De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Inclusion - Betrokkenheid op de werkvloer 1. Inclusion - betrokkenheid 2.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Inclusion - Betrokkenheid op de werkvloer 1. Inclusion - betrokkenheid 2."— Transcript van de presentatie:

1 Inclusion - Betrokkenheid op de werkvloer 1

2 Inclusion - betrokkenheid 2

3 Meer betrokkenheid door Twaalf gedragingen van betrokkenheid 3

4 Meer betrokkenheid door Voorwaarden voor betrokkenheid tijdens vergaderingen 4

5 Meer betrokkenheid door Intentie en de verwachtingen in communicatie duidelijk te maken 5

6 Meer betrokkenheid door Een 360 graden blik 6

7 Meer betrokkenheid door Op alle niveaus in de organisatie betrokkenheid te creëren 7

8 Hoe werkt Inclusion bij ons? Voorbeelden uit de praktijk? Wat doe je zelf om betrokkenheid in je team te vergroten? Kun je zien wat wij doen aan Inclusion? Heb je suggesties om de betrokkenheid te vergroten? 8

9 Wat is betrokkenheid NIET? 9 Betrokkenheid is...Betrokkenheid is niet Luisteren naar alle belanghebbendenConsensus waarbij alle ideeën deel moeten uitmaken van de uiteindelijke beslissing. 2. De juiste mensen op de bijeenkomstIedereen bij alles betrekken; m.a.w. iedereen moet naar alle vergaderingen gaan, zich mengen in elke discussie en deel uitmaken van elke beslissing. 3. Verbonden met de missie, strategieën en doelstellingen van het bedrijf “Alles kan”, zonder vastgestelde regels, instructies of standaarden. 4. Elkaars verschillen, overeenkomsten en toegevoegde waarde erkennen De “betrokkenheidspolitie” spelen, of een nieuw instrument om naar mensen te wijzen. 5. Luisteren naar verschillende meningenEindeloos discussiëren of “eeuwig” debatteren om tot een beslissing te komen. 6. Mensen ondersteunen zodat ze hun beste werk kunnen doen. Productiviteit opofferen, mensen beschermen die onderpresteren, of mensen die onvoldoende presteren over het hoofd zien. 7. Een 360 graden benadering toepassen om problemen op te lossen Iedereens mening horen over elk probleem, of ze er nu bij betrokken zijn of niet. 8. Bouwen aan werkrelatiesMeer aandacht hebben voor de werkrelatie dan het eigenlijke werkresultaat. 9. Waarde creërenBetrokkenheid omwille van de betrokkenheid, of omdat het vanuit politiek of sociaal oogpunt “het juiste is om te doen”. 10. TweerichtingsverkeerMensen dragen zelf geen verantwoordelijkheid voor betrokkenheid

10 Hoe sta je er zelf in? 10 Tip voor betrokkenheidHuidigDoel 1Ik groet mensen oprecht. 2Ik creëer een gevoel van veiligheid voor mezelf en mijn collega's. 3Ik werk voor het gemeenschappelijke belang en gedeelde successen. 4Ik luister oprecht en geïnteresseerd en ga het gesprek aan. 5 Ik kom uit mijn comfortzone – ik ben bereid mezelf en anderen uit te dagen om MEER te geven. 6 Ik kom op voor mijn mening, maar onderzoek ook alternatieven en ben bereid om van standpunt te veranderen. 7 Ik sluit aan bij ideeën en gedachten van mijn collega’s en geef positieve energie terug. 8Ik vraag anderen om hun ideeën en ervaringen te delen en respecteer hun referentiekader, om een 360 graden visie te creëren. 9Ik stel misverstanden aan de orde en los meningsverschillen op. 10 Ik kom op voor mensen die worden buiten gesloten. 11Ik vraag wie er nog meer aanwezig moeten zijn om de situatie volledig te begrijpen, zodat ik zeker wete dat de juiste mensen het juiste werk doen op het juiste tijdstip. 12Ik bouw aan vertrouwen, door te doen wat ik zeg en vertrouwelijkheid te respecteren.


Download ppt "Inclusion - Betrokkenheid op de werkvloer 1. Inclusion - betrokkenheid 2."

Verwante presentaties


Ads door Google