De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Onthaalbediende in gezondheidszorg Nathalie Fransen Sarah Van Puijm Sofie Van Puijm.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Onthaalbediende in gezondheidszorg Nathalie Fransen Sarah Van Puijm Sofie Van Puijm."— Transcript van de presentatie:

1 Onthaalbediende in gezondheidszorg Nathalie Fransen Sarah Van Puijm Sofie Van Puijm

2 Inhoud Taken Speciale eigenschappen Speciale taken

3 Inleiding Belangrijk onderdeel Medisch administratief personeel Uiteenlopende groepen Speciale diensten

4 Taken Verschillende werkzaamheden: –Telefonische contacten –Ziektemeldingen en absentielijsten –Dienstrooster –Spoed-en noodgevallen –Patiëntenregister In polikliniek andere werkzaamheden: –Inschrijving –Doorverwijzing naar specialist –Afspraken maken met patiënten

5 Taken 2 Werkzaamheden bezoekers hangt af van aard van bezoek: –Inlichtingen –Doorgeven van boodschap –Afhalen van patiënten –Dringend bezoek buiten bezoektijden Zakelijke bezoekers: –Vertegenwoordigers –Leveranciers –Bloemenverzorgers en dergelijke

6 Speciale eigenschappen Handelend kunnen optreden Zelfstandig kunnen werken Nauwkeurig werken Dienstverlenende en sociaal- voelende instelling Representatief zijn Kennis medische termen bezitten

7 Speciale taken Voeren van gesprek aan balie: –Begin gesprek met vriendelijke aandacht –Kijk bezoeker recht aan –Neem tijd om te luisteren en laat bezoeker uitspreken –Luister met interesse –Laat merken dat je luistert –Geef bezoeker het gevoel dat hij gerespecteerd is –Geef korte reactie

8 Speciale taken 2 Opnemen van telefoons: –Meteen telefoon beantwoorden –Spreek dicht bij microfoon, houd hoorn goed tegen oor –Noem eerst naam instelling, afdeling, eigen naam –Bij telefoon alle benodigde materialen hebben –Naam tactvol te weten komen

9 Speciale taken 3 –Wordt niet ongeduldig –Laat niemand wachten op verbinding –Zoek alternatief als men niet aan vraag van beller voldoet –Wikkel telefoongesprekken correct en vlot af

10 Speciale taken 4 Centrale receptie: –Telefooncentrale –Inlichtingen –Huisregels –Extra zaken: Kaartsysteem Lijst met informatie over personeel Vakken in- en uitgaande post

11 Speciale taken 5 –Speciale taken: Oproepen personeels leden Aannemen van post, pakjes enz. voor patiënten Mededelingen via intercom –Balie bij polikliniek –Afsprakenbureau –Opnamebureau –Balies op afdelingen

12 Speciale taken 6 –Contact met hoofd van afdeling: Goede samenwerking en het geven van inlichtingen Bijzondere gegevens van patiënten noteren Dagrapporten maken en dieetlijst bijhouden

13 Conclusie Onthaalbediende is geen verlenging van medische staf Zij heeft de taak van alle onthaalbediendes: –Ontvangen, opvang en verwijzing bezoekers Verschil met collega’s zit in sociale instelling

14 Einde


Download ppt "Onthaalbediende in gezondheidszorg Nathalie Fransen Sarah Van Puijm Sofie Van Puijm."

Verwante presentaties


Ads door Google