische doelstellingen 1.… 2.… 3.… 4.… 5.… Financieel Klant Website Organisatie Strategy map Bedrijf:… Website:… Datum:… Auteur:… Drivers Outcomes

6 Bereik Bezoek Engagement Branding Conversie Retentie Tevredenheid Omzet Kosten Winstgevendheid Content Gebruiksgemak Vormgeving & rich media Technische performance Organisatie & inrichting Kennis & innovatie Systemen Processen & Hulpmiddelen STRATEGIE Klant perspectief Website perspectief Organisatie perspectief Financieel perspectief De Succesfactoren Minor Digital Marketing

7 succesfactor 1.Analyse van de visie, missie (ondernemersstrategie) 2.Bepaal de doelgroep/afnemers/bezoekers en hun behoeften 3.Benchmarking 4.Formuleer internetstrategie vanuit 1,2,3 5.Commitment verkrijgen intern Internet Strategie Succes factor Indicator Target Actie Minor Digital Marketing

8 Succesfactor Succes factor Indicator TargetActie werving % nieuwe bezoekers30%banners Minor Digital Marketing Een voorbeeld:

9 Internet Strategie Minor Digital Marketing

10 Succesfactor  Bezoek Target  Q 1:  Q 2:  Q 3:  Q 4:  Verbeteren inzet Google Adwords  OptimaliserenSEO ActieIndicator  Aantal unieke bezoekers Heeft directe relatie met realiseren online doelstellingen Maakt de succesfactor meetbaar Geeft het streven aan voor een bepaalde periode Toont het initiatief om verbetering in de succesfactor te realiseren Online Strategy Map  Retentie  25%  Start loyaliteits- programma  Personaliseer nieuwsbrief  Percentage terugkerende bezoekers Internet Scorecard

11 Succesfactor Minor Digital Marketing

12 Succesfactor Minor Digital Marketing google analytics account aanmaken en koppelen aan je project

13 3. Online strategy map Minor Digital Marketing ISC komt steeds terug in het project


Download ppt "4. Online strategie Internet scorecard tio Ontdekken wat de kritische succesfactoren zijn voor online prestaties 1. Internetactiviteiten zijn meetbaar."

Verwante presentaties


Ads door Google