De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Arjan Dieleman en Cyrilla van der Donk VELON & VELOV congres 2010 Leraren onderzoeken hun eigen beroepspraktijk.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Arjan Dieleman en Cyrilla van der Donk VELON & VELOV congres 2010 Leraren onderzoeken hun eigen beroepspraktijk."— Transcript van de presentatie:

1 Arjan Dieleman en Cyrilla van der Donk VELON & VELOV congres 2010 Leraren onderzoeken hun eigen beroepspraktijk

2 Inleiding De gerichtheid van onderzoek Motieven voor praktijkonderzoek Definitie van praktijkonderzoek in de school Kernactiviteiten van praktijkonderzoek Aandachtspunten Verkenning van standpunten Meer informatie

3 De gerichtheid van onderzoek GeneraliseerbaarContextafhankelijk Theorievorming Verbetering van de eigen praktijk

4 Motieven voor praktijkonderzoek Individuele ontwikkeling – Kennis – Onderzoeksvaardigheden – Visie Collectieve ontwikkeling Oplossing van het praktijkprobleem

5 Definitie praktijkonderzoek in de school Praktijkonderzoek in de school is onderzoek dat wordt uitgevoerd door leraren, waarbij op een systematische wijze in interactie met de omgeving antwoorden verkregen worden op vragen die ontstaan in de eigen onderwijspraktijk en gericht zijn op verbetering van deze praktijk. (Van der Donk & Van Lanen, 2009)

6 Kernactiviteiten van praktijkonderzoek

7 Aandachtspunten Reflectie, interactie en participatie van belanghebbenden Eigenaarschap bij de docent en de school Onderzoek als middel Systematiek Dubbelrol Onderzoek als geïntegreerde activiteit

8 Verkenning van standpunten aan de hand van casuïstiek Eigenaarschap De dubbelrol van de leraaronderzoeker Diepgang probleemoriëntatie

9 Meer informatie


Download ppt "Arjan Dieleman en Cyrilla van der Donk VELON & VELOV congres 2010 Leraren onderzoeken hun eigen beroepspraktijk."

Verwante presentaties


Ads door Google