De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

MULTICHANNELING | DIGITALE MARKETING week 9. W W W 04/22/het-koningslied-online-marketing-dit- kun-je-ervan-leren/

Verwante presentaties


Presentatie over: "MULTICHANNELING | DIGITALE MARKETING week 9. W W W 04/22/het-koningslied-online-marketing-dit- kun-je-ervan-leren/"— Transcript van de presentatie:

1 MULTICHANNELING | DIGITALE MARKETING week 9

2 W W W 04/22/het-koningslied-online-marketing-dit- kun-je-ervan-leren/ 04/22/het-koningslied-online-marketing-dit- kun-je-ervan-leren/

3 PLANNING BLOK 2 WeekStofBestuderen / voorbereiden Week 1/4 - 7/4 Presentatie website analyses (20%) Week 8/4 – 14/4 marketing Zoekmachinemarketing Microsites Hoofdstuk 9, 10, 11 HOM Week 15/4 – 21/4 Social Media Webvertising Affiliates Online video Advertising Hoofdstuk 12, 13, 15 HOM Week 22/4 – 28/4 Het plan, de campagne Instructie e-marketingplan Hoofdstuk 16 HOM Week 29/4 - 5/5 MEIVAKANTIE Week 6/5 – 12/5 GASTSPREKER Week 13/5 – 19/5 Mobile marketing Trends & ontwikkelingen Hoofdstuk 14 Week 20/5 – 26/5 Uitloop Week 27/5 – 2/6 E-marketingplan inleveren (30%) Oefententamen Week 3/6 Tentamenweek MCH tentamen (50%)

4 VANDAAG Social media Webvertising Affiliates Online video advertising Hoofdstuk 12, 13, 15 HOM

5 Hoofdstuk 12 HOM SOCIAL MEDIA Hoofdstuk 12 HOM

6 REVOLUTION

7 SOCIAL MEDIA SERIOUS CHAOS

8 Social Media is de verzamelnaam voor alle internettoepassingen die het mogelijk maken voor gebruikers om onderling informatie te delen op een leuke, simpele manier. Interactie is hierbij het sleutelwoord WAT IS SOCIAL MEDIA?

9 Goedkope manier van marketen Bij viraal effect groot bereik Mogelijkheden voor experimenteren Mensgericht Delen van content Sociale beïnvloeding: dialoog WAAROM SOCIAL MEDIA?

10 VOORBEELDEN SOCIAL MEDIA

11 SOCIAL MEDIA EXPLAINED

12 Voorbeelden: Social Media Reviews Discussie fora Blogs Microblogs (Twitter) Social news Social Networks User Generated Content Chat ONDERDELEN SOCIAL MEDIA

13 Klanten Collega’s en medewerkers Fans Concurrent Iedereen die een mening heeft WIE MAAKT GEBRUIK VAN SOCIAL MEDIA?

14 Het kanaal is niet sterk georganiseerd Komt organisch tot stand Communicatie is niet sterk geregisseerd Het kanaal zelf vormt de strategische waarde HOOFDKENMERKEN SOCIAL MEDIA

15 Authority andere regels Snelle acceptatie en afwijzing Minimale hiërarchie Sterk netwerk Weinig zakelijk GEDRAGSKENMERKEN

16 Speed: communicatiesnelheid SOCIAL MEDIA = S.O.C.I.A.L. Organic: vorming = puur Collaboration: met klant/gebruiker ontwikkelen Intelligence: delen ervaringen Anti-structure: power 2 the people Learning: door vergaande interactie

17 SOCIAL MEDIA IN NEDERLAND

18 BloggenSocial news en Social networking MicrobloggenPodcasts en RSS WikisCrowdsourcing en collaboratie ONDERDELEN SOCIAL MEDIA MIX

19 BLOGGEN

20 MICROBLOGGEN

21 WIKI

22 SOCIAL NEWS & SOCIAL NETWORKING

23 PODCASTS & RSS

24 Gebruik maken van de intelligentie van de internetmassa CROWDSOURCING & COLLABORATE

25 People POST-MODEL VOOR EEN SOCIAL MEDIA PLAN Objectives Strategy Technology

26 VAKANTIE STRESS TEST Online stress-test bepaalt hoeveel dagen je aan vakantie toe bent need-a-vacationhttp://www.fitzroy.nl/cases/60/how-badly-do-you- need-a-vacation?

27 INZET SOCIAL MEDIA

28 RESULTATEN De website trok op basis van een kleine media- inspanning op Hyves bijna het dubbele aantal bezoekers: Vermelding op meer dan 80 nationale en internationale blogs. Het kreeg al een aantal awards waaronder Site of The Day bij The FWA en een nominatie voor de Spin Awards. En zelfs Ashton Kutcher twitterde en facebookte deze site.

29 ONLINE ADVERTISING EN AFFILIATES Hoofdstuk 13 HOM

30 Webvertising omvat alles wat te maken heeft met betaald adverteren op internet. – Bannering – Betaalde links – Linkruil – Advertorials – MAAR OOK! Search (SEA + SEO): 50% WAT IS WEBVERTISING?

31 Trends volgens Emarketer.com: – Search +200% komende 5 jaar – marketing: + 50% – Classified Adds (standaard adv.): -10% – Online video advertising: +800% in 5 jaar Flinke groei online adverteren Uitgaven traditionele media in EU: - 18% DUS: noodzaak online mix! WEBVERTISING IN DE TOEKOMST

32 Banners Game/ Betaalde links Affiliates Take overs Online Video SEA Advertising Webvertising ONDERDELEN WEBVERTISING

33 Sponsored links WEBVERTISING VOORBEELDEN Rectangle Advertorial

34 DISPLAY ADVERTISING

35 _display/ NON DISPLAY

36 WAT WERKT OP ‘T WEB?

37 CPM = Cost Per Mille CPC = Cost Per Click CPL = Cost Per Lead CPS = Cost Per Sales CPO = Cost Per Order METEN = WETEN…

38 Storyboard banner

39 STORYBOARD BANNER

40 Full banner Gewenning (bannerblindheid) Andere soorten & grootte banners: – Leaderboard (bovenkant site, kostbaar) – Expandable leaderboard (dynamisch) – Rectangle (nieuwssites en tijdschriften) BANNERS & OVERLAYS

41 HOME PAGE TAKE OVER

42 LAYER AD

43 SEA Google Adsense BETAALDE LINKS

44 Het meest indrukwekkende van AdSense vind ik de relevantie van de advertenties. Ik kom nooit advertenties tegen op mijn website waarvan ik denk “Wat doen die daar?” Roland Bieleveldt Eigenaar en oprichter van homefinance.nl BETAALDE LINKS - ADSENSE

45 Adverteren in spellen Bijv : Obama adverteert in een autorace Wereldwijd: €10 miljard GAME EN INMAIL ADVERTISING

46 Interesse en websitebezoek van online bezoeker worden gemeten. Advertenties o.b.v. profielen beter afstemmen op bezoekers. Voorbeelden: – Zalando – Marktplaats – Bol.com BEHAVIOURAL TARGETTING & LINKBUILDING

47 Doen inspanning die nodig is voor het opvangen van de doorklik, de lead of de koop. Commissie bij verkoop. AFFILIATES Voorbeelden: – Krantenkiosks (fysiek) – Testnet.nl – Groupon

48 VOORBEELDEN AFFILIATES Voor elke offerte die een verzekeraar mag versturen via betaalt de betreffende verzekeraar € 5,-www.autoverzekering.nl Elke bezoeker die zoekt op de term “modieus shirt” krijgt bovenaan de zoeklijst sus.com te zien. Voor elke “klik” naar de site van G-sus via de Google Adwords ontvangt Google € 0,10www.g- sus.com

49 ONLINE VIDEO ADVERTISING Hoofdstuk 15 HOM

50 ONLINE VIDEO ADVERTISING Hangt samen met stijgende populariteit van het gebruik van online video Grote impact van mobiel internetten Online video is een van de meest sterke virale content Sterke engagement

51 YOUTUBE Elke minuut wordt er 60 uur aan video geupload Elke dag worden meer dan 4 miljard video’s bekeken wereldwijd Meer dan 800 miljoen unieke gebruikers bezoeken op YouTube elke maand

52 ONLINE VIDEO VoordelenNadelen Kosten zijn relatief laagProfessionele video is arbeidsintensief Kan instant gemaakt wordenVluchtig Gemakkelijker manier voor virale marketing en PR Virale effect is niet te voorspellen Eenvoudig middel voor creeren engagement Kan PR-technisch verkeerd vallen

53 WNF

54 VOLGENDE WEEK Het plan, de campagne Instructie e-marketingplan Hoofdstuk 16 HOM LET OP: AANWEZIGHEID VERPLICHT!

55


Download ppt "MULTICHANNELING | DIGITALE MARKETING week 9. W W W 04/22/het-koningslied-online-marketing-dit- kun-je-ervan-leren/"

Verwante presentaties


Ads door Google