De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

VOORKOMEN door VERKOPEN Expertgroep Jan Evertsenstraat Amsterdam.

Verwante presentaties


Presentatie over: "VOORKOMEN door VERKOPEN Expertgroep Jan Evertsenstraat Amsterdam."— Transcript van de presentatie:

1 VOORKOMEN door VERKOPEN Expertgroep Jan Evertsenstraat Amsterdam

2 DOEL • Voorkomen van (gelegenheids)diefstal • Meer verkopen door een actieve houding

3 GEDRAG KLANT / WINKELDIEF KLANT : 1. rustig en ontspannen 2. meer aandacht voor product dan verkoper 3. geen bezwaar tegen contact 4. direct oogcontact met verkoper 5. op div. plaatsen in winkel 6. open houding naar medew. 7. handen zichtbaar WINKELDIEF : 1. schichtig 2. meer aandacht voor verkoper dan product 3. anoniem, geen contact 4. indirect oogcontact met verkoper(s) 5. onoverzichtelijke plaatsen 6. rug naar medewerkers 7. handen onzichtbaar

4 Groet GOAL Oogcontact Aanspreken Luisteren AANPAK GELEGENHEIDSDIEFSTAL

5 GROETEN 1. Herkenbaar gekleed 2. Een persoon nabij de ingang 3. Duidelijk en hoorbaar 4. Vloerverdeling 5. Gezicht naar deur, gangpaden

6 OOGCONTACT 1.Kijk mensen in de ogen 2.Vriendelijke blik 3.Naar welke producten kijkt de klant? het geheel 4.Scan klant in het geheel (jas/tas/alleen?)

7 AANSPREKEN 1. Zoek geschikt moment 2. Natuurlijke benadering 3. Start met open vragen contact 4. Zorg dat je contact krijgt 5. Enthousiaste en open uitstraling

8 LUISTEREN 1.Laat bezoeker (uit)praten 2.Luister actief; aankijken,knikken,hummen 3.Stel aanvullende vragen 4.Vragen bevestiging en kort samenvatten

9 Signaleren SALE Achterhalen wens Laten zien Eindigen DIE ANDERE KANT: VERKOPEN !

10 SIGNALEREN 1.Goede zichtlijnen in de winkel 2.Met je rug naar de muur 3.Laat de klant merken dat men gezien is 4.Laat de klant zien dat je actief bent

11 ACHTERHALEN WENS 1.Voel aan hoe je de klant moet benaderen 2.Stel open vragen (W-vragen) 3.Doorvragen :wat vindt u hier wel/niet mooi aan? 4.Luister goed naar de klant

12 LATEN ZIEN 1.Koppel wens klant aan assortiment 2.Toon product(voelen/proeven/passen) 3.Wees enthousiast over het product 4.Peil reactie van klant (non)-verbaal)

13 EINDIGEN 1.Toon bijpassende producten 2.Sluit vriendelijk af 3.Zeg gedag als men de winkel verlaat

14 ‘OLIEVLEK’ WERKING • Communiceer met buren over GOAL/SALE • Vraag elkaar naar bevindingen • Spreek elkaar aan op gemaakte afspraken • Straal eenduidigheid uit…

15 SAMENVATTING GOALGroeten Oogcontact AansprekenVOORKOMEN Luisteren SALESignaleren Achterhalen wens Laten zienVERKOPEN Eindigen (Extra’s) Straal EENDUIDIGHEID uit COMMUNICEREN

16 MISSIE Jan Eef de straat met vriendelijke en gedreven ondernemers waar WINST wordt geboekt; 1.veel wordt verkocht! 2.dieven geen kans krijgen!

17


Download ppt "VOORKOMEN door VERKOPEN Expertgroep Jan Evertsenstraat Amsterdam."

Verwante presentaties


Ads door Google