De Victoria Schaal Pedagogische grondopties voor katholieke schoolidentiteit - Diagram Additional text exploring the video clip.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
ICT-CONFERENTIE 22 NOVEMBER 2004 Portfolio van: …to be internet be… kristofkatrienelsisabelleguyjohansandra Katrien Els Isabelle Johan Kristof Sandra.
Advertisements

Uit liefde voor het vak… Onderwijs slim organiseren!!!
Een katholieke school is geen school van gelovigen, maar een school door gelovigen gedragen. Een katholieke school herken je aan haar ‘open deuren’. Ieder.
Reflecteren over het zorgbeleid van de school
De historie & de toekomst
De Vreedzame School Een school met een hart. De Vreedzame School Een school met een hart.
OBS Twekkelerveld Op 18 maart 2007 heet OBS Twekkelerveld voortaan een BOOM school. BOOM staat voor Beter Onderwijs Op Maat. In de nu volgende PowerPoint.
Het kind als regisseur van zijn eigen kennis
Pastoraal op school.
HGW sessie 8 Implementatie Beatrijs Van De Casteele en Luc Lemarcq.
Wat is Passend Onderwijs
Aan de slag met het leerplan RK-godsdienst
Het VPI als basis voor integraal handelingsgericht indiceren
Thema 1 (Les 1a) Regels.
Welkom Informatieavond 26 maart Doel: Doel: Aan het einde van deze bijeenkomst zijn jullie in hoofdlijnen geïnformeerd over: de wijze waarop wij.
In het centrum van de gemeente Meulebeke is de St.-Amandusschool gelegen.
Moraliteit Les 1 Ethiek – Moraliteit – Les 1 Datum:
Handelingsgericht werken
Stellingen ter discussie. Op school en tijdens de lesuren is deelname aan de vieringen voor alle leerlingen verplicht.
Voorbereiding post 5 Mmm ... lekker snoepen Groep 5-6.
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Ga je mee naar Iedersland?. Wereldschool 2007 Het thema van de kijkavond is dit jaar: Ga je mee naar Iedersland? Iedereen is welkom, iedereen voelt zich.
Netjes vragen of je het mag lenen zorgt niet voor problemen
Ouderbetrokkenheid op Het Kompas
PEDAGOGISCHE GEMEENSCHAP
Groep 10 Gedrags- en maatschappij wetenschappen (Isabelle Rots) 2012 – 2013 Seksuele & relationele ontwikkeling.
Nathan de Wijze en de Drie Ringen Een parabel over interreligieuze dialoog.
Groep 10 Gedrags- en maatschappij wetenschappen (Isabelle Rots) 2012 – 2013 Seksuele & relationele ontwikkeling.
Levensbeschouwelijk kringgesprek
Bewijs verzamelen. Wat gaan we doen vandaag? Voorbeeldverhaal Afloop van het verhaal Uitleg over bewijs verzamelen.
EEN KIJKJE BIJ DE KLEUTERS! Een dagje in onze klas!
Thema 2 Bijeenkomst oktober 2015.
Groepsdynamica & Interactief communiceren
(W)onderzoekers Op Het TalenT. Vragen Kaarten.
Levensbeschouwing Christendom Religie op de basisschool.
Pedagogisch werken in de wijk Les 3 Kwartaal 1. Wat gaan we doen? Opdrachtformulering van Helma Plan van aanpak maken Onderzoeksvaardigheden.
Levensbeschouwing Christendom Religie op de openbare school.
De Post- Kritische Geloofsschaal Cognitieve geloofsstijlen - Diagram preferentiële religieuze attitude op theologische gronden.
First ID project Samen werken aan een veilige omgeving Kartrekkers Opleiding.
KTKU op Fridtjof Nansen groep 7/8 Een keuze uur waarbij alle taartpunten aan bod komen!
Informatie groepen 1 Schooljaar Inhoud Even voorstellen… Groepsindeling Binnenkomen en uitgaan Dagindeling Werkwijze Doelen Klassenknuffel.
Programma Tot nu toe Resultaten dorpsbezoeken Aan het werk.
Studiereis Finland Maandag 21 oktober tot en met vrijdag 25 oktober 2013.
Regels in school Leerlingen van groep 1/2/3 van CBS De Gearrin:
Masterclass W&T-Vaardigheden TRAINING 2: SOCRATISCHE DIALOOG.
Schoollogo’s Uiting van Recontextualisering?!. Schoollogo’s Werkvorm: logo’s aan het woord  TOPICS: welke rol kunnen logo’s spelen in een katholieke.
Ieder kind de best passende ontwikkeling NOT 2011 Henk Keesenberg
Ouderbetrokkenheid 3.0 Uw kind Onze leerling.
Ogo op de Achthoek Klik bij elke dia om verder te gaan!
Actieonderzoek Jongens en Pubergedrag. Inhoud Problematiek Gewenste werksituatie Onderzoeksvragen en Hypotheses Aanpak van het Onderzoek Conclusie en.
Schoolopbouwwerk Menen
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Regels in school Leerlingen van groep 1/2 van CBS De Gearrin:
Hoe koppel je preventie voor kinderen aan een aanpak voor ouders?
De Vreedzame school Ouderavond 17 maart 2009 Het Klinket Welkom!
Elke Dag Samen een Beetje Beter.
Workshop Duurzaamheid
Openbaar onderwijs OBS De Carrousel - Foto: John Oud.
STERKE EUROPESE ECONOMIE
Nieuwsbrief 6 OBS De Driekleur Daltonlocatie 14 november 2017 AGENDA
Bord in de Klas November 2016 AUTEURSRECHTELIJK BESCHERMD
Ouderbetrokkenheid 3.0 Uw kind Onze leerling.
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
Vergaderen met/overtuigen van volwassenen
Uitnodiging Nieuw! Thema-ochtend Vrijdag 2 november Beste ouders,
Vergaderen met/overtuigen van volwassenen
SEL Les 2: normen en waarden.
School is stom?! Of: hoewel niet vrijwillig, ik zie dat ik er mijn voordeel mee kan dioen en haal er uit wat er in zit.
Joepie, ik ben bijna een kleuter!
Scholenmarkt 17 mei 2017 OBS ‘t hout.
Transcript van de presentatie:

De Victoria Schaal Pedagogische grondopties voor katholieke schoolidentiteit - Diagram Additional text exploring the video clip.

Picture, photograph, drawing, illustration, painting or art work (NO cartoons or diagrams), with annotation and references. Monoloogschool. De priester-leraar in soutane staat vooraan in de klas en verkondigt onversneden de katholieke waarheden. De katholieke leerlingen in uniform kijken allemaal in dezelfde richting, die van het kruis. Ontwerp: Joris Snaet (14/12/2015)

Picture, photograph, drawing, illustration, painting or art work (NO cartoons or diagrams), with annotation and references. Kleurloze School. De leerkracht doceert zijn vak zonder persoonlijke betrokkenheid op het thema. De leerlingen kijken ieder een eigen richting uit en gaan in alle vrijheid aan de slag met de lesinhouden. De klas is geen groep maar een neutrale leeromgeving. Ontwerp: Joris Snaet (14/12/2015)

Picture, photograph, drawing, illustration, painting or art work (NO cartoons or diagrams), with annotation and references. Kleurrijke School. De school is een kleurrijke gemeenschap. De leerkracht zit tussen de leerlingen in de kring. Ze verkennen samen verschillende thema’s. Er wordt hen niets opgelegd. Iedereen is anders en kiest uit het ruime en verscheiden aanbod. Ontwerp: Joris Snaet (14/12/2015)

Picture, photograph, drawing, illustration, painting or art work (NO cartoons or diagrams), with annotation and references. Dialoogschool. In dialoog willen de leerlingen en leraar leren van elkaar zonder elkaars eigenheid te verloochenen. Verschillende levensvisies en geloofsovertuigingen komen aan bod in de les maar ook de voorkeursoptie voor het katholieke verhaal mag en kan duidelijk klinken vanuit het getuigenis van de leraar. Ontwerp: Joris Snaet (14/12/2015)