De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Abstracte kunst & Onderwijs anders leren kijken - anders leren denken.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Abstracte kunst & Onderwijs anders leren kijken - anders leren denken."— Transcript van de presentatie:

1 Abstracte kunst & Onderwijs anders leren kijken - anders leren denken

2 Programma’s: Leerling - Kunst - Kunstenaar Woord&Kunst Vak(kunst) Mode&Kunst Maquettebouw & Abstracte kunst Abstract City Anders kijken Anders denken

3 Zelf bezig zijn met echte kunst! Kijken, denken, doen!

4 Abstracte kunst & maquettebouw  Vorm & Volume  Kleur  Verhoudingen tov elkaar  Afbeelding van de werkelijkheid  Inspiratie  Fun Verbinding met een vakgebied

5 Vorm & volume

6 Verhouding tov elkaar

7 Kleur

8 Afbeelding van de werkelijkheid

9 Inspiratie & fun

10 Reacties leerlingen ‘dat mooi een persoonlijke voorkeur is’ ‘dat een kleine verandering een groot effect kan hebben’ ‘dat de verschillen tussen de opstellingen zo groot zijn’

11 Een korte oefening met het publiek zelf ervaren wat het belang is

12 Abstracte kunst en Management Een bedrijf in geometrische symbolen?

13 Abstracte kunst en Management In geometrisch symbolen De lijn is een eenvoudige manier om de weg tot realisatie van een zakelijk doel te omschrijven: stel een helder doel en zorg dat de middelen (tijd, geld, organisatie) beschikbaar zijn. DoelMiddelen A

14 Abstracte kunst en Management In geometrische symbolen Doel Middelen IntuitieCreativiteit Bezieling Naast doel en middelen zijn twee extra aspecten van groot belang om resultaat te bereiken: intuïtie en creativiteit. Eigenschappen die ook voor kunstenaars onmisbaar zijn. Maar in de kern gaat het om bezieling, passie B

15 Abstracte kunst en Management In geometrische symbolen Vrijheid-anarchie Analyse, Methode & Systemen Esthetiek Innovatie Om voor een bedrijf continuïteit te bereiken is innovatie nodig. Voor innovatie is nieuwsgierigheid en een grote, bijna anarchistische vrijheid van denken noodzakelijk, in een later stadium getoetst aan analyse, methoden en systemen plus het toevoegen van een vonk esthetiek. C

16 Abstracte kunst en Management In geometrische symbolen Resultaat Het resultaat moet ‘afgerond’ zijn zodat het aan een groot aantal eisen voldoet: goed functioneren binnen financiële voorwaarden en als totaal resultaat een gevoel van schoonheid oproepen. Zoals wiskundigen zeggen: alleen wiskunde met schoonheid is goede wiskunde, zo zijn alle producten met schoonheid ook goede producten. D

17 Abstracte kunst en Management In geometrisch symbolen Het proces van goed management moet gedragen worden door een innerlijke noodzaak om het gewenste resultaat te bereiken door een combinatie van bezieling en innovatie. Dit proces wordt verbeeld door de in elkaar geschoven combinatie van cirkel, driehoek en vierkant. E

18


Download ppt "Abstracte kunst & Onderwijs anders leren kijken - anders leren denken."

Verwante presentaties


Ads door Google