Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAnke Pieters Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Kan ik al in het beroepsregister?
Dédé de Haan Pieter Vroegop
2
Wat gaan we doen? Inleidend verhaaltje Beroepsstandaarden
Criteria voor registratie Verschillende vormen professionalisering Registreren: initieel en beroepsregistratie Individueel en in 2-tallen Eigen professionalisering analyseren Plenaire discussie
3
Beroepsstandaarden (zie conferentiemap)
Ontwikkeld door leraren, ondersteuning SBL
4
Beroepsstandaarden (zie conferentiemap)
Ontwikkeld door leraren, ondersteuning SBL SBL competenties kader
5
Beroepsstandaarden (zie conferentiemap)
Ontwikkeld door leraren, ondersteuning SBL SBL competenties kader Aanvulling op startbekwaamheid
6
Beroepsstandaarden (zie conferentiemap)
Ontwikkeld door leraren, ondersteuning SBL SBL competenties kader Aanvulling op startbekwaamheid Generiek en vakdomeinspecifiek
7
Beroepsstandaarden (zie conferentiemap)
Ontwikkeld door leraren, ondersteuning SBL SBL competenties kader Aanvulling op startbekwaamheid Generiek en vakdomeinspecifiek Vakdomeinspecifiek geïnspireerd door VO
8
Beroepsstandaarden (zie conferentiemap)
Ontwikkeld door leraren, ondersteuning SBL SBL competenties kader Aanvulling op startbekwaamheid Generiek en vakdomeinspecifiek Vakdomeinspecifiek geïnspireerd door VO Prioriteit voor rekenen en taal
9
SBL-kader
10
Registratie Initiële registratie Bevoegdheid
Onderschrijven standaarden Onderschrijven beroepsethische code Verklaring ‘informeel leren’
11
Registratie Initiële registratie Bevoegdheid
Onderschrijven standaarden Onderschrijven beroepsethische code Verklaring ‘informeel leren’ Beroepsregistratie Initieel ingeschreven Minimaal 0,2 fte aanstelling Voldoen aan professionaliseringscriteria
12
Vormen van professionalisering
Direct Indirect Generiek Vakdomeinspecifiek Formeel Begeleiden van docent (in opleiding) Lid van de MR Lid van onderwijsgerichte commissie/werkgroep Lid van het bestuur van een onderwijs- of educatieve vereniging Ontwikkelen van les- en toetsmateriaal (anders dan regulier) Workshop of voordracht verzorgen Nascholingscursus Studiedag Workshop op een conferentie Intervisie op school Enz. Informeel Reflectie op lessen Raadplegen van collega’s Inhoudelijke besprekingen Bijhouden blad voor leraren Enquête onder leerlingen houden
13
Professionaliseringscriteria
Totaal minimaal 160 punten over 4 jaar
14
Beroepsstandaarden (zie conferentiemap)
Totaal minimaal 160 punten over 4 jaar Direct gemiddeld over 4 jaar Indirect Generiek Vakspecifiek Formeel Informeel Geen kwantitatieve eisen
15
Beroepsstandaarden (zie conferentiemap)
Totaal minimaal 160 punten over 4 jaar Direct gemiddeld over 4 jaar Indirect Generiek Vakspecifiek Formeel Minimaal in totaal 120 punten Maximaal 40 punten Informeel Geen kwantitatieve eisen
16
Beroepsstandaarden (zie conferentiemap)
Totaal minimaal 160 punten over 4 jaar Direct gemiddeld over 4 jaar Indirect Generiek Vakspecifiek Formeel Minimaal in totaal 120 punten Maximaal 40 punten (van 40 tot 80) Informeel Geen kwantitatieve eisen
17
Administratie formele professionalisering
Activiteit Datum Uren generiek vakspec indirect Legiti- mering
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.