De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

BSN nederland De Action Learning MBA

Verwante presentaties


Presentatie over: "BSN nederland De Action Learning MBA"— Transcript van de presentatie:

1 BSN nederland De Action Learning MBA

2 Doel Start Up Dag Nader kennismaken met:
BSN Nederland, Set, en Set adviser Studieopzet en Studiemateriaal Action Learning, Leerstijlen Functie Set adviser Subsets Samenstelling Presentatie subsetdeelnemers en hun bedrijf 1e bijeenkomst Ontvangst studiemateriaal Eerste huiswerkopdracht Afsluiting met diner

3 Kennismaken Structuur: Interview in tweetal (10 minuten per persoon)
Interviewer presenteert verkregen informatie aan set, ongeveer 5 minuten Inhoud: Stel jezelf voor dmv een metafoor (beeld, dier, lied, kunstwerk oid) Geef minstens 3 redenen voor deze vergelijking Vertel iets over je hobby’s Bespreek een prestatie/succes van het afgelopen jaar, waarop je trots bent Motivatie voor deze MBA Vertel wat je wilt leren (kennis, vaardigheden, procesgang)

4 Veranderkunde Twee dagen; twee inleiders De Caluwe: kleurentheorie
Donnenberg: action learning

5 Subsetbijeenkomsten Voorzitter/notulist Bespreek huisactiviteiten
Subsetopdrachten Vertaalslag eigen organisatie Vragen/thema’s voor docenten Gebruik eigen praktijk (stellingen)

6 7 x Action Learning Projecten
HRM: concept + definitief MM OM IM FM SM Int Management

7 Inhoud ALP Plan van aanpak Onderzoek en analyse
Genereren en beoordelen alternatieven Reflectie Implementatie ( ook voorwoord, samenvatting, literaruurlijst, bijlagen, figuren, tabellen )

8 ALP Voorstel Is het onderwerp niet te breed? (vaak wel)
Is het waarschijnlijk dat het knelpunt door de student opgelost kan worden (niet te hoog gegrepen) Is het waarschijnlijk dat de oplossing geïmplementeerd gaat worden Volgens format eerste ALP , later mogelijkheid tot: probleemstelling, draagvlak, implementatiemogelijkheid NB Een voorstel is geen plan van aanpak !

9 ALP- procedure Goedgekeurd ALP-voorstel met aanwijzingen docent gaat naar set adviser EN administratie BSN ALP’en sturen naar: BSN (1 is genoeg) en RFC Beoordelingsresultaat komt van RFC via BSN

10 Studiewijzer Visie Het bereiken van een algemeen perspectief van het onderwerp Instrumenten Bepaalde methoden, instrumenten of werkwijzen aanreiken Integratie Onderwerp niet langer als geisoleerd beschouwen: In samenhang brengen met andere onderwerpen

11 Internationaal Management
Opdracht met sub set: alp-voorstel 2 weken VOOR 1e lesdag Int.M Welke land (reis is facultatief; bovenop inschrijfgeld) Welke bedrijfstak Welk product, goed of dienst Wat dominante functionaliteit is (OM,FM.HRM,SM, MM,IM) Docent beoordeelt plan van aanpak en subset-alp.

12 Fase 3 en producties Organisatieanalyse, fase 3
cultuur, structuur, hrm EML 2: leerervaringen; leren te leren; MBA-tijd Dissertation literatuuronderzoek en masters project

13 Logboek: Action Learning
Reflectiedocument Wat wil je leren Wat heb je geleerd Obstakels Hoe daarmee omgegaan Hoe te veranderen

14 Rol set adviser 1 verbinding / coördinatie tussen student en set, met:
BSⁿ als organisatie (planning, regelzaken) Docenten Ervaringen; kwaliteit / dynamiek / aansluiting Voortgang van je studie Niveau, tempo (- risering), kwaliteit / aanwezigheid set en subsets; Sparringpartner / maatwerk (op aangeven van jou) Evt. coördinatie geschil beoordelingen (zelden)

15 Rol set adviser 2 Start up en intervisies (bege-)leiden
Beoordelaar van: 1e organisatie-verslag (OV) en EML1 OA eind studie EML 2 Fase 3 : dissertation “Sparren” op onderwerpen goedkeuring proposal dissertation keuze internal en external examiner

16 Rol set adviser 3 Coördinatie examen Voorzitter viva voce
Wanneer / hoe: Vaak via informele momenten, lunch, diner en uiteraard op afspraak via vragen maar primaire verantwoordelijkheid ligt bij student.

17 Action learning Kennis opdoen is onvoldoende Al doende leert men
Gezamenlijk leren Docent in andere rol Persoonlijk netwerk: set + subset Tijdens studie werken aan echte problemen Risico’s durven nemen Verantwoordelijkheid organisatie Voorkomen “bekwame onbekwaamheid” Reflection in Action

18 Leerstijlen Activist Opdoen van nieuwe ervaringen
Observator Nader beschouwen van die ervaringen Theoreticus Onderzoek en conclusies Pragmatist Geleerde in de praktijk brengen

19 Bedrijfspresentaties 1
Voorbereiden in subset: 30 minuten per persoon Vragen stellen/discussie na presentatie

20 Bedrijfspresentaties 2a
Inhoud individuele presentatie: Opbouw organisatie, historie, missie, visie,beleid, Aard van het product, dienstverlening of levensbehoefte Aktuele thema’s Ontwikkelingen binnen de organisatie of markt Knelpunten Cultuur: formeel, informeel, macht-, taak-, rol-, personencultuur Human Resource Management Eigen plek / eigen rol, (on)mogelijkheden Uitdagingen voor organisatie, student als werknemer of als individu (persoonlijk) Mogelijkheden voor ALP-en Wat haalt en brengt de student

21 “Huiswerk” Lees infomap door
Belangrijk artikel: “What is IMC’s philosophy?” Lees boek over leerstijlen Voorbereiding Human Resource Management (visie): huisactiviteiten en Subset activiteiten Formuleren vragen/casuistiek op format subsetbijeenkomsten mailen naar docent, set advisor en set (week van tevoren)

22 Site StudentsOnly www.bsnnederland.nl
Inloggen: mbaBSNnl; wachtwoord: VoorStudenten

23 Diner

24 Bij vragen Bel uw setadviser


Download ppt "BSN nederland De Action Learning MBA"

Verwante presentaties


Ads door Google