De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

MMT. RECAP N.a.v. de evaluatie van Leontine Van Geffen was er te weinig bekend bij jullie over ONLINE VERDIENMODELLEN ONLINE ADVERTISING Ofwel : De hele.

Verwante presentaties


Presentatie over: "MMT. RECAP N.a.v. de evaluatie van Leontine Van Geffen was er te weinig bekend bij jullie over ONLINE VERDIENMODELLEN ONLINE ADVERTISING Ofwel : De hele."— Transcript van de presentatie:

1 MMT

2 RECAP N.a.v. de evaluatie van Leontine Van Geffen was er te weinig bekend bij jullie over ONLINE VERDIENMODELLEN ONLINE ADVERTISING Ofwel : De hele waslijst aan digitale advertising middelen (van webvertising tot social media tot marketing tot affiliate tot zoekmachine, etc). - Afrekenmodellen online advertising (cpm, cpc, cpl, etc)

3 PAK IK DAT EVEN OP. JULLIE WILLEN NATUURLIJK GEWOON GELD VERDIENEN? DISPLAY NON DISPLAY …..?

4 OMZET? De Nederlandse digitale reclamemarkt behaalde in het eerste halfjaar van 2012 een netto omzet van 585 miljoen euro. Dat is 14,3% meer ten opzichte van het eerste halfjaar in Dit blijkt uit de Online Ad Spend studie die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland. De omzetgroei was voor een groot deel te danken aan search (22% groei). De omzet uit display advertising groeide met 7Uit het onderzoek blijkt onder meer dat marketing via mobiele websites en apps nog steeds in de kinderschoenen staat. “Ondanks de veelbelovende mogelijkheden die de smartphone biedt, hebben marketeers hun weg nog niet gevonden naar dit uitzonderlijke apparaat. De tablet doet het relatief beter als marketinginstrument. aldus Joris van Heukelom, voorzitter van IAB.

5 OMZET? =mwXIc0L4DS0#!

6 ROLLEN ZIJN BEKEND?

7 ROLLEN? MEDIABUREAU? RECLAMEBUREAU? PUBLISHER? ADVERTEEERDER? PROVIDER? CUSTOMER ? EXPLOITANT ?

8 DISPLAY

9 Display Advertising is één van de oudste online marketingvormen en is weer helemaal terug van weggeweest. Display Advertising middels banners en andere ‘rich media’ uitingen wordt over het algemeen succesvol ingezet voor branding. Minder bekend is dat het ook heel goed kan worden ingezet om relevante bezoekers én conversies te genereren.

10 ADVERTISING : DISPLAY Bannering •Standaard •Rich media NON-DISPLAY Advertorials Nieuwsbrief Textbox / link

11 Sponsored links WEBVERTISING VOORBEELDEN Rectangle Advertorial

12 RECTANGLE

13 PIXELS AFMETINGEN VAN BANNERS WORDT GEMETEN AAN PIXELS PIXEL = een beeldschermpunt PIXEL kan maar een kleur hebben 468 x 60 pixels 243 x 60 pixels

14

15

16 AUTOMATED TRADING Sinds de intreding van automated trading kunnen adverteerders middels Display Advertising adverteren op basis van een veilingmodel, zoals dat gebeurt bij bijvoorbeeld: Google AdWords.automated trading Selectie van relevante netwerken en websites; Uitsluiten van irrelevante websites; Instellen van maximale biedingen; Afrekenen op basis van CPM, CPC en zelfs CPA.

17 AFREKENEN? CPM, CPC en zelfs CPA….!??!?! CPM = COST PER MILLE CPC = COST PER CLICK CPA = COST PER Acquistion

18

19

20 REKENVOORBEELD BANNER kost EUR 15,- voor de 468 *60. Er zijn impressies geboekt = 500 * 15 = EUR 7500,- Doorklikratio van 2% betekent dat bezoekers Kosten per bezoeker : 7500/10000 = EUR 0,75 PER LEAD: 1000 = 25 leads (conversie ratio = 2,5%) 250 leads bij dus 250 * 30 euro per lead = 7500 Euro

21 AFFILIATE Display Advertising wordt ook gekoppeld aan de marketingvorm Affiliate Marketing. Website-eigenaren kunnen advertenties van adverteerders op de website plaatsen om zo relevant verkeer naar de website van de adverteerder te brengen.Affiliate Marketing Bekende afrekenmodellen binnen affiliate marketing zijn op basis van gegenereerde conversies en/of bezoekers. De meest gebruikte advertentie-uiting die wordt ingezet is de display banner.

22 DISPLAY • lay/ lay/ • richtlijnen/formaten/ richtlijnen/formaten/ NON DISPLAY • _display/ _display/

23 INTERSTITIAL /SUPERSTITIAL

24

25 WEBVERTISING – HOME PAGE TAKE OVER (HPTO)

26 DISPLAY

27 NON-DISPLAY

28 MARKETING STRAKS WOUTER : Vorm van direct marketing Directe conversie & omzetverhoging Meetbaar, hoog bereik, lage kosten

29 WEBSITES www. Marketingtribune.nl

30 AS REQUEST • Integreren social media in marcomstrategie • ROI analyse met name voor social media •Mobile marketing! VOLGENDE WEEK + OPDRACHT UITWERKEN

31


Download ppt "MMT. RECAP N.a.v. de evaluatie van Leontine Van Geffen was er te weinig bekend bij jullie over ONLINE VERDIENMODELLEN ONLINE ADVERTISING Ofwel : De hele."

Verwante presentaties


Ads door Google