Mark Manders. Oriënteren & Categoriseren Consensus Verdelen begrippen Werkgroepen maken Uitleg opdracht Vandaag.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De nieuwe studiewebsites van Pearson Benelux Vergroot je kennis met behulp van gevarieerd studie- en oefenmateriaal Wat is Pearson.
Advertisements

Respectvolle bejegening
Nul Energie Huis Workshop offerte.
Methodisch begeleiden
Redactioneel schrijven Les 1
MOTIVEREN Lt. De Groeve Luk.
Kunstgeschiedenis werkgroep, week 7, blok 3.
Les 7 Uitvoeren gebruiksaanwijzingen van anderen
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 2 Identiteit
ICT-competenties SEPTEMBER 2007
Vervolgbijeenkomst 3 Feedback geven
Al doende leren training docenten
Deltion College Engels
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 5. Globale indeling les 5 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenKlassikale.
Eindtermen ICT 1. De leerlingen hebben een positieve houding tegenover ICT en zijn bereid ICT te gebruiken om hen te ondersteunen bij het leren. 2. De.
“De valkuil(en) van een richtlijn in de praktijk”
Zachte waarden klinkende resultaten?!. Uitgangspunten van de werkgroep De deelnemende ROC’s delen de notie dat (kern)waarden onderscheidend en legitimerend.
Samenwerken Werken in Teams.
2: Het Oude Egypte Par 4B: Een hoogontwikkelde cultuur
Presenteren en communiceren
De ondernemende student Hoofdstuk 8Leiding nemen, geven en ontvangen.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Township  Maken van een huis.  Arme zwarte bevolking  Huis in de township  Vooraanzicht van het huis  Plattegrond van het huis  Bewoners van het.
Opvoeding en pedagogiek Bijeenkomst 1 Pascal van Schajik
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Rotterdam, 00 januari 2007 Project 3 Vrijdag 21 november 2014 Verzamelen, analyseren en presenteren van gegevens.
Bijeenkomst September 2015
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
Sociologie en Diversiteit werkcollege 1
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Praktijk(gericht) onderzoek Bijeenkomst 1
Programma Vaststaande workshop  Link/relatie met opleiding Taalexpert:  Toepassen van taalbeleid op de aanwezige niveaus:  leerling – groep – school.
Hoe maakt u de juiste keuze?. Drie populaire begrippen die bij elke demonstratie genoemd worden…
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
Centraal Examen Nederlands
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Observeren en begeleiden van kleine groepen
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 BK Lesweek 5
Pad: Combi.
Adolescentenpsychologie en leerlingbegeleiding
Wat is coöperatief leren?
Leven op een domein KA 10 hofstelsel.
In 2017 ga jij: je diploma halen;
Bijeenkomst 1.2 Ellen van den Boomen
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 KGT Lesweek 5
Creatief schrijven.
Cursus 1.3 Reis door de tijd Klas 1 KGT Lesweek 3
Cursus 1.1 Werken met Kaarten Klas 1 KGT Lesweek 4
Cursus 1.1 Werken met Kaarten Klas 1 BK Lesweek 2
Burgerschap Samenwerkend leren
H1 Media en communicatie
Adolescentenpsychologie en leerlingbegeleiding
Helpen bij huiswerk en plannen
Marcus Coates.
Klassiekers Vwo 2 – project periode 4.
Consumentengedrag Les 2: Consumentengedrag (paragraaf 1.1 – 1.3)
Werken in een arbeidsorganisatie
week 2 Pragmatiek + conversatieanalyse
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
ADL Les 1.
Hoe leer je geschiedenis?
Grenzen en identiteit: Rusland
ADL Les 1.
Reeks 14: ‘Ik ben toch niet gek?!’
Ruzies om gebieden Rusland
Procedures aan begin van het jaar
Nederlands 1.1h. Je kunt informatie opzoeken
Visie (lange termijn) Beleid Bewoners
Transcript van de presentatie:

Mark Manders

Oriënteren & Categoriseren Consensus Verdelen begrippen Werkgroepen maken Uitleg opdracht Vandaag

Verklarend (en visueel) vakwoordenboek Nieuwe woorden/begrippen over beeldende kunst, kennis van kunst en cultuur Er moeten minimaal 5 categoriën in het woordenboek. Elke werkgroep krijgt een categorie en kiest hieruit de woorden die het belangrijkst zijn. Die worden uitgewerkt. Het boek moet op professionele wijze worden vormgegeven (voorkant, indeling, etc.)

Uitwerken begrippen

Wat moet je hiervan leren...? Begrippen: Je kent de betekenis van begrippen en hun relatie tot beeldend werk Je kunt op verschillende manieren de betekenis van begrippen in een context plaatsen Je kunt de betekenissen van de begrippen op een visueel heldere manier verwerken Je kunt de begrippen mondeling op een pakkende wijze uitleggen aan anderen Werken in een groep: Je kunt een positieve bijdrage leveren aan het werken in een groep Je bent in staat individuele verantwoordelijkheid te nemen ten behoeve van de groep en de uit te voeren taken Je kunt rekening houden met de mensen met wie je in de groep zit en op een duidelijke manier met hen communiceren Je kunt op een positieve manier feedback geven