Omzetprognose AOC Oost Robbert Oosterom 2013. Doelstelling Aan het eind van deze les moet je een omzetprognose kunnen berekenen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Optimaliseren van het assortiment
Advertisements

MEXX Presentatie MIX Nationale DHZ Sessie NOOS
Marketing 1.2 de consument 19 november 2012.
SCHOEN- MONITOR Aanleveren cijfers en inzien eigen benchmarkrapport via of
Retailmarketing hoofdstuk 5, paragraaf 5.5
Aanzet tot strategisch denken
Marktonderzoek Wat is een marktonderzoek? Waarom een marktonderzoek?
Kamer van Koophandel Haaglanden
Presenteren van producten en diensten Petr Salz Geldrop, 24 mei 2004.
Marketing 2.4 Marktonderzoek.
H11 – De prijs van het product bepalen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN
4 P´s en 3 R-en MK01.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Prestatiemeting en coachen van commerciële medewerkers.
Toegevoegde Waarde Productie = inkomen.
Commercieel jaarplan Commercie:
Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA.
11. Verkoopfunctie beoordelen
Voorraadbeheer en bestellen
Goederenverwerking H1 Voorraadadministratie bijhouden Manager Handel.
Branche Analyse Drogisterij & Parfumerie
Voorraadbeheer en bestellen
Commercieel beleid 1 H4 Vestigingsplaatsonderzoek
5.1 Hoeveel kost dat? Afzet is het aantal producten dat een bedrijf verkoopt. Vermenigvuldig je de afzet met de verkoopprijs (excl. btw) dan weet je wat.
Voorraadbeheer en bestellen
Opstellen begroting Openingsbalans.
Accountmanagement H3 Kengetallen Commercieel medewerker buitendienst.
Hoofdstuk 12 financiering van snelgroeiende bedrijven 1 Hoofdstuk 12 De financiering van snelgroeiende bedrijven Integratie van winstverwachtingen in het.
Commercieel beleid 1 H4 Vestigingsplaatsonderzoek Filiaalmanager.
Hoe komt de verkoopprijs van een ijsje tot stand?
Waar heb jij de laatste 6 maanden, als consument een top klantenervaring gehad?
Toepassingen 5L week 12: ‘Koken kost geld’ een breuk of een procent nemen van een getal overbodige gegevens schrappen prijs berekenen als de eenheidsprijs.
Distributie kengetallen
MINI-ONDERNEMING Periode 2 Opstart & gastcollege Product bedenken & algemeen marktonderzoek Concurrentie & USP (unieke verkoop punten) SWOT-Analyse & tussenevaluatie.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
KENGETALLEN in de horeca
1 PO winkels en klanten onderzoek naar verzorgingsgebieden van winkels.
Hospitality en voorraadbeheer Hoofdstuk 4 Voorraadbeheer en bestellen.
Hoofdstuk 3: Vestigingsplaatsonderzoek Blz. 80 tm 105
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
BTW = Belasting toegevoegde waarde
Een product of dienst verkopen
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Marketing les 4 Koopgedrag en marktaandeel Product-levens-cyclus
Les 5: Het marketingplan
Begroten & Budgetteren
Opfriscursus kengetallen
Opfriscursus kengetallen
Les 2; Prijsopbouw AoC-Oost J. Kamphuis
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
Resultatenrekening prognose
Vmbo 2 economie Goede producten?
© GfK 2014 | Supermarktkengetallen | december 2014
Les 2: gegevens samenvatten
Marketing Week 7 les 2.
Kwantitatieve onderzoeksresultaten
Uw bedrijf en de groei.
Hoofdstuk Break-evenpoint
Marketing Week 7 les 2 Extra: Omzetberekening ‘Kledingwinkel’
Hoofdstuk Omzet, kosten, winst
Hoofdstuk Omzet in kengetallen
Hoofdstuk De exploitatiebegroting (exploitatiebudget)
AFDELING 2 marketingbeleid.
Indexcijfers en omzetprognose
Hoofdstuk 9 Marketingdoelstellingen
Ontwikkeltafel Jeugd 29 maart 2019.
Hoofdstuk 7 Verkoopprognose
Transcript van de presentatie:

Omzetprognose AOC Oost Robbert Oosterom 2013

Doelstelling Aan het eind van deze les moet je een omzetprognose kunnen berekenen

Belang omzetprognose Het marktonderzoek moet de informatie opleveren waarmee je de eigen potentiële omzet (EPO) kunt berekenen. Dit is de belangrijkste berekening van het ondernemingsplan. De omzet moet goed onderbouwd en realistisch zijn.

Berekening Gemiddelde van 3 verschillende berekeningen: 1. EPO (Theorieboek pag ) 2. Marktonderzoek 3. Kengetallen uit de branche

1. EPO Aantal consumenten in verzorgingsgebied x Gemiddeld besteed bedrag per consument in de branche = Potentiële omzet van het verzorgingsgebied + Toevloeiing – Afvloeiing Omzet/m 2 vvo x winkeloppervlak concurrentie : 2 = Omzet van de concurrentie Omzet/werknemer x aantal werknemers van de concurrentie Eigen Potentiële Omzet A – B + A B

2. Marktonderzoek Aantal klanten per dag x gemiddelde besteding x aantal openingsdagen per jaar = A Aantal te verkopen producten x prijs van de te verkopen producten (per product berekenen) = B Omzetprognose = A + B 2

3. Kengetallen uit de branche KengetalEigen bedrijfSchatting omzetOmzetprognose Omzet/m2 x Oppervlak (vvo) = A A + B + C 3 Omzet/fte x Aantal medewerkers = B Omzet/kassax Aantal kassa’s= C

Eindberekening Voer zo veel mogelijk van de voorgaande berekeningen uit. Hoe meer gegevens je gebruikt, hoe betrouwbaarder het eindantwoord. Het gemiddelde van alle omzetprognoses is je meest betrouwbare schatting Omzetprognose o.b.v. + EPO + Marktonderzoek + Kengetallen : 3