De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Impuls voor de Impulscategorie 2.0 Nijenrode, 2 oktober 2013.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Impuls voor de Impulscategorie 2.0 Nijenrode, 2 oktober 2013."— Transcript van de presentatie:

1 Impuls voor de Impulscategorie 2.0 Nijenrode, 2 oktober 2013

2 Agenda 2. Reacties formulemanagers 3. Top Stores Rally 4. De 10 Gouden Regels 1. Terugblik

3 Agenda 2. Reacties formulemanagers 3. Top Stores Rally 4. De 10 Gouden Regels 1. Terugblik

4 Terugblik 3. Fundamenteel winkelonderzoek door Nielsen 1. Interviews met formulemanagers door de Category & Trade Company 2. Imago-en perceptie-onderzoek door InSites Consulting Leveranciers en retailers met plannen SAMEN MEER uit de categorie halen.

5 100 miljoen euro omzet Extra omzetpotentieel

6 Agenda 2. Reacties formulemanagers 3. Top Stores Rally 4. De 10 Gouden Regels 1. Terugblik

7 Reacties formulemanagers Unaniem positief over de onderzoeken: 1.Alle S&Z categorieën 2.Kwantitatief onderzoek 3.Objectieve bron Extra presentaties aan retailers. Wijzigingen in floorplanning! Verdere invulling door samen concrete actieplannen te ontwikkelen.

8 Agenda 2. Reactie formulemanagers 3. Top Stores Rally 4. De 10 Gouden Regels 1. Terugblik

9 Top 40 Stores Rally Doelstelling: Best practices ontdekken! - Waarom scoren deze super- markten beter? - Wat zijn de beïnvloedbare factoren? - Hoe kunnen leverancier en retailer de omzet stimuleren (winkelvloer/hoofdkantoor)?

10 Agenda 2. Reactie formulemanagers 3. Top Stores Rally 4. De 10 Gouden Regels 1. Terugblik

11

12 Plaats de S&Z-categorieën op de juiste locatie in de supermarkt. Regel 1

13 Plaats een impulscategorie bij een verwante routinecategorie Regel 2

14 Meer schapmeters in impuls zorgen voor additionele omzet Regel 3

15 Besteed veel aandacht aan een goede schapverzorging Regel 4

16 Zorg voor verschillende confrontatiemomenten Confrontatie => hogere conversie Zorg voor verschillende confrontatiemomenten Confrontatie => hogere conversie 2nd placementActieProefmeubel Regel 5

17 Regel 6 Optimaliseer het totale kassagebied

18 Zorg voor verrassing in de winkel Regel 7

19 Maak combinaties tijdens promoties Combineer gepland en ongepland Maak combinaties tijdens promoties Combineer gepland en ongepland Regel 8

20 Vul lokale shopperwensen in Regel 9

21 Stel een impuls-expert aan. Aandacht scoort. In de winkel en op het hoofdkantoor. Stel een impuls-expert aan. Aandacht scoort. In de winkel en op het hoofdkantoor. Regel 10

22 Next steps Leveranciers en retailers met categorieplannen SAMEN MEER uit de categorie halen door samenwerking op winkelvloer en hoofdkantoor.

23 2e jaargang SSZ training: Haal samen meer omzet uit de impulscategorieën Deelnemers vanuit retailers en leveranciers Kennis vergroten met o.a. “de 10 gouden regels”. Categorieplan maken. Samen plannen maken

24 Brochure


Download ppt "Impuls voor de Impulscategorie 2.0 Nijenrode, 2 oktober 2013."

Verwante presentaties


Ads door Google