De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Functiedifferentiatie in het primair onderwijs 4 februari 2010.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Functiedifferentiatie in het primair onderwijs 4 februari 2010."— Transcript van de presentatie:

1 Functiedifferentiatie in het primair onderwijs 4 februari 2010

2 Onderwerpen 1.LeerKracht: convenant 2.Concrete afspraken CAO 3.Implementatie

3 Functiemix

4 LeerKrachtfunctie convenant (tripartiete overleg: OCW, vakbonden en werkgevers) - verkorten carrièrelijn tot 15 jaar - 40 % schaal 10 (DB) in schaal 10 (DB) is echte functie

5 Motieven voor de functiemix Stimuleren goed werkgeverschap (po aantrekkelijke sector om te werken) - loopbaanperspectief leraar - concurrentiepositie t.o.v. VO Functiedifferentiatie als middel voor organisatieverandering (doel: verbetering van onderwijs)

6 2. Concrete afspraken Convenantsafspraken vastgelegd in CAO-PO termijnen basisonderwijs schaal 10 (LB) op bestuursniveau (en schoolniveau): start in augustus % (6%) % (12%) 2012 – 24% (18%) 2013 – 32% (24%) 2014 – 40% (30%) - uitgaan van echte functies

7 Uitgaan van ‘echte’ functies Minimaal 50% lesgevende taken Functie differentiatie geen beloningsdifferentiatie  schaal 10 (DB) is het salaris voor een functie, niet de beloning van personen Opleiding / scholing leidt niet automatisch tot hogere schaal / hogere functie [Omgekeerd: een functie vergt competenties (vermogens), wellicht opleiding. Schaal 10 is dus geen ‘recht’, waar iemand een beroep op kan doen] Een sollicitatieprocedure is nodig voor de invulling van de functie

8 FunctievoorwaardenFunctievoorwaarden LB een werk en denkniveau HBO+ door: relevante cursussen, master-classes, HBO-masters of een EVC- bewijs afgegeven door een gecertificeerde aanbieder; in aansluiting op de Kwaliteitsagenda primair onderwijs onder andere op de deelgebieden rekenen en taal, zorg en achterstand; (mede)verantwoordelijkheid dragen voor de ontwikkeling van, het uitdragen van en verdedigen van onderwijskundig beleid; het signaleren en analyseren van behoeften tot vernieuwing van het onderwijs en hiervoor concepten aanleveren.

9 3. Implementatie Stappenplan: plan van aanpak (gmr) plan van aanpak visie op de organisatie berekenen financiën bestuursformatieplan (gmr) beschrijven en waarderen functies Sollicitatieprocedures

10 Functiemix


Download ppt "Functiedifferentiatie in het primair onderwijs 4 februari 2010."

Verwante presentaties


Ads door Google