De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Kan ik al in het beroepsregister?

Verwante presentaties


Presentatie over: "Kan ik al in het beroepsregister?"— Transcript van de presentatie:

1 Kan ik al in het beroepsregister?
Dédé de Haan Pieter Vroegop

2 Wat gaan we doen? Inleidend verhaaltje Beroepsstandaarden
Criteria voor registratie Verschillende vormen professionalisering Registreren: initieel en beroepsregistratie Individueel en in 2-tallen Eigen professionalisering analyseren Plenaire discussie

3 Beroepsstandaarden (zie conferentiemap)
Ontwikkeld door leraren, ondersteuning SBL

4 Beroepsstandaarden (zie conferentiemap)
Ontwikkeld door leraren, ondersteuning SBL SBL competenties kader

5 Beroepsstandaarden (zie conferentiemap)
Ontwikkeld door leraren, ondersteuning SBL SBL competenties kader Aanvulling op startbekwaamheid

6 Beroepsstandaarden (zie conferentiemap)
Ontwikkeld door leraren, ondersteuning SBL SBL competenties kader Aanvulling op startbekwaamheid Generiek en vakdomeinspecifiek

7 Beroepsstandaarden (zie conferentiemap)
Ontwikkeld door leraren, ondersteuning SBL SBL competenties kader Aanvulling op startbekwaamheid Generiek en vakdomeinspecifiek Vakdomeinspecifiek geïnspireerd door VO

8 Beroepsstandaarden (zie conferentiemap)
Ontwikkeld door leraren, ondersteuning SBL SBL competenties kader Aanvulling op startbekwaamheid Generiek en vakdomeinspecifiek Vakdomeinspecifiek geïnspireerd door VO Prioriteit voor rekenen en taal

9 SBL-kader

10 Registratie Initiële registratie Bevoegdheid
Onderschrijven standaarden Onderschrijven beroepsethische code Verklaring ‘informeel leren’

11 Registratie Initiële registratie Bevoegdheid
Onderschrijven standaarden Onderschrijven beroepsethische code Verklaring ‘informeel leren’ Beroepsregistratie Initieel ingeschreven Minimaal 0,2 fte aanstelling Voldoen aan professionaliseringscriteria

12 Vormen van professionalisering
Direct Indirect Generiek Vakdomeinspecifiek Formeel Begeleiden van docent (in opleiding) Lid van de MR Lid van onderwijsgerichte commissie/werkgroep Lid van het bestuur van een onderwijs- of educatieve vereniging Ontwikkelen van les- en toetsmateriaal (anders dan regulier) Workshop of voordracht verzorgen Nascholingscursus Studiedag Workshop op een conferentie Intervisie op school Enz. Informeel Reflectie op lessen Raadplegen van collega’s Inhoudelijke besprekingen Bijhouden blad voor leraren Enquête onder leerlingen houden

13 Professionaliseringscriteria
Totaal minimaal 160 punten over 4 jaar

14 Beroepsstandaarden (zie conferentiemap)
Totaal minimaal 160 punten over 4 jaar Direct gemiddeld over 4 jaar Indirect Generiek Vakspecifiek Formeel Informeel Geen kwantitatieve eisen

15 Beroepsstandaarden (zie conferentiemap)
Totaal minimaal 160 punten over 4 jaar Direct gemiddeld over 4 jaar Indirect Generiek Vakspecifiek Formeel Minimaal in totaal 120 punten Maximaal 40 punten Informeel Geen kwantitatieve eisen

16 Beroepsstandaarden (zie conferentiemap)
Totaal minimaal 160 punten over 4 jaar Direct gemiddeld over 4 jaar Indirect Generiek Vakspecifiek Formeel Minimaal in totaal 120 punten Maximaal 40 punten (van 40 tot 80) Informeel Geen kwantitatieve eisen

17 Administratie formele professionalisering
Activiteit Datum Uren generiek vakspec indirect Legiti- mering


Download ppt "Kan ik al in het beroepsregister?"

Verwante presentaties


Ads door Google