De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

9 november 20111 Incidentmanagement en stremmingskosten KNB Platform Transportveiligheid Dr.ir. Nils Rosmuller Lector Transportveiligheid.

Verwante presentaties


Presentatie over: "9 november 20111 Incidentmanagement en stremmingskosten KNB Platform Transportveiligheid Dr.ir. Nils Rosmuller Lector Transportveiligheid."— Transcript van de presentatie:

1 9 november Incidentmanagement en stremmingskosten KNB Platform Transportveiligheid Dr.ir. Nils Rosmuller Lector Transportveiligheid

2 9 november Inhoud Aanleiding Aanpak Resultaten Aanbevelingen

3 9 november Aanleiding Variatie modaliteiten: weg, water, spoor –Aard vd incidenten, –Betrokken partijen, –… Constante: hulpdiensten

4 9 november Aanleiding Platform TV: weg, water, en spoor –Afhandeling in COPI van incidenten en –Stremmingskosten

5 9 november Aanpak Kaders: Verkenning: 15 dagen 3 modaliteiten: weg, water, spoor 1 incident per modaliteit Bron- en effectbestrijding (min. GRIP-2) Meta-analyse van GRIP-evaluatieverslagen VRR (Staf directie Risico- en Crisisbeheersing) Focus op afstemming (COPI)

6 9 november Aanpak Analysekader: –BOB: beeldvorming, oordeelsvorming, besluitvorming –Kritieke pad analyse –Stremmingskosten

7 9 november Aanapk GRIP GRIP- niveau Reikwijdte incident Invulling regionale hoofdstructuur 1BrongebiedCOPI 2Brongebied en effectgebiedCOPI + ROT 3 Bedreiging van het welzijn van (grote groepen van) de bevolking COPI + ROT + GBT 4Gemeentegrensoverschrijdend, eventueel schaarste COPI + ROT + RBT (NIFV, 2010)

8 8

9 9 november Aanpak Kritieke pad (TNO, 2009)

10 9 november Aanpak Stremmingskosten –de tijd tussen het (gedeeltelijk) afsluiten van de transportinfrastructuur en het weer vrijgeven ervan voor het doorgaande verkeer –Voertuig verliesuren –Economische waardering PersoonGoederen Weg€20/u€43/u/vrachtw. Spoor€15/u€1050/u/trein water-€85/u/schip (RWS, 2010)

11 9 november Resultaten wegwaterspoor IncidentWateroverlast Botlektunnel Scheepsongeval Oostdijk Rotterdam Treinongeval Barendrecht Datum7 aug juni sept 2009 Verslagmaart 2009februari 2010januari 2010 Incidenten:

12 9 november Resultaten Botlektunnel BOB: geen sequentie, 2 COPI’s geen ROT Kritieke pad: overleg KLPD-regiopolitie (1u) en verplaatsing COPI (1u) Stremmingskosten: €

13 9 november Resultaten Scheepvaartongeval Oostdijk BOB: geen oordeel, wel besluiten Kritieke pad: GRIP-2 na 2u Stremmingskosten: €

14 9 november Resultaten Treinincident Barendrecht BOB: wel BOB, naleving besluiten? Duidelijke taakverdeling COPI-ROT Kritieke pad: ondoenlijk, wel burgermeester B’drecht, echter geen GRIP-3 Stremmingskosten: 16 miljoen (ex goederen)

15 9 november Aanbevelingen Volg BOB sequentie en monitor uitvoering van besluiten Centrale beschikbaarheid van incident- info (v.d. GMK): netcentrisch werken en journaalstructurering Ander kritiek pad  substantieel andere stremmingskosten


Download ppt "9 november 20111 Incidentmanagement en stremmingskosten KNB Platform Transportveiligheid Dr.ir. Nils Rosmuller Lector Transportveiligheid."

Verwante presentaties


Ads door Google