De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Presentatie Marktverkenning & Behoefteonderzoek Groep 2 Klas 2F.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Presentatie Marktverkenning & Behoefteonderzoek Groep 2 Klas 2F."— Transcript van de presentatie:

1 Presentatie Marktverkenning & Behoefteonderzoek Groep 2 Klas 2F

2 Conclusie: Kwaliteit van het onderzoek Selecte steekproef in provincies &locaties Locatie Aselect geënquêteerd Geënquêteerd in Limburg, Noord-Brabant en Zuid- Holland 123 enquêtes afgenomen (respons 100%) Enquêtes afgenomen in indoorskihal Snowworld Landgraaf & Zoetermeer Enquêtes afgenomen in 4 sportwinkels : Decathlon Kerkrade, Intersport Megastore Roermond, Perry Sport Eindhoven en Wilkin Sport Tilburg

3 Conclusie: Segmentatie Gesegmenteerd:  Demografische factoren (leeftijd)  Economische factoren (inkomen)  Sociaal-culturele factoren (opleidingsniveau)  Technologische factoren (media) Deze criteria komen uit het DESTEP-model.

4 Conclusie: Doelgroepbepaling Leeftijd doelgroep tussen 15 en 30 jaar HBO opleiding volgen/genoten Bereidt +/- 30 km te rijden Beneden modaal inkomen Skiën1 á 2 keer per jaar Beste bereik via:  Reclamefolders  Internetsites  Televisie

5 Conclusie: Positionering & USP Niet voldoende ingespeeld op afnemers van skiproducten Tevreden over kwaliteit, maar niet modieus genoeg Niet genoeg producten aanwezig in de winkels USP Salomon :

6 Conclusie: Product Skikleding kwalitatief sterk Doelgroep vindt producten niet trendy en modieus  lijdt tot geen aankoop Afnemers vinden assortiment niet diep genoeg Salomon breed assortiment  kleding lijkt teveel op elkaar Consument vindt design, water- en windbestendigheid zeer belangrijk

7 Conclusie: Prijs Uit onderzoek  ski jas €100,- tot €200,- uitgeven Voor een skibroek €50,- tot €150,- uitgeven Prijs Salomon kleding ligt gemiddeld hoger dan de mensen willen uitgeven Hoogste verkoopfrequentie Oktober t/m Februari

8 Conclusie: Communicatie 60% afnemers niet bereikt door communicatie/promotie Salomon maakt weinig van Instore Promotion Afnemers nu door reclamefolders bereikt sport(speciaal)zaken. Afnemers kunnen via televisiereclame, reclamefolders en internet het beste bereikt worden Reclame verspreiden tussen September en Februari

9 Conclusie: Distributie Afnemers kopen skiproducten voornamelijk in  Grote sportwinkels (bv. Intersport)  Sportspeciaalzaken (bv. Somers Herten) Mensen +/- 30 km rijden voor een ruim aanbod Salomon producten  Grotendeels verkrijgbaar bij grote steden

10 Aanbevelingen voor tactische marketing op hoofdlijnen: Doelgroep: Meer inspelen op de doelgroep Positionering en USP: Niet goed ingespeeld Productbeslissingen: Modieuzer maken Prijsbeslissingen: Goedkopere lijn introduceren Communicatiebeslissingen: Meer Instore Promotion Distributiebeslissingen: Meer producten in winkels

11 EINDE


Download ppt "Presentatie Marktverkenning & Behoefteonderzoek Groep 2 Klas 2F."

Verwante presentaties


Ads door Google