Project 3 Week 3.  Mededelingen  Vragen opstellen voor opdrachtgever  Oriëntatie op opdracht (volgende week feedback in de les)  Wijkanalyse  Geen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
LICHT – ZIEN EN LICHTBRONNEN
Advertisements

Implementatie van de UNCO-MOB
Project Verkeersveiligheid & ruimte Ir Adriaan Walraad MBA Docent verkeersveiligheid NHTV Allround beleidsmedewerker mobiliteitsstrategie BRU Consultant.
Brigitte van der Burg voorzitter NTN Ondernemerschap Disseminatie en mainstreaming: kunst of koud kunstje?
Lesgeven en begeleiden
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
MEDMEC01 Roelof de Vries Les 3 -
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best.
Deel anders, mijn organisatie
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –31 augustus 2009.
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
Competenties SLC week 3 DSR1.
School en samenleving kwartaal 1 schooljaar 2012/2013 docent: Pascal van Schajik medsite: schpa
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Project Serious Games Hogeschool Rotterdam – Mediatechnologie en Libanon Lyceum Rotterdam – Technasium In samenwerking met de Openbare Montessorischool.
Pedagogisch werken in de wijk
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Sociologie en Diversiteit werkcollege 1
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 2, week 2 Harrie Manders
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
Social work Week 2.
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 2 Werkcollege 2 kwartaal 2 Corstin Dieterich L
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Pedagogisch werken in de wijk Les 3 Kwartaal 1. Wat gaan we doen? Opdrachtformulering van Helma Plan van aanpak maken Onderzoeksvaardigheden.
Praktijk project 5 les 1 Dynamiek in organisatie.
Deel B, les 2 Agenda  Aan- en afwezigen  Actualiteit  Sociaal kapitaal  Pedagogische civil society  Huiswerk en de wijk in.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 1. OUDERBETROKKENHEID 
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 1 Corstin Dieterich
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 2. VORIGE BIJEENKOMST  Voorstellen  Uitleg module  Introductie ouderbetrokkenheid  Woordspin ouderbetrokkenheid  Woordspin.
Wjk.
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Plancyclus, les 2 Actualiteit
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
BBM workshop Educatie & Jeugdbeleid 20 april 2015 Tilburg.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 1 – les 1 Rotterdam, September 2014.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Deel 1 Oriëntatie op het starten van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 1 Wat voor ondernemer ben ik?
Project 3 Week 6 Plan van aanpak af! * Wegens ziekte van Irene zijn workshops verplaatst naar week 7.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Wist u dat? ons cluster al jaren meer formatie krijgt dan waar we recht op hebben (1 : 25)… de krimp al een paar jaar gaande is… we ieder jaar maanden.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Kwaliteitszorg
Workshop Kernboodschap Gebiedsgericht Werken 14 oktober 2016
Anatomie en Fysiologie
Rob Goossens Wat weten we nog?.
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
MAW Inleiding + §1.1.
Mediaplanning – bijeenkomst 6
volgende bladzijde terug
Introductieweek Dinsdag 4 september.
Toedienen meststoffen
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Je eigen omgeving in beeld
ADL Les 1.
ADL Les 1.
volgende bladzijde terug Interviewen
Transcript van de presentatie:

Project 3 Week 3

 Mededelingen  Vragen opstellen voor opdrachtgever  Oriëntatie op opdracht (volgende week feedback in de les)  Wijkanalyse  Geen klassikale terugkoppeling Agenda

 Opdrachtgever: CBS Smitshoek - Manon Boot  Functie: Intern begeleider en Coördinator LGF/arrangementen  21 september 2015 om 10 uur is zij bij ons op de Hogeschool. Jullie zorgen zelf dat jullie voor die tijd in de wijk zijn geweest waar de locaties van OBS Smitshoek staan. Opdrachtgever

 Formuleer vragen die je hebt voor de opdrachtgever: dit doe je aan de hand van jullie vooronderzoek.  Bedenk daarnaast per subgroep: Wat wil je minimaal te weten komen over de opdrachten van de opdrachtgever? Schrijf criteria op.  Bespreek wie gaat notuleren en wie van de subgroep de vragen gaat stellen. Opdrachtgever

 Gebruik literatuur: -Oriëntatie probleem (Van der Donk&Van Lanen, hoofdstuk 3) -Verkennen wijk en organisatie in relatie tot jeugdbeleid -Koppeling met wijkpedagogiek -Gritt: start project en opbouw Oriëntatie

 Gebruik Gritt  Hoe wordt een plan gemaakt?  Welke begrippen zijn nodig?  Welke literatuur is nodig bij deze opdracht?  Kijk ook naar bijlage 1 en bijlage 4 uit de studiehandleiding!!  Starten met raamwerk en invulling. Oriëntatie

 Passend onderwijs – onderwijsleerarrangementen  Beleid gemeente Barendrecht in vergelijking met Rotterdams Jeugdbeleid  Schoolgids CBS Smitshoek Oriëntatie: Invulling opdracht

 Bezoek i.i.g de 3 locaties van CBS Smitshoek en breng de omgeving in kaart, gebruik hierbij ook de gegevens van de gemeente.  Minimaal doelgroep in kaart, wijk in kaart en wijkvoorzieningen voor doelgroep (basisschoolkinderen).  Maak 1 foto waarvan jullie vinden dat deze wijk typeert (neem deze mee en presenteer aan klas en opdrachtgever) Wijkanalyse

Aan de slag! Volgende week half tien aanwezig. Voor vragen ben en blijf ik beschikbaar