De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

10 maart 2009 Beheer. Rijkswaterstaat Beheer na Hans210 maart 2009 Voorstel TOPdesk (call en registratiesysteem) 2de lijns Functioneel Beheer 2de lijns.

Verwante presentaties


Presentatie over: "10 maart 2009 Beheer. Rijkswaterstaat Beheer na Hans210 maart 2009 Voorstel TOPdesk (call en registratiesysteem) 2de lijns Functioneel Beheer 2de lijns."— Transcript van de presentatie:

1 10 maart 2009 Beheer

2 Rijkswaterstaat Beheer na Hans210 maart 2009 Voorstel TOPdesk (call en registratiesysteem) 2de lijns Functioneel Beheer 2de lijns Bedr.proces NWOB 1ste lijns ondersteuning MID-NMID-ZOMID-ZWWD DNN DNH DUT DIJG DON DLB DNB PDM PDR DZH DZL DNZ PDR NWOB ??

3 Rijkswaterstaat Beheer na Hans310 maart 2009 Call afhandeling Zelf afhandelen DID / IAP(nat) Aannemer Wijzigingsverzoek Lijst met wensen en foutenControleren aan bedr.proces en prioriteren Samenstellen definitieve lijst en functionele eisen 2de lijns FB 1ste lijns MID’s >! LSUCSUSESBC CSU GOB GOF

4 Rijkswaterstaat Beheer na Hans410 maart 2009 Nieuwe situatie Vragen komen binnen via: –TOPdesk –de functionele postbus van FB Vragen worden afgehandeld door eerste lijn of doorgezet naar tweede lijn Vragen worden afgehandeld door tweede lijn FB (gebruikersondersteuning / operationeel beheer) of NOWB Wensen worden doorgezet naar wijzigingsaanvraag. Fouten met goede workaround worden doorgezet naar wijzigingsaanvraag Nieuwe release volgens release kalender –Wijzigingsaanvragen worden behandeld in het gebruikersoverleg (GOB/GOF) –Er wordt een werkgroep samengesteld die bestaat uit: Rollen uit FB Rollen uit IAP  Gebruiker  Adviesbureau  Aannemer Deze rollen zijn ook afhankelijk van de grote van de release

5 Rijkswaterstaat Beheer na Hans510 maart 2009 Rollen

6 Rijkswaterstaat Beheer na Hans610 maart 2009 Functioneel Beheercluster Gebruikersondersteuner: Verleent functionele ondersteuning Verzorgt gebruikersdocumentatie Coördineert opleidingen

7 Rijkswaterstaat Beheer na Hans710 maart 2009 Functioneel Beheercluster Functioneel beheerder: Inventariseert gewenste functionele wijzigingen. Stelt de specificaties op van functionele wijzigingen. Ontwikkelt voorstellen voor het uitvoeren van wijzigingen. Coördineert de uitvoering van acceptatietesten. Zorgt voor de vormgeving van niet geautomatiseerde IV. Levert (in de tweede lijn) bijdrage aan dagelijkse ondersteuning. Richt zich op gegevensbeheer (datamodellen, gegevensdefinities, etc). Is verantwoordelijk voor de kwaliteit van gebruikersdocumentatie.

8 Rijkswaterstaat Beheer na Hans810 maart 2009 Functioneel Beheercluster Business analist: Levert input voor de informatie architectuur betreffende het specifieke cluster Creëert een visie op de lange termijn ontwikkeling van de IV binnen het cluster, en levert in die zin input aan het overkoepelende informatieplan / jaarplan. Levert een bijdrage aan de informatiebeveiliging. Ontwikkelt business cases samen met de gebruikersorganisatie. Vertaalt de bedrijfsbehoeften naar IV diensten, onder meer door het analyseren van bedrijfsprocessen, het opstellen van programma van eisen voor nieuwe diensten en specificaties voor functionele wijzigingen.

9 Rijkswaterstaat Beheer na Hans910 maart 2009 Legenda LSULokale Service Unit (Helpdesk ICT of automatisering) CSUCorporate Service Unit SEService Eenheid FBFunctioneel beheer DIDData Informatie Dienst IAPApplicatiemanagement NWOBAfdeling onderhoud bodems WGMLAfdeling Monitoring en Laboratorium (afd. waar FB onder valt) MIDMeet en Informatie Dienst GOBGebruikersoverleg Bedrijfsproces GOFGebruikersoverleg Functionaliteiten


Download ppt "10 maart 2009 Beheer. Rijkswaterstaat Beheer na Hans210 maart 2009 Voorstel TOPdesk (call en registratiesysteem) 2de lijns Functioneel Beheer 2de lijns."

Verwante presentaties


Ads door Google