De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Inleiding in de methode Steven Nijhuis Hogeschool Utrecht.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Inleiding in de methode Steven Nijhuis Hogeschool Utrecht."— Transcript van de presentatie:

1 Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Inleiding in de methode Steven Nijhuis Hogeschool Utrecht

2 Drie stromen, drie vragen, gecombineerd in één project n P: Oplossen van praktijkprobleem voor opdrachtgever n K: Ontwikkelen van kennis voor kennisopdrachtgever n C: Ontwikkelen van competenties (opdrachtgever is student / opleiding)

3 Essentiële elementen n Praktijkprobleem met een opdrachtgever uit de praktijk: n Échte opdrachtgever, geen coachingsrol n Docent is coach, niet de deskundige die vertelt hoe het moet n Praktijkoplossing niet evident/niet zonder ontwerp en ontwerptoetsing te bereiken n Advertenties om studenten te selecteren: student denkt na over competentieontwikkeling, docent denkt na over rollen en passend bij uitstroomprofiel, ook bij verplichte projecten n Veilige omgeving voor studenten: n Vraagontwikkeling, validatie en reviews zorgen er voor dat ze niet ‘onderuit’ gaan en een acceptabel eindresultaat kunnen boeken n Student/team is zelfsturend: n Neemt beslissingen en gaat zelf achter informatie aan n Signaleert informatie- en coachingsbehoeften n Heeft de middelen om succes en kwaliteit te bewaken

4 In schema Kennisvraag Praktijkvraag Competentievraag Kennis Oplossing Competentie Vraag ontwikkelen: advertentie gebaseerd op praktijkvraag, beroepsprofielen en onderzoeksagenda(s) Valideren: opdrachtgever(s) voor praktijk- en kennisvraag geven op producten commentaar (offerte, ontwerp, implementatie, oplevering) Criteria Review: tutoren en deskundigen reviewen producten op basis van (kwaliteits)criteria. Kennis mobiliseren Kennis opdoen/ toepassen Studenten vergaren kennis om in te zetten voor de praktijkvraag

5 Validatie De methodologie Praktijk- probleem Studenten- project Plan van aanpak Formele evaluatie halverwege Eindpresentatie / Lessons Learned Vraag ontwikkeling Kick-off Startup review Midterm review Endterm review Competentie- vraag Rollen / advertentie Kennisvraag Vraag ontwikkeling Kwaliteitscriteria Akkoord offerte Akkoord ontwerp Akkoord oplevering Ervaring implemnt.

6 Niveaus van aansturing ReproductieTaakgerichtProbleem- gericht Situatie- gericht De student weet precies wat hij nu (en morgen) moet doen De student weet wat hij binnenkort af moet hebben De student wordt ondersteund bij moeilijke situaties De student weet dat hij antwoord krijgt op goed gefor- muleerde vragen

7 Ontwerpprojecten in het hoger onderwijs Contact:


Download ppt "Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Inleiding in de methode Steven Nijhuis Hogeschool Utrecht."

Verwante presentaties


Ads door Google