De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

CMC Marketing Company.nl Framing Inzicht in beïnvloeding van waardebesef en besluitvorming.

Verwante presentaties


Presentatie over: "CMC Marketing Company.nl Framing Inzicht in beïnvloeding van waardebesef en besluitvorming."— Transcript van de presentatie:

1 CMC Marketing Company.nl Framing Inzicht in beïnvloeding van waardebesef en besluitvorming

2 Framing en waardeperceptie missing link van waardebesef waardevol en waardeloos harde vakken – zachte vakken CMC Marketing Company

3

4 Introductie Wie is Rob Chömpff? / Marketing? DRIE HOOFDSTUKKEN 1.ROL FRAMES & RUIMTE VOOR BESLUITVORMING 2.MENTAL ACCOUNTING – HOE WEGEN WE BESLUITEN ? 3.BELIEFS & BIASSES – MARKETING VAN BELIEF CMC Marketing Company

5 Introductie Rob Chömpff 1.Gitarist, cabaretier, meubelontwerper, drs Ned taal en letteren leraar Nederlands, rockopera Marieke van Nimwegen 2.Congresontwikkelaar Euroforum – congresdirecteur IIR 3.Jaarbeurs/VNU directeur beurzen & directeur marketing 4.Internationale UFI award: voorspellen menselijk gedrag 5.Nobelprijswinnaar Robert Kahnemann : Prospect theory 6.Zelfstandig consultant: marketing psycholoog 7.Visie, Missie, Gedrag & motivatie, waardecreatie 8.Grote industriële klanten : IBM, Philips, ABB, Hannover Messe, branche organisaties NEVAT, VHG, NVKL 9.Begeleiding van fusies, kernwaarden, herpositionering 10. Creatief CMC Marketing Company

6 Marketing ? Mars? Marketingpsycholoog ?  Offertes – concurrentie – China – boetes  Marketing moet je dat nou willen?  Marketing van je eigen onderwijs ?  Hoe kan je cultuurwaarde “verkopen”  Hoe kan de Cultuurkaart zomaar worden afgeschaft ?  Hoe verkoop je zachte waarde als creativiteit als men alleen nog maar harde criteria telt?  Opkomen voor je toegevoegde waarde?  Marketing is waarde conceptueel maken : shared beliefs  Sun Tzu, the art of war : Supreme excellence consists in breaking the enemy's resistance without fighting. CMC Marketing Company

7 Hygiëne factoren vs Talent  Voorwaarde (hygiëne factor)  Dissatisfiers  Werk extrinsiek  Meerwaarde (expertise / talent)  Satisfiers  Werk intrinsiek CMC Marketing Company

8 Missie : Talent & Samenleving

9

10 Begroting conclusie 99% focus op voorwaarden, 0% talent

11 Harde criteria ?  Kunst ?

12 Taal & rekenen  Niet één docent in de expertgroep !  Niet methode maar docent is zwakke factor  Bijscholingsgraad docenten laagste van Europa  Achteruitgang is gebonden aan allochtone meisjes !  3% van leerlingen : 97% meer wiskunde en taal ??  Generieke maatregelen / specifiek probleem ??  90% docenten wil niet verantwoordelijkheid voor beter resultaat ‘op het bordje geschoven krijgen’  Totale meerwaarde budget = 1% voor alle leerlingen  Totale achterstand budget = 4,1% voor 10% van leerlingen

13

14

15

16

17 Talent & competenties innovatief, initiërend, visionair, buiten gebaande paden COMPETENTIES in bank, business Organisatie, wetenschap en kunst  Bestuurlijk, organisatorisch Leidinggeven, visie, plannen  Sociaal Communicatief samenwerken, overtuigingskracht  Taakgericht initiatief, inzet, flexibel  Emotioneel Zelfvertrouwen, moed, stress  Intellectueel Analytisch, omgevingsbewustzijn, creativiteit, vakmanschap CMC Marketing Company

18 Lymbisch systeem:onbewuste patroon – visueel - lichtsnelheid CMC Marketing Company

19  evolutionair oudste deel van de menselijke hersenen  ringvormige systeem rond bovenkant hersenstam  verbindingen met hersenschors en hersenstam  De hippocampus, de hypothalamus en een deel van de thalamus 1.Beïnvloedt leren en geheugenwerking. 2.Beïnvloedt via instinctief gedrag 'complexere' hersenfuncties 3.Beïnvloedt besluitvorming, waardebeleving, sociale competenties Lymbisch systeem : onbewuste 95% de ‘baas’ van het bewuste systeem CMC Marketing Company

20 Onderbewuste / bewustzijn  Stip is ons bewustzijn (in deze plaat 100 x vergroot)  Bewustzijn : 40 prikkels/sec Onderbewustzijn: 20 miljoen prikkels/sec CMC Marketing Company

21 Wikipedia denken Denken is een psychisch proces, wat mensen in staat stelt om een abstract model van de wereld te vormen, om die manier effectief met hun doelen, plannen, en wensen om te kunnen gaan.psychisch model Begrippen die met deze processen samenhangen zijn cognitie………….. gevoel, bewustzijn, idee en verbeelding Denken impliceert manipulatie van informatie, wanneer we concepten vormen, die betrokken zijn in het oplossen van problemen, reden en het maken van keuzes.informatieconceptenproblemenredenkeuzes CMC Marketing Company

22 Lezen = patroonherkenning Vlgones een oznrdeeok op een Eglnese uvinretsiet mkaat het neit uit in wlkee vloogdre de ltteers in een wrood saatn, het einge wat blegnaijrk is is dat de eretse en de ltaatse ltteer op de jiutse patals saatn. CMC Marketing Company

23 Informatie versus geloven? CMC Marketing Company

24 Kunst & Cultuur (framing)  Cultuur = groepspatroon van perceptie & reflectie & expressie  Kunst = Persoonlijke kwalitatieve perceptie & reflectie & expressie CMC Marketing Company

25 Kunst =creativiteitontwikkeling Training van onderbewuste ! CMC Marketing Company

26 Conclusies : Limbisch systeem superieur -Talent ontwikkeling = limbisch systeem (geen basis voorwaarde) -Frame talks : frame bepaalt waarde : niet inhoudelijk argument -Herpositionering van waarde cultuur en identiteit ontwikkeling -Middel & doel : Kunst educatie = geen doel op zichzelf ! -Creëer mentale bril waardoor belief & waarde beleefbaar wordt -Creëer boodschap met hoog klantbelang : Intelligentie ontwikkeling -Creëer een eigenaar ! CMC Marketing Company

27

28

29

30

31

32 Conclusies 1.Europa : breed gedragen onwetendheid over belang kunstonderwijs door BIAS 2.Exacte vakken resultaten worden op dezelfde manier niets beter, maar kunstonderwijs kan een belangrijke rol bij Affirmation Values bieden 3.Wiskundeprobleem immigratieprobleem opgelost met immigratieoplossing 4.Onbewuste brein drager van 95% van ons gedrag & overtuigingen & waarden 5.Onbewuste brein drager van 95% van de meest verlangde competenties 6.Framing kunstonderwijs moet haar waarde framen in relatie tot Intelligentie 7.Nobelprijswinnend onderzoek & besluitvorming : relatief we geven aan de creatieve ontwikkeling minder uit dan aan toiletrollen/kind


Download ppt "CMC Marketing Company.nl Framing Inzicht in beïnvloeding van waardebesef en besluitvorming."

Verwante presentaties


Ads door Google