De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

1 “We leiden kinderen op in de 21e eeuw met kennis uit de 20e eeuw en in een systeem dat geworteld is in de 19e eeuw” (K.Robinson)

Verwante presentaties


Presentatie over: "1 “We leiden kinderen op in de 21e eeuw met kennis uit de 20e eeuw en in een systeem dat geworteld is in de 19e eeuw” (K.Robinson)"— Transcript van de presentatie:

1 1 “We leiden kinderen op in de 21e eeuw met kennis uit de 20e eeuw en in een systeem dat geworteld is in de 19e eeuw” (K.Robinson)

2 2 Onderwijs & ICT : een succesvolle combinatie!..?

3 3 Samen delen..… van kennis en ervaring Beweging …. om onderwijs & ICT te versterken..

4 4 Atlas College - Hoorn Waerdenborch Holten Stedelijk Lyceum Enschede Carmel College Gouda St. Jozef Mavo Vlaardingen CSG Penta College Ichtus College Spijkenisse Veenendaal Thorbecke VO Het Rijnlands Lyceum Rotterdam Wassenaar Pantarijn Mensit Wageningen Utrecht Deelnemers

5 5 relatie onderwijs en ICT – op zoek naar….. en nemen wij mee... Ervaringen van andere scholen… ….heel veel opzoek naar.... bruikbaar materiaal, ook naar variëteit in de lessen -didactische professionaliteit van de docent. ICT is een hulpmiddel. • onderwijsontwikkeling vanuit de docenten • ondersteuning bieden binnen een academie, • Docenten projectmatig leren werken, • externe expertise betrekken (CLU tbv beoordelen zelf ontwikkeld materiaal) • social media (yammer) • open standaarden als richtlijn voor alle digitale leermiddelen: webbased, ELO en apparaat onafhankelijk.

6 6 Programmamanager Adviseur Informatiemanagement Zien van de potentie Stakeholdermanagement Binnen en buiten Portfoliomanagement Procesinrichting Inhoud én proces Strategie énuitvoeringProjectmanager Procesinrichter Organiseren in de keten Verbinden van mensen Bedrijfsvoering Kansen en vernieuwing

7 7 Professioneel organiseren is ook durven leren… Mensit-organiseren gaat over: •Kennis en ervaring •Durf en daadkracht •Presteren •Focus •Samenwerken •Resultaat & Effect •Plezier •Professionaliteit •…..

8 8 RSG Pantarijn Brede scholengemeenschap (1995) •Openbare school, 2500 leerlingen •Locaties in Wageningen (MHV en VMBO/Pro), Rhenen (Mavo) en Kesteren (VMBO, MHV onderbouw) •Verschillen tussen locaties: –Grootte (MHV 1500 – Pro 120) –Onderwijs: Leerpleinen, Montessori, klassikaal –Historie en traditie –Omgeving (Universiteit, dorpsgemeenschap) •Eén visie, verschil in uitvoering

9 9 Dit willen we! Jongeren opleiden mbv ICT We doen het voor hen en met hen!

10 10 Online enquête vooraf: • Visie en Leiderschap • Organisatiestructuur & Projectmatig werken • ICT infrastructuur & Beheer • Deskundigheid • Digitaal lesmateriaal & gebruik • Delen van leerervaringen met digitale didactiek &

11 11 Organisatiestructuur & Projectmatig werken Online enquête resultaten collectief:

12 12 Quotes … Leerervaringen digitale didactiek: “Geen pasklare oplossing. Enthousiasme van docenten en leerlingen belangrijk voor succes…” ….Ruimte om te ontdekken, samenwerken, vertrouwen… Onderwijs – bedrijfsvoering …..hmmm Docenten met mate informatie geven- didactische toepasbaarheid, niet techniek; Leerlingen betrekken in pilots/testen Zorgen dat alles technisch werkt! En goede technische en praktische ondersteuning. Oprichter OVC Omslag van 'ontwikkelaars' naar 'arrangeurs' Transfer van ICT-coördinatoren naar ICT-ambassadeurs, onderwijs georiënteerd 'verplichte setting' m.b.t. bijscholing, slecht bevallen! Eenvormige getinte technische insteek….

13 13 ICT huis op ordeVisie en ICT infraDigitale didactiek Stap 1Stap 2Stap 3 Verhaal de ruitICT ambitieplan 1 Pilot met 32 vraagstellingen Hoofdlijnen aanpak:

14 14 Inhoudelijk meer weten? Open praktijk case: 2. Onderwijs-ICT- Basis op orde

15 15 Nieuwsgierig? Neem contact op


Download ppt "1 “We leiden kinderen op in de 21e eeuw met kennis uit de 20e eeuw en in een systeem dat geworteld is in de 19e eeuw” (K.Robinson)"

Verwante presentaties


Ads door Google