De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Tweakers.net November 2011 Ronald Egas Uitgever Tweakers & Computable.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Tweakers.net November 2011 Ronald Egas Uitgever Tweakers & Computable."— Transcript van de presentatie:

1 Tweakers.net November 2011 Ronald Egas Uitgever Tweakers & Computable

2 Sinds % co-creation: gebruikers waren beheerders en vice versa Onderdeel van VNU Media sinds 2006 Oprichters werken nog steeds voor Tweakers Nederlands grootste website op het gebied van consumentenelektronica en technologie * Hooggewaardeerde content: in 2010 door het Nederlandse publiek verkozen tot Beste (en Populairste) Vergelijkingssite; en Beste Community (en genomineerd Beste Nieuwssite) (1.5 miljoen stemmen) Met gebruikers een actieve ‘community’ Hoog gericht bereik met +3,5 miljoen unieke bezoekers per maand en 80 miljoen pageviews per maand - (10,2% van Internetpopulatie Nederland – STIR) Over Tweakers.net Grootste website in Nederland op het gebied van consumentenelektronica en technologie * Bron: STIR 2011 (stir.nl) en Google Analytics

3 Bereik Tweakers.net Hoogste bereik onder mannen en jaar Bron: STIR februari

4 Pricewatch Prijs- en productvergelijker (uitgeroepen Beste Prijsvergelijker 2010) Community Meer dan gebruikers (uitgeroepen Beste Community 2010) Redactionele indeling van de site: -Core (laptops, desktops en componenten) -Mobile (mobiele telefoons en apps) -Electronics (TV’s, camera’s, tablets en mediaspelers) -Games (Sony Playstation, Xbox 360 en PC) -Pro (netwerkbeheer, development, IT carrière etc.) Belangrijke bestemmingen binnen Tweakers.net: Tweakers.net indeling site en belangrijkste bestemmingen Pricewatch Redactie Nieuws, reviews en achtergronden

5 Tweakers.net ecosysteem; path to purchase Pre-shop Shop Post-shop Pricewatch Vergelijken van productspecificaties en prijzen van producten Community Delen van ervaringen over producten en winkels Pricewatch Redactie + Community Lezen van nieuws, reviews, ervaringen en achtergronden over producten en diensten

6 Productaankodiging/geruchten: nieuws 6

7 7 Community discussie: forum

8 Lancering: de (video) review – 420K pageviews 8

9 Prijsvergelijk: losse toestellen 9

10 Prijsvergelijk: abonnementen 10

11 User reviews 11

12 2e hands verkoop: Vraag & Aanbod 12

13 Webcare: bedrijfsaccounts op het forum 13

14 En het nieuws en de discussie gaat door… 14

15 Het resultaat: 2,8M pageviews op 1 product 15

16 Grootste online redactie & 90 vrijwilligers vakkundige experts en user generated content Grootste redactie internet only van Nederland -Team van 16 vakredacteuren, specialisten en autoriteit per interessegebied ; -Redactie is onafhankelijk en geldt voor de consument als betrouwbare informatie- en oriëntatiebron Pricewatch -Contentteam van 5 man; productspecs aanvullen, EAN- en SKU-codes verwerken, shopreviews beoordelen, etc. -Gebruikers doen suggesties voor nieuwe producten, verbeterde specs User generated -1 FTE en meer dan 90 vrijwillige forum moderators -Met actieve gebruikers en maandelijks gebruikersreacties per maand, de grootste en meest actieve community van Nederland op het gebied van consumentenelektronica en technologie; 16

17 Bezoekers Tweakers.net Voornamelijk Early majority 17 * Bron: Profielonderzoek Tweakers.net / Onderzoek Tweakers.net door Metrixlab 2010

18 Bezoekers van Tweakers.net zijn invloedrijke opinieleiders en buying influentials 98% van de bezoekers wordt weleens om advies gevraagd door vrienden, kennissen en collega’s bij de aankoop (waarvan 85% van de bezoekers aangeeft dat dit op regelmatige basis gebeurt); 77% van de bezoekers vindt het leuk om te adviseren; 79% van de bezoekers waaraan regelmatig advies wordt gevraagd, adviseert 2 tot 6 personen per maand; Bezoekers zijn zeer actief op de site en beïnvloeden ook online andere bezoekers: méér dan gebruikersreacties per maand. Buying influentials vergroten indirect het bereik via Word-of-Mouth. Middels WOM bereik je op geloofwaardige manier moeilijk bereikbare consumenten (groepen uit de rest van de adoptiecurve) op een efficiënte manier. Zij maken (aankoop)beslissingen op basis van de ervaringen van early adopters. * Bron: Profielonderzoek Tweakers.net 18

19 Monetization

20 Consumer value chain Publisher Vendor End User Retail Total retail value Tweakers.net consumer markets € 11,4B Total media spent by vendors in Tweakers consumer markets € 236M Total media spent by Retail in Tweakers consumer markets € 109M Markets in Tweakers Consumer scope: IT B2C, Consumer Electronics, Telecom B2C, Videogames

21 Waarom blijven wij investeren in Tweakers? Online shopping stijgt hard -77% oriënteert online -23% koopt online (CE) Online branding groeit -Consumenten electronica loopt nog achter op meer volwassen markten 21 x €1000

22 Advertising: standaard display formaten 22

23 Interactieve tabs bieden verschillende mogelijkheden. Bijv: clicks naar trailers, actiepagina’s, screenshots etc. Rich media advertising: Take-over; 1 dag Bereik op 1 dag meer dan unieke bezoekers 23

24 HD-video content in HTML5-formaat (dus ook te bekijken via iPhone/iPad) Na een succesvolle introductie van het videoplatform eind 2009, is 2011 het jaar van video voor Tweakers.net met een videoproductieteam van 2 FTE’s Ruim een miljoen videoviews per maand Adverteer door middel van pre-roll advertising (15 seconden – gemiddelde CTR 6,41% (YouTube gemiddelde 1,05%) Video advertising

25 Non Spot Advertising Betrek de community van Tweakers.net bij uw campagne Afdeling Non Spot Advertising van Tweakers.net (6 FTE) organiseert: Ontwikkeling: ontwikkelen van campagneconcepten Realisatie: projectmanagement van A-Z Effectieve oplossingen: realisatie van klantdoelstellingen met vooraf bepaalde KPI’s Uitgangspunt: campagneoplossingen die toegevoegde waarde bieden voor zowel adverteerders als de community van Tweakers.net Awareness Engagement Preference 25

26 26 -Productlancering Sony 3D (awareness/engagement) -Toekomstvisie door verschillende redacteuren op 3D (TV, Mobile, PC, etc.) en community -Uitdaging community: insturen visie in max. 500 woorden (incentive: Sony 3D-pakket) -Resultaten: meer dan 500 inzendingen en meer dan 300k waardevolle contacten met de doelgroep, veel positieve reacties op actie/sony (likebility/merksympathie) Non spot advertising: Sony 3D contest De redactie en community geven hun visie op de toekomst van 3D

27 Non spot advertising: Nokia testpanel Vijf communityleden van Tweakers.net testen als eersten in Nederland de Nokia E7 en een vakredacteur doet daarvan verslag op Tweakers.net - Samenwerking tbv productintroductie Nokia E7 - Doelstelling: hype creëren rondom nieuwe flagship-toestel van Nokia (awareness,engagement) - E7-Testpanel: als eerste in de Benelux kregen 5 tweakers de mogelijkheid om de E7 te testen - Resultaten: positieve waardering voor de actie en testpanelsessie. Ruim 500k kwalitatieve klantcontacten 27

28 Prijsvergelijker: Cost Per Click en Cost Per Sale 28

29 Verder uitbouwen mobiel bereik (nu 7 miljoen pageviews via iPhone en Android app) en ontwikkelen mobiele advertentie oplossingen Nieuwe video formats in eigen studio testen en ontwikkelen Verhogen aantal reviews door strakkere protocollen en samenwerking met community Tweakers keurmerk vermarkten bij fabrikanten en retail Lancering nieuwe Tweakers site in 2012 waar producten en advies nog meer centraal staan Next steps

30 Ronald Egas Uitgever Tweakers & Computable TwitterEgas2010


Download ppt "Tweakers.net November 2011 Ronald Egas Uitgever Tweakers & Computable."

Verwante presentaties


Ads door Google