De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Personeelsbeleid Niveau 4 Kerntaak 1 PM Blz. 5.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Personeelsbeleid Niveau 4 Kerntaak 1 PM Blz. 5."— Transcript van de presentatie:

1 Personeelsbeleid Niveau 4 Kerntaak 1 PM Blz. 5

2 Introductie Personeelsbeleid

3 Personeelsbeleid Het personeelsbeleid wordt uitgewerkt in een plan van aanpak. Het plan van aanpak moet regelmatig worden bijgesteld. Nuttig hierbij is om met medewerkers te overleggen over het personeelsbeleid. Als het personeel weet waar je mee bezig bent of waarover je nadenkt komen eventuele veranderingen niet uit de lucht vallen. Waarschijnlijk zullen ze daar dan minder moeite mee hebben en aanpassingen makkelijke kunnen accepteren

4 Onderdelen van Personeelsbeleid
aannamebeleid loopbaan- en mobiliteits- beleid ziekteverzuim- beleid personeels- ontwikkelings- beleid beloningsbeleid

5 Aannamebeleid Een ander woord voor aannamebeleid is selectiebeleid.
Het is erop gericht om de juiste persoon op de juiste plaats te krijgen.

6 Loopbaan- en mobiliteitsbeleid
Het is erop gericht het personeel binnen het bedrijf te laten doorstromen. verticale doorstroming horizontale doorstroming Wanneer een medewerker doorstroomt naar een ander bedrijf heet dit externe mobiliteit.

7 Personeelsontwikkelingsbeleid
Het personeelontwikkelingsbeleid is erop gericht de medewerkers te ontwikkelen en gemotiveerd te houden. Het draagt bij aan het loopbaan- en mobiliteitsbeleid.

8 Beloningsbeleid Het beloningsbeleid richt zich op de financiële waardering van de medewerkers. Een goed beloningsbeleid heeft de volgende voordelen: De medewerkers worden op een eerlijke, heldere wijze beloond. Een eerlijke beloning kan uitdagen tot meer en/of beter presteren.

9 Ziekteverzuimbeleid Ziekteverzuimbeleid is erop gericht het ziekteverzuim terug te dringen. Kort verzuim duurt korter dan zes weken. Lang verzuim duurt langer dan zes weken.

10 Personeelsbeleid en financieel beleid
Goed personeelsbeleid betaalt zichzelf op de volgende manieren terug: De klant wordt graag geholpen door een medewerker waarin hij zichzelf herkent en die plezier in zijn werk heeft. Een werkgever die zijn personeel perspectief en persoonlijke groei biedt, zal hen makkelijker kunnen werven en behouden. Door aandacht te besteden aan zieke medewerkers, kan een werkgever de duur en frequentie van ziekteverzuim beperken.


Download ppt "Personeelsbeleid Niveau 4 Kerntaak 1 PM Blz. 5."

Verwante presentaties


Ads door Google