Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJuliana Bogaerts Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
2
Prestatiemeten Herald Immink 24 juni 2014
3
Meervoudig onderhands
BouwendNL: Transparant uitnodigingsbeleid Lokale bedrijven een eerlijke kans Kwaliteit moet een kans krijgen
4
Doel en principe Voorstander prestatiemeten Primair om betere samenwerking Op de wijze van uitvoering van de opdracht
5
Belang van uniformiteit
Uniform systeem Systeem van Noord- en Zuid Hollandse gemeenten gebruiken als uitgangspunt
6
Keuze van bedrijven Hoeft niet perse op basis gegevens prestatiemeten Indien wel gebruik maken van prestatiemeten > dan wel ruimte laten voor andere gronden
7
Eisen aan de aanbestedende dienst
Prestatiemeten bewuste keuze > deskundigheid Deskundig, zorgvuldigheid, objectief en verantwoordelijk Voorkom problemen > heldere aanbestedingsprocedure, bestek en vraagspecificatie Externe bureaus leveren niet altijd goede kwaliteit Periodieke evaluatie met gelijke uitgangspunten
8
Transparant Tevoren melden in aankondiging of bestek Aangeven:
Wanneer en door wie Welke cijfers op welk onderdeel Waar een cijfer voor staat Relatieve gewicht van elk onderdeel Wat wordt met de gegevens gedaan Niet mee eens. Wat dan?
9
Gesprekken Beoordelingsgesprekken zijn periodiek
Positieve benadering vanuit beide kanten Proberen te komen tot gezamenlijke invulling van de beoordeling Wederkerigheid > opdrachtnemer kan kanttekeningen plaatsen Beoordeling door twee functionarissen beide kanten Verschil inzicht > onpartijdig persoon
10
Beheer gegevens Niet opslaan indien sprake is van verschil
Afspraken maken over duur opslaan gegevens en gewicht nieuwe en oude gegevens Kanttekeningen ook meenemen in de database Delen met andere aanbestedende diensten: Pas als het correct en uniform is toegepast Eerst ervaring op doen
11
Prestatiemeten Betrek opdrachtnemers wanneer u prestatiemeten wilt gaan toepassen.
12
Wat vindt u?
13
Prestatiemeten zorgt voor een betere samenwerking
Stellingen Prestatiemeten zorgt voor een betere samenwerking
14
Prestatiemeten zorgt voor een betere uitnodigingsbeleid
Stellingen Prestatiemeten zorgt voor een betere uitnodigingsbeleid
15
Prestatiemeten moet objectief gebeuren
Stellingen Prestatiemeten moet objectief gebeuren
16
Prestatiemeten kost te veel tijd en levert te weinig op
Stellingen Prestatiemeten kost te veel tijd en levert te weinig op
17
Prestatiemeten moet wederkerig gebeuren
Stellingen Prestatiemeten moet wederkerig gebeuren
18
Prestatiemeten moet ook over de techniek gaan
Stellingen Prestatiemeten moet ook over de techniek gaan
19
De opdrachtgever moet ook beoordeeld worden.
Stellingen De opdrachtgever moet ook beoordeeld worden.
20
Vragen?
21
Herald Immink Adviseur Markt & Overheid Bouwend Nederland regio Oost
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.