De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Vertrouwen als voorwaarde voor “partner in business”

Verwante presentaties


Presentatie over: "Vertrouwen als voorwaarde voor “partner in business”"— Transcript van de presentatie:

1 Vertrouwen als voorwaarde voor “partner in business”

2 Erik van Nieuwpoort

3 Introductie •Geef elkaar de hand en bespreek kort! (ieder ca. 3 minuten) •Het liefst als ‘partner in business’ gerelateerd: •Waar ben je echt goed in? •Wat wil je anderen leren, meegeven? •Wat vind je frustrerend? •Wat wil je nalaten? •Waar zie je ruimte voor verbetering voor jezelf?

4 Partner in Business •Wat betekent “Partner in Business” eigenlijk? –Proof of the pudding is in the eating –Paradigma’s? ( Zie boek Gerco Rietveld ) –Leiderschap? 4 nivo’s –Veranderingsmodel Zien Doen Krijgen –Vertrouwen…. als fundament

5 Leiderschap Personal Betrouwbaar

6 19 Zien-Doen-Krijgen Fundamenten Paradigma Gedrag Resultaat Zien DoenKrijgen

7 Vertrouwen is overal….

8 Wie vertrouw je? Waarom? 1 Introduction Wie vertrouw je? Wie vertrouw je om je team over te nemen als je langer afwezig bent? Aan wie vertrouw je je pin code toe? Aan wie vertrouw je je huisdier of kind toe? Wie vertrouwt jou?

9 De impact van vertrouwen op een organisatie = = vertrouwen snelheid kosten snelheid vertrouwen energie fun energie fun

10 Het verkrijgen van winst –Kies een praktijksituatie die veel baat zou hebben van een vertrouwenswinst. –Welke “vertrouwenskosten” betaal je nu vanwege de situatie? –Welke “vertrouwenswinst” zou je kunnen verdienen als je het vertrouwen zou verbeteren? De vertrouwenskwestie

11 Your Circle of Influence You may not be able to control everything, but you can influence certain things. Trust starts with you. —Stephen M. R. Covey 4 The Case for Trust

12 Circles of Influence and Concern 4 The Case for Trust

13 De 5 Golven van Vertrouwen -

14 De 4 kernen van Vertrouwen CAPACITEITEN 1.Resultaten 2.Competenties KARAKTER 1.Integriteit 2.Intentie

15 Hoe vergroot je vertrouwen in zelf? •Integriteit –Ben ik congruent? Hou ik me aan afspraken met mezelf? •Intenties –Wat is mijn agenda? Wat zijn mijn bedoelingen? Heb ik een agenda die bewust vertrouwen nastreeft? •Capaciteiten –Ben ik relevant? Heb ik de juiste talenten, houding, vaardigheden, kennis, stijl? •Resultaten –Wat is mijn staat van dienst? Wat doe ik om het vertrouwen in zelf te vergroten? Bespreek met elkaar.

16 Hoe werkt dit bij jou? •Ik ben je manager en ga een gesprek aan over passie en talent ontwikkeling –Hoe ga je het gesprek in als je mijn intentie niet vertrouwd? –Hoe ga je het gesprek in als ik wel resultaten boek, maar niet integer overkom? •Wanneer gaat het bij jou schuren als de druk toeneemt? –Ik verhoog de druk continu, waar gaat het mis bij jou op de 4 kernen?

17 13 Gedragingen van betrouwbare Leiders 1. Rechtdoorzee zijn 2. Respect tonen 3. Transparantie Creeren 4. Fouten rechtzetten 5. Loyaliteit tonen 6. Resultaten boeken 7. Jezelf verbeteren 8. De realiteit onder ogen zien 9. Duidelijkheid scheppen over verwachtingen 10. Verantwoording afleggen 11. Eerst luisteren 12. Toezeggingen nakomen 13. Vertrouwen uitdragen Inspire Trust 22


Download ppt "Vertrouwen als voorwaarde voor “partner in business”"

Verwante presentaties


Ads door Google