De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Het Nieuwe Portaal Het antwoord van Portaal 11 juli 2013.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Het Nieuwe Portaal Het antwoord van Portaal 11 juli 2013."— Transcript van de presentatie:

1 Het Nieuwe Portaal Het antwoord van Portaal 11 juli 2013

2 Centrale vragen Wat is ons antwoord op de verhuurdersheffing vanuit Den Haag? Hoe geven we invulling aan de oproep om terug te keren naar de “kerntaak”? Hoe geven we invulling aan de oproep om meer transparant te werken en verantwoordelijkheid af te leggen aan gemeenten en huurders? 2

3 Cruciaal hierbij: En het belangrijkste hierbij: wat gaat u als huurder hier van merken? 3

4 Verhuurdersheffing 4 Bedragen * € Totaal Verhuurdersheffing

5 Inkomensafhankelijke huurverhoging 5 Vanaf 2014 invoering inkomensafhankelijke huurverhoging In 2013 generieke huurverhoging van 4% (1,5% boven inflatie). Einde aan jaren van inflatievolgende huurverhoging.

6 Is dat voldoende? 6 Bedragen * € Totaal Inkomensafhankelijke huurverhoging Uitgaande van huidige inkomensverdeling. Geen rekening gehouden met dalende inkomens door economische crisis. Er moet dus meer gebeuren!

7 Besparing op leefbaarheid Vanaf 2014 halvering van het leefbaarheidsbudget. Terug naar de kerntaak: schoon, groen, heel en veilig. Einde aan ondersteuning wijkaanpak gemeenten. 7

8 En wat betekent dit voor u? Meer dan in het verleden zal een bijdrage van u worden verwacht bij het schoon, groen, heel en veilig houden van uw woning, wooncomplex en woonomgeving. Rol van Portaal verschuift van zelf uitvoeren en organiseren naar ondersteunen en faciliteren. Van de nood een deugd maken! 8

9 Bedrijfslastenreductie Terugbrengen bedrijfslasten met 20% € 8,2 miljoen per jaar (tot 2021: € 40 miljoen). Snijden in eigen organisatie: zoeken naar slimmere manieren om ons werk te doen. Verwachting is dat fte Portaal zal moeten verlaten. Geen taboes: ook kijken naar topstructuur Portaal. 9

10 En wat betekent dit voor u? Plannen worden nu verder uitgewerkt. Meer self-service in verhuurproces Samenwerking met collega-corporaties op gebied van beheer, incasso etc. Uitbesteden van niet-kerntaken (verhuur vrije sector, VVE-beheer etc.) 10

11 En wat betekent dit voor u? Doelstellingen op het gebied van klanttevredenheid t.a.v. dienstverlening, woonomgeving en woning blijven overeind. Gewaagd doel uit ondernemingsplan: “huurders wonen in 2012 het liefst bij Portaal” blijft rechtovereind staan. 11

12 En wat betekent dit voor u? 12

13 We all have dreams. But in order to make dreams come in reality, it takes an awful lot of determination, dedication, self-discipline and effort” (Jesse Owens).


Download ppt "Het Nieuwe Portaal Het antwoord van Portaal 11 juli 2013."

Verwante presentaties


Ads door Google