De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

11-6-2009Pieters Marketing Advies 1 Brand Positioning Statement Pieters Marketing Advies Henk Pieters Amersfoort, september 2009.

Verwante presentaties


Presentatie over: "11-6-2009Pieters Marketing Advies 1 Brand Positioning Statement Pieters Marketing Advies Henk Pieters Amersfoort, september 2009."— Transcript van de presentatie:

1 11-6-2009Pieters Marketing Advies 1 Brand Positioning Statement Pieters Marketing Advies Henk Pieters Amersfoort, september 2009

2 Pieters Marketing Advies2 11-6-2009 4.1 Corporate story Pieters Marketing Advies is opgericht op 1 juli 2006. Na ruim 12 jaar in loondienst gebikkeld te hebben, werd het tijd voor de volgende stap, het ondernemerschap lonkte. Waarom: Kijk in meerdere keukens Vrijheid van beslissingen Meer verdienen Belangrijkste Projecten van Pieters Marketing Advies: Ditzo (1,5 jaar) marketing propositie + klant contact center opzetten ING (1 jaar) projectmanagement integratie ING en Postbank Kleinere projecten zoals herpositioneringstraject bij aantal MKB bedrijven, marketing plan voor werving en selectie bureau, workshops en presentaties op marketing en klantcontact gebied.

3 Pieters Marketing Advies3 11-6-2009 Visie&Missie Visie Succesvolle organisaties die in de toekomst het verschil willen maken, werken voor en samen met de klant. De klant staat altijd centraal in alle activiteiten van de organisatie. “Je moet niet uitgaan van geld verdienen, maar van een behoefte van de consument.” Innovaties die baanbrekend zijn, gaan dan ook uit van het centraal stellen van de klant en zorgen voor het doorbreken van bestaande conventies, dit levert nieuwe businessmodellen op. Marketing begint met alle contacten en ervaringen die een klant heeft met een bedrijf. Klantenservice is dus de basis van marketing en voor het bouwen van het merk. Een succesvol merk laat zijn merkwaarden terugkomen in alle klantcontacten. Internet is zeer belangrijk als leidend kanaal in de toekomst. Missie Organisaties klantgerichter maken en helpen de klant weer centraal te stellen:  Ontwikkelen en initiëren van nieuwe business modellen en concepten  Bestaande organisatie klantgerichter maken. Doel Het realiseren van product en dienst innovaties/verbeteringen die authentiek, klantgericht en succesvol zijn. Projecten Initiëren, uitvoeren en begeleiden van marketing projecten die uitgaan van daadwerkelijke klantbehoefte, waarbij bestaande conventies worden doorbroken. Kernwoorden hierbij zijn: marketing, innovatie, klantcontacten, internet als leidende kanaal.

4 Pieters Marketing Advies4 11-6-2009 4.2 Markt Zelfstandige marketing en communicatie adviseurs met veel ervaring (>15 jaar) Geen beperking in branches wel ervaring in fmcg, telecom/internet en financiële dienstverlening

5 Pieters Marketing Advies5 11-6-2009 4.3.1 Marketing Diensten Merkmanagement (branding,positionering, marketingcommunicatie) Innovatie (nieuwe concepten op de markt brengen) Klant centraal stellen en klantcontact inrichten (ondersteunend aan merkwaarden) Multichannel marketing (kanaalsturing, klantinteractie)

6 Pieters Marketing Advies6 11-6-2009 4.4 Doelgroep Opdrachtgevers/beslissers/eigenaren die marketingverandering willen realiseren binnen hun organisatie. Voorbeelden van verandering:  het ontwikkelen en introduceren van een innovatief product of dienst  centraal stellen van de klant in de organisatie en het inrichten van het bijbehorende klantcontact

7 Pieters Marketing Advies7 11-6-2009 4.5 Ambitie Groeien als zelfstandige zonder personeel binnen het domein marketinginnovatie&klantcontact: Basis is free lance werkzaamheden 3 a 4 dagen in de week Terugkerende omzet realiseren, los van uurtarief. Dit door eigen concepten in de markt zetten (ei van columbus nog te vinden) en/of partnerships te creëren met anderen.

8 Pieters Marketing Advies8 11-6-2009 4.6 MerkPersoonlijkheid Teamplayer Hoge betrokkenheid Betrouwbaar Pragmatisch (oplossingsgericht) Resultaat gericht Innemend Enthousiast/energiek Bevlogen/geïnspireerd Bouwer

9 Pieters Marketing Advies9 11-6-2009 4.7 USP’s Brede Marketing ervaring in verschillende branches Denkt vanuit het perspectief van de klant Denkt creatief en onconventioneel Meer dan gebruikelijk betrokken bij behalen van resultaat

10 Pieters Marketing Advies10 11-6-2009 4.8 Ondersteunend bewijs Bewezen succes in praktijk(Scarlet, Ditzo). Voorbeelden Scarlet en Ditzo:  Scarlet -> 1e met triple play propositie, marketing zeer succesvol  Ditzo -> nieuw on-line verzekeringsmodel, zeer succesvol in polissen Dit wordt uitgewerkt op de website door resultaten te laten zien (show cases), en klanten te laten spreken (referenties). Theoretische onderbouwing met juiste kennis. O.a. studie bedrijfseconomie met specialisatie marketing.

11 Pieters Marketing Advies11 11-6-2009 4.10 Naamgeving/Merk Ik –Henk Pieters- ben zelf het merk. De bedrijfsnaam is Pieters Marketing Advies. Als zelfstandige zonder personeel kiezen opdrachtgevers specifiek voor mij persoonlijk. Mijn websites zijn pietersmarketingadvies.nl en henkpieters.nl

12 Pieters Marketing Advies12 11-6-2009 4.11Pay Off Pieters Marketing Advies Marketing&Innovatie&Klantcontact


Download ppt "11-6-2009Pieters Marketing Advies 1 Brand Positioning Statement Pieters Marketing Advies Henk Pieters Amersfoort, september 2009."

Verwante presentaties


Ads door Google