De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Marktonderzoek Retailmarketing hoofdstuk 3, paragraaf 3.1 onderzocht.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Marktonderzoek Retailmarketing hoofdstuk 3, paragraaf 3.1 onderzocht."— Transcript van de presentatie:

1 marktonderzoek Retailmarketing hoofdstuk 3, paragraaf 3.1 onderzocht

2 begrip marktonderzoek Retailmarketing hoofdstuk 3, paragraaf 3.1 het systematisch en objectief zoeken naar en het analyseren en interpreteren van relevante gegevens over de markt, die kunnen helpen bij het verminderen van de onzekerheid waaronder (beleids)beslissingen genomen moeten worden

3 doel marktonderzoek Retailmarketing hoofdstuk 3, paragraaf 3.1 het verminderen van het risico en daardoor het beter doen functioneren van de onderneming

4 kenmerken systematisch gegevens verzamelen objectieve gegevens analyseren van gegevens interpreten van gegevens bruikbare gegevens Retailmarketing hoofdstuk 3, paragraaf 3.1

5 eisen informatie tijdig beschikbaar actueel accuraat (foutloos) voldoende betrouwbaar economisch verantwoord begrijpelijk bruikbaar Retailmarketing hoofdstuk 3, paragraaf 3.1

6 functies informatief strategisch tactisch ad hoc Retailmarketing hoofdstuk 3, paragraaf 3.1

7 fasen marktonderzoekproces probleemstelling informatiebehoefte beschikbaarheid informatie manier van verzamelen onderzoeksmethode verzamelen en verwerken analyseren interpreteren rapporteren feedback Retailmarketing hoofdstuk 3, paragraaf 3.1

8 rapportage samenvatting/conclusies probleemstelling berekeningen/tabellen/ grafieken openbaar maken Retailmarketing hoofdstuk 3, paragraaf 3.1

9 indeling marktonderzoek soort marktinstrument aard afnemers onderzoeksdoelstelling beschikbaarheid informatie aard onderzoek onderzoeksfrequentie Retailmarketing hoofdstuk 3, paragraaf 3.1

10 soort marktinstrument marketingresultatenonderzoek assortimentsonderzoek verkoopbevorderingsonderzoek vestigingsplaatsonderzoek presentatieonderzoek prijsonderzoek Retailmarketing hoofdstuk 3, paragraaf 3.1 onderzoek naar het marktpotentieel onderzoek naar het marktaandeel analyse van de omzet voorspellend onderzoek naar toekomstige verkopen imago-onderzoek klanten(groeps)gesprek onderzoek consistentie assortiment onderzoek merkopbouw binnen het assortiment aankooponderzoek bedrijfseconomisch onderzoek (brutowinst, omzetsnelheid en de exploitatiekosten per artikel(groep) effectonderzoek reclame-inspanningen onderzoek servicegerichtheid personeel effectmetingen promoties concurrentieonderzoek vestigingsplaatsonderzoek klantenherkomstonderzoek routingonderzoek displayonderzoek artikelpresentatieonderzoek etalageonderzoek stopkrachtmeting buitenpresentatie prijsvergelijkingen assortimentsonderdelen prijsreactieonderzoek (prijsgevoeligheid)

11 aard afnemers industrieel onderzoek detaillistenonderzoek consumentenonderzoek Retailmarketing hoofdstuk 3, paragraaf 3.1

12 onderzoeksdoelstelling beschrijvend onderzoek verklarend onderzoek voorspellend onderzoek Retailmarketing hoofdstuk 3, paragraaf 3.1

13 beschikbaarheid informatie desk research field research Retailmarketing hoofdstuk 3, paragraaf 3.1

14 aard van onderzoek kwantitatief kwalitatief Retailmarketing hoofdstuk 3, paragraaf 3.1

15 onderzoeksfrequentie eenmalig continu onderzoek Retailmarketing hoofdstuk 3, paragraaf 3.1


Download ppt "Marktonderzoek Retailmarketing hoofdstuk 3, paragraaf 3.1 onderzocht."

Verwante presentaties


Ads door Google