Communicatie is de basis

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Communicatie met de achterban
Advertisements

De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
SportMinistry. AIA, de kerk en sport  Kerken willen graag relevant zijn en in hun wijk getuigen van Jezus, maar hoe doe je dat?  AIA: sport als taal.
Gekoesterde kwetsbaarheid als professionele deugd
Communicatie Actieplan Jeugd Werkgelegenheid
Communicatiemanagement
STRATEGISCHE PLANNING
1. Introductie 2. Voor wie? 3. Productomschrijving 4. Wat levert het op? 5. Wat kunt u verwachten? 6. Voordelen Waarvoor Werken aan vindbaarheid Doelgroep.
Communiceren Leidinggeven Blz. 53.
Projectmatig werken Simone van den Hil.
Welkom Kennisbijeenkomst ‘Vrijwilligersmanagement’
Motivatie van de professional Willy Limpens
Tim Versluijs Leerdoelen.
Professionalisering Vergunningverlening 2007 Werkgroep D communicatie Maite van Someren.
Medmec04 Engagement Les 2. agenda Teams vormen Maatschappelijk thema bepalen Ontwerpprocedure opstellen Dummie Procesverslag.
1.3 Informatie 1.4. Communciatie
Reclameontwerp: boodschapstrategieën en creatieve uitwerking
COMMUNICATIEPLANNING
MARKETING-COMMUNICATIE
Interne Communicatie Inhoud: doel en nut van IC
Wat is een communicatieplan?
Basisboek marketingcommunicatie
Participatie en een Klantenraad
Communicatie BBL-draagvlakdag 5 oktober Wat is communicatie?
Meertrapsmailing: verschillende vormen 1)De teaser: –1e mailing (is de voorloper/teaser) –2e mailing (hoofdmailing) 2)De reminder: –1e mailing (hoofdmailing)
Workshop Kennisdelen Wilma Kossen 16 januari 2014.
6. Personeelsbeleid en leidinggeven1 6 Personeel en leidinggeven Bestuursproces (p. 35) 1.doelstellingwat wil je bereiken? 2.beleidsbepalinghoe ga je dat.
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
Waarom won CAW Metropool de prijs voor de ‘beste interne campagne’ 2010? BViC Wintercheck.
Rol van Management bij Interne Communicatie Case: Levi Strauss Europe
2.2 Managementmethodes Moderne Beheerstechnieken
Communicatie Communicatieproces Communicatievormen Communicatielijnen
Marketingproject-communicatieplan
Basis communicatieplan
Interculturele Communicatie
Marketing & Logistiek 6 atheneum.
Wie kent niet? Partners Na 2011 Focus op doelgroepen.
Communicatieproblemen
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Commercieel beleid en recht
Communicatie en Instumenten
Interculturele communicatie
TRANSITIE BINNEN DE ORGANISATIE. En nu?  Denk intern na over manieren om deze materie verder te laten binnensijpelen in het dagelijkse doen en denken.
VOORBEREIDING BEROEPS PRAKTIJKVORMING SCHOOLJAAR
De juiste student op de juiste plaats. Highlights presentatie werving & selectie We zijn begonnen met (de voorbereidingen voor) het nieuwe voorlichtingsplan.
ONDERWIJS AAN (POTENTIEEL) BEST PRESTERENDE LEERLINGEN
Management en leidinggeven
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Op weg naar een Samenlevingsgerichte School De [naam school] wil ………………………
Veiligezorg® Fase 1 Organisatorische voorbereiding.
KWALITEIT EN ORGANISATIE WEEK 2 Schpa 2.57.
Keuzevak Effectieve Verslavingspreventie
Communicatie & Relatie
Even voorstellen Hennie Lüers, coach Kim Veldhuis, P&O.
Evaluatie Cursus.
EXTERNE COMMUNICATIE Een ‘force multiplier’! Bart Bams / NHC Utrecht 25 januari 2014.
Communicatie over veranderingen in zorg en welzijn – gemeenten en zorgaanbieders Saskia ter Kuile communicatiemanager In voor zorg! 24 feb 2015.
SWIC Samenwerkingsverband Waterveiligheid in Control Directeurenoverleg op 8 februari 2016 Samen op weg naar geaccepteerde kwaliteitsborging en samenwerking.
CPV Conflicthantering en persoonlijke veiligheid.
Instrument of houding? Implementatie van regionaal en lokaal integraal volksgezondheidsbeleid.
Aan de slag met loondispensatie De praktijk in beeld.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Oriëntatie op CIW Hoorcollege 5 Communicatie-scan Dr. Ali Oussaïd.
Communicatie (les 1) verbaal (mondeling,praten,luisteren)
Doelgroep: producent van communicatiemiddelen
Communicatie 5e les.
Wanneer een project? Als het gecompliceerd en enigszins riskant is.
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Toelichting bij ''Backward designing'' uit de kennisbank
Transcript van de presentatie:

Communicatie is de basis Veiligezorg® Communicatie is de basis

Communicatieplan Zender Doel Doelgroep Communicatiemiddelen Boodschap Uitvoering Evaluatie

Zender Van wie neemt men, welke boodschap het beste aan?

Doel Doel van Veiligezorg® Doel van de communicatie kennis: iets weten houding: iets vinden gedrag: iets doen Meetbaar resultaat, bij wie en wanneer

Doelgroepen Interne doelgroepen op diverse niveaus met verschillende belangen Externe doelgroepen

Communicatiemiddelen Selectie: wat is het bereik soort overdracht attentiewaarde geschiktheid voor de doelgroep en de boodschap gebruik reguliere middelen

Boodschap per doelgroep zo geformuleerd dat het beoogde effect/doel wordt bereikt levert voordeel op

Uitvoering wie doet wat wanneer

Evaluatie Follow-up Is bereikt wat werd beoogd? Blijvende aandacht is nodig!