De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN Competentiedoelen 1.uitleggen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN Competentiedoelen 1.uitleggen."— Transcript van de presentatie:

1 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN Competentiedoelen 1.uitleggen wat het strategisch planningsproces inhoudt 2.de stappen bij marketingplanning beschrijven 3.uitleggen wat operationele planning inhoudt 4.de cruciale rol van implementatie en controle bij marketingplanning uitleggen 5.enkele belangrijke aspecten van de interne omgeving van een organisatie bespreken

2 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN Bedrijfsplanning: het grote plaatje samenstellen Drie niveaus van bedrijfsplanning Strategische planning Functionele planning Operationele planning

3 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN

4 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN Strategische planning: het plaatje inkaderen Stap 1: missie formuleren Stap 2: interne en externe omgeving evalueren Stap 3: organisatiedoelen of SBU-doelen stellen Stap 4: bedrijfsportfolio bepalen Stap 5: groeistrategieën ontwikkelen

5 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN

6 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN

7 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN

8 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN Marketingplanning: camera-instelling kiezen Stap 1: situatieanalyse uitvoeren Stap 2: marketingdoelen stellen Stap 3: marketingstrategieën ontwikkelen doelmarkt kiezen marketingmixstrategieën ontwikkelen Stap 4: marketingplan implementeren en controleren actieplannen verantwoordelijkheid tijdspad begroting marketing en controle

9 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN

10 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H2 – Strategische marktplanning WAARDE CREËREN EN LEVEREN

11 Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN Marketingplan maken en ermee werken: de foto nemen Sjabloon voor marketingplanning gebruiken Operationele planning: marketingplannen van dag tot dag uitvoeren Marketing: met alle functies samenwerken


Download ppt "Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN Competentiedoelen 1.uitleggen."

Verwante presentaties


Ads door Google