De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Competent in Reiswerk Menukaart J. Gerritsen / C. Winkel.

Verwante presentaties


Presentatie over: "CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Competent in Reiswerk Menukaart J. Gerritsen / C. Winkel."— Transcript van de presentatie:

1 CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Competent in Reiswerk Menukaart J. Gerritsen / C. Winkel

2 CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 CiR? Landelijk project voor de reiswereld ANVR, Reisorganisaties, Kenwerk, ROC’s, SEPR

3 CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Aanleiding CiR Kwaliteit uitstroom MBO (en HBO) is onvoldoende Erkenning tot leerbedrijf een bureaucratisch proces Opleidingen missen dynamiek van de branche Bedrijfsleven geeft onvoldoende medewerking in verbetering Onderwijs en bedrijfsleven spreken elkaars taal niet

4 CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Resultaten CiR Eenduidige beoordelingssystematiek Portfolio: overzicht opgedane competenties Menukaarten Erkenning praktijkomgeving Richtlijnen EVC Ontwikkeling keurmerk

5 CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Resultaten CiR Resultaten zijn toegankelijk via www.reiswerk.nl www.reiswerk.nl Resultaten zijn getest (experimenteerregeling) www.reiswerk.nl

6 CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Beoordelingsmethodiek NiveauOmschrijving Basis Is in staat om activiteiten binnen een werkproces zelfstandig uit te voeren Gevorderd Is in staat om een werkproces zelfstandig uit te voeren Competent Is in staat op kerntaakniveau alle onderliggende werkprocessen zelfstandig uit te voeren en op elkaar af te stemmen

7 CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Uitgangspunten Menukaart Simpel Transparant Multifunctioneel

8 CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Werkproces- niveau Kerntaak- niveau Onderdeel werkproces BasisGevorderdCompetent Menukaartsystematiek Drie functies menukaart: 1.Communicatiemiddel tussen bedrijf en school (matching) 2.Rapportage-instrument status/voortgang/ontwikkeling leerling 3.Beoordelingsinstrument voor bedrijf en school

9 CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Werkproces- niveau Kerntaak- niveau Onderdeel werkproces BasisGevorderdCompetent Menukaartsystematiek OntwikkeltrajectExaminering

10 CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Menukaart

11 CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Menukaart

12 CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Menukaart Instapniveau bedrijf

13 CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Menukaart x x x x x x Beoordeling student x

14 CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Menukaart x x x x x x Matching x Geschikte BPV (stage-plaats)

15 CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Koppeling onderwijsmagazijn POPPOP Onderwijs- magazijn

16 CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Activiteiten magazijn (Praktijk binnen & buiten) Onderwijs- magazijn voorbereiding recreatie- activiteiten (WP-2.5) POPPOP Jaap heeft recreatie-activiteiten voorbereid voor kinderen van de Brede School in de buurt Beoordeling praktijkbegeleider: afstemmen doelgroep  min kennis recreatie-activiteit  min, planning & organisatie  min Jaap blijft op basisniveau LTB: POP-gesprek en advies leertraject Jaap volgt een onderwijsblok van 12 lessen bij mevrouw X en gaat bv digitaal trainen op theorie doelgroepen + theorietoets Jaap gaat door met volgende leercyclus Activiteitenmagazijn

17 CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Borging examinering

18 CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Concrete uitwerking Gezamenlijk product van: - branche-org: ANVR - ROC’s - Kenwerk - Reisorganisaties - SEPR Downloaden via: www.LTTR.nl

19 CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Einde presentatie Hartelijk dank voor uw aandacht!


Download ppt "CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Competent in Reiswerk Menukaart J. Gerritsen / C. Winkel."

Verwante presentaties


Ads door Google