De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Hybride leren Slotconferentie 12 juni 2014 ‘Leren in een werkende omgeving’ Rotterdam www.albeda.nl/hybrideleren.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Hybride leren Slotconferentie 12 juni 2014 ‘Leren in een werkende omgeving’ Rotterdam www.albeda.nl/hybrideleren."— Transcript van de presentatie:

1 Hybride leren Slotconferentie 12 juni 2014 ‘Leren in een werkende omgeving’ Rotterdam

2 /N Hybride leren o Leerproces en leerinhoud wordt niet door de school of het bedrijf ingevuld o Studenten bepalen zelf wat zij leren! o School en bedrijf faciliteren leermogelijkheden

3 /N Betekenisvolle opdrachten

4 /N Leerconcept –4C/ID model van Merriënboer

5 /N Uitganspunten o Authentieke praktijkomgeving o Reële opdrachtgever en opdrachten o Praktijk is leidend

6 /N Scholingswinkel Nieuwe Binnenweg o Ondersteuning van ondernemers en organisaties in de wijk

7 /N Doe Rotterdam o Student gestuurd leerbedrijf

8 /N Move Your Skills Samenwerking Albeda College en Rabobank o Organiseert gastlessen en workshops in het onderwijs door mensen uit het bedrijfsleven

9 /N Zakkendragershuisje Historisch Delfshaven o Ondersteunt ondernemers in Historisch Delfshaven, o.a. door het organiseren van evenementen

10 /N Begeleidingsrollen De opdrachtgever De coach De vakdocent

11 /N Sturing o Sturing door selectie van opdrachten. o Sturing door Project- matige aanpak (go/no go) o Sturing met projectwijzer, o Directe koppeling aan kwalificatiedossier o (= exameneisen)

12 /N Leeropbrengst o Formele leerresultaten o Beroepscompetenties (zoals vastgelegd in examenprogramma) o Non-formele leerresultaten o Ondernemend en commercieel handelen o Creatief en probleemoplossend handelen o Team functioneren

13 /N Vergelijking met 21th century skills

14 /N Beoordeling o Beroepsproducten o Formele werkprocessen (observatie) o Non-formele professionele competenties o 360 graden beoordeling o Waardering Studiepunten en cijfers Certificaat

15 /N Hybride leren en focus op vakmanschap o Uitbreiding onderwijstijd in klaslokaal of in praktijkomgeving o Bij ‘slimme’ organisatie lagere kosten voor hybride leren i.v.g. klassikaal onderwijs

16 /N Organisatie en kosten UurCoachVak docentAssistent coaches (4x) 1Instructie/ werkafspraken 2 3 Verbinden met theorie 4 5Vragen gedurende de dag 6 7Evaluatie met studenten 8Evaluatie met ass. coaches

17 /N Einde VRAGEN?


Download ppt "Hybride leren Slotconferentie 12 juni 2014 ‘Leren in een werkende omgeving’ Rotterdam www.albeda.nl/hybrideleren."

Verwante presentaties


Ads door Google