De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Cliënten Over Kwaliteit (COK). Over het LSR Het LSR, landelijk steunpunt (mede)zeggenschap Koepelorganisatie voor cliëntenraden Kwaliteitsonderzoek, training,

Verwante presentaties


Presentatie over: "Cliënten Over Kwaliteit (COK). Over het LSR Het LSR, landelijk steunpunt (mede)zeggenschap Koepelorganisatie voor cliëntenraden Kwaliteitsonderzoek, training,"— Transcript van de presentatie:

1 Cliënten Over Kwaliteit (COK)

2 Over het LSR Het LSR, landelijk steunpunt (mede)zeggenschap Koepelorganisatie voor cliëntenraden Kwaliteitsonderzoek, training, ondersteuning cliëntenraden, cliëntvertrouwenspersonen.

3 Lichamelijke beperking/ Niet-Aangeboren Hersenletsel (NAH) 3 zorgvormen:  25 Activiteitencentra  35 Woonlocaties  16 teams Ambulante Dienstverlening ca. 2.000 cliënten, 1.200 medewerkers Over InteraktContour (2)

4 Over InteraktContour (3)

5 Onderwerpen: Cliënten Over Kwaliteit  Doel  Uitgangspunten  Werkwijze  Resultaten  Kosten  Toekomst Vragen?

6 Doel 1.Inzicht krijgen in:  Oordeel van cliënten over de kwaliteit van zorg en bestaan (wat vinden cliënten?)  Achterliggende meningen, ervaringen, behoeften en wensen (waarom vinden cliënten dat?) 2.Vaststellen van concrete verbetersuggesties/ het opstellen van een verbeterplan.

7 Uitgangspunten (1) Cliënt centraal Versterking zeggenschap Versterking medezeggenschap Maatwerk

8 Uitgangspunten (2) Resultaatgericht Procesgeoriënteerd Maatwerk

9 Werkwijze (1)

10 Werkwijze (2) Cliëntenraadpleging (1x per 4 jaar) Evaluatie (1 jaar na raadpleging)

11 Resultaten (1) Raadpleging (locatie-/teamniveau): Rapportage (incl. verbeterplan) Samenvatting rapportage Cliëntenversie

12 Verbeterplan

13 Resultaten (2) Evaluatie (locatie-/teamniveau): Rapportage (incl. bijgesteld verbeterplan) Samenvatting rapportage

14 Verbeterpunten + afspraken Naleven afspraken Reactie raad Nieuwe afspraken Tijdspad 1Het ondersteuningsplan Deelnemers weten niet wat er in hun ondersteuningsplan staat, blijkt uit de raadpleging. Geheugenbeperkingen vragen om meer herhaling van informatie. Voordat het overleg over het (voorlopige) ondersteuningsplan begint, worden regelgeving en afspraken rondom het ondersteuningsplan besproken JaTevredenGeenJaarlijks herhalen Bijgesteld verbeterplan

15 Resultaten (3) Resultaat totaal (stichtingsniveau) Stichtingsrapportage (jaarlijks) Analyse ondersteuningsplan (jaarlijks)

16 Stichtingsrapportage

17 Kosten Tijd: afstemming planning, voortgang, werkwijze Geld:  8.000-8.500 euro per raadpleging (incl. evaluatie)  1.600 euro stichtingsrapportage  1.600 euro analyse ondersteuningsplan

18 Toekomst Korter, dieper, specifieker Betrekken medewerkers (dialoog) Ervaringsdeskundigheid cliënten meer inzetten

19 Vragen? Corien Leemburg (InteraktContour) Email: c.leemburg@interaktcontour.nlc.leemburg@interaktcontour.nl Tel: 0341 - 255 762 Dominique van ‘t Schip (het LSR) Email: d.vantschip@hetlsr.nld.vantschip@hetlsr.nl Tel: 030 – 2937 664


Download ppt "Cliënten Over Kwaliteit (COK). Over het LSR Het LSR, landelijk steunpunt (mede)zeggenschap Koepelorganisatie voor cliëntenraden Kwaliteitsonderzoek, training,"

Verwante presentaties


Ads door Google