De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Strategische vernieuwing door propositieontwikkeling.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Strategische vernieuwing door propositieontwikkeling."— Transcript van de presentatie:

1 Strategische vernieuwing door propositieontwikkeling

2 Strategisch vernieuwen AnalyserenHerstructureren Verzinnen Propositie- ontwikkeling Denken Doen Veranderen Vernieuwen

3 Propositieontwikkeling Van idee Tot en met introductie Creatief Concreet Compleet Consistent Commercieel Consequent Is het relevant, onderscheidend, geloofwaardig? Is het duidelijk? Is overal aan gedacht? Past het logisch bij elkaar? Is het haalbaar? Is het volgehouden?

4 Een propositie combineert doelstellingen Ze werken samen aan proposities Marketing werkt aan producten Communicatie werkt aan merken Verkoop werkt aan omzet

5 Een propositie is ideaal om te testen • Het past op één A4-tje: • Na een paar interviews is direct duidelijk of het wat is. • Zonder investering voor te leggen aan klanten, en aan: verkoop, klanten-service, productie, samenwerkingspartner, personeelszaken, finance, juridische zaken, accountant, reclame-bureau, Raad van Bestuur, receptioniste, trainee, logistiek, leverancier, … - Wat is het? - Voor wie is het? - Welk probleem lost het op? - Hoe werkt het precies? - Wat zijn de voordelen? - Wat is het bewijs? - Wat is het onderscheid?

6 Een propositie geeft houvast Propositie Financieel Klant VerkoopCommunicatie Productie testresultaat klachtafhandeling vraag en antwoordlijst pilot training verkoopkanalen targets verkoopargumenten introductie instructie risico’s milestones kosten en opbrengsten businesscase investeringen administratie cashflow prijs kostprijs behoefte gebruik levering procedures imago vormgeving insights tevredenheidmeeting onderzoek mediagedrag ICT merk internal branding uitingen campagnes

7 Aanpak • Iedereen kent dat moment met die éne goede ingeving. Maar hoe krijg je die nou op het moment dat het móet? • Ideeën worden bedacht door creatieve mensen, maar beoordeeld door managers. • Organisaties vragen om vernieuwing, maar verandering tast de bestaande organisatie aan. Het managen van dilemma’s

8 Een aanpak die werkt • Gestructureerde processen volgen • Beslissers betrekken • Toetsen op merk-waardigheid • Van ideeën concepten maken  Klant- behoefte Ondernemings- competenties Propositie Financieel Klant VerkoopCommunicatie Productie

9 Werkprincipes • Teamwork: samen, in teams • Snel & efficiënt: Aanjagen en doen wat nodig is • Concreet: businesscase & gedetailleerd stappenplan • Resultaat: Geen rapporten, maar actie

10 Cases

11 Over Arthur Linssen • Achtergrond: Vijf jaar adviseren bij VODW Marketing en tien jaar commercieel management bij Philips en Eneco: advies op basis van expertise, maar met oog voor de realiteit. • Doel: Organisaties helpen nieuwe dingen te doen: Die écht werken, die klanten écht willen, en die écht passen bij de organisatie. • Merkwaarden:

12 PropositionCompany • Organisaties • Succesvoller maken door het • Ontwikkelen en implementeren van • Merk-waardige • Proposities

13 ‘A product is made in factory A brand is created in the mind’ (Stephen King, WPP Group) A proposition is the combination of both

14 Arthur Linssen +31 (0) (0)


Download ppt "Strategische vernieuwing door propositieontwikkeling."

Verwante presentaties


Ads door Google