EJP accountants & adviseurs Casebespreking: Consultancy rapport Groep 7 Dennis de Bruyn Jehan van Iersel Erwin van Helden.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK PM BELASTINGADVISEURS
Advertisements

Vertel mij wat! Het levensverhaal in palliatieve zorg
Branche in Zicht Kantoorpresentatie September 2013.
T USSENTIJDSE PRESENTATIE CV202D Milou Remeeus en Laurence Enting.
Implementatie van de UNCO-MOB
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Accountancy -2% in 2013  Minder vraag naar advies  Minder administratie en samenstelling (automatisering)  Tarieven onder druk  Meer transparantie.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
Marktonderzoek Wat is een marktonderzoek? Waarom een marktonderzoek?
KICK-OFF PROJECT HVA APPS B.V.
Initiatief Bijstellen Analyse Evaluatie Probleemstelling Netwerken
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Welkom bij de tussentijdse presentatie
Beroepsproduct Domeinverdieping Owe 62 Heidi van Cuijk 2010/2011
Accountancy en Advisering
Participatie en een Klantenraad
Jongeren Preventie Team
Vooraf Voorkom het moeilijke door het gemakkelijke te doen’. Lao Tse
Van wie is de school? … en over welke school hebben we het dan? Over de schoolleider: zetbaas of ondernemer? … en de leraar die zijn vak kwijt is. Onderwijscafé.
Hoe gaat dat? Wat moeten wij doen? Tips om aan een project te komen
Branche in Zicht Kantoorpresentatie Juli september Inhoud  Wat is Branche in Zicht (BiZ)?  Wat levert BiZ ons kantoor op?  Wat levert.
Branche in Zicht (BiZ) Kantoorpresentatie Maart
Rotterdam zonder MBO verzuim
Bijdrage publieksdag IPNV 14 november 2009 ‘Veteranenzorg in de reguliere hulpverlening’
Workshop Datagestuurd werken met SWIS!
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Presentatie Agrio ‘’Verrijk jezelf & klanten van meer kennis over online”
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Management in de zorg Groep 3 Jacquelien van der plas
Criteria PTB 4 juni Criteria Grote vraag is : dient deze zorgvrager prioriteit te krijgen op andere zorgvragers ? De RPC probeert aan de hand van.
BenFit; waarom? we geloven dat voor iedereen een gezond en gebalanceerd leven bereikbaar is de regie weer terug krijgen over je leven, lichaam en gewicht.
ThemaTeam Bijeenkomst?
Hoe verantwoord je je Financiële positie ?
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Ondernemen moet je doen
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 9 Hafida El- gharbaoui Med.hr.nl/gharh
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 11 Hafida El-gharbaoui Med.hr.nl/gharh
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
Rotterdam, 00 januari 2007 Praktijk(gericht) onderzoek Bijeenkomst 3 (week 5) Hafida El-Gharbaoui
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Informatievaardig met de Bibliotheek op school Naam.
Van harte welkom!. Financiële administratie 22 januari 2015 Leon te Brake.
Het kwetsbare vertrouwen van ouders in de jgz Justine Pardoen Ouders Online.
Wat willen we in de bovenbouw? Klas 3 – Junior Company – 2 weken stage met economisch gerelateerde opdrachten. – Bedrijfsbezoeken – Ondernemer in de klas.
Thema. Start activiteit Wat heb je nodig? Stopwatch Kennis van de lente Doel: Woordenschat vergroten over de lente.
2 juni 2012 Kennismaking met de organisatie Met elkaar. Voor elkaar. Welkom.
Informatievaardigheden Sectorwerkstuk TLH – Zwolle – Mw. G. Scheper Schitteren in Zijn licht.
Briefing Opdrachtanalyse en Vooronderzoek
Vroegtijdige stotterbehandeling Het Lidcombe Programma De behandelgids van het Lidcombe Programma kan gedownload worden van de website van het Australian.
Wij. Roverscoutswet Ik beloof* mijn best te doen een goede Roverscout te zijn, iedereen te helpen waar ik kan en me te houden aan de Scoutingwet. Ik wil.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
BB - Theorie Donderdag 22 september. Vandaa g Aanwezigheid Terugblik vorige week Theorie les Begeleidingsmethoden in de gehandicaptenzorg Afsluiting.
DISCDISC Meer inzicht in je gedragsfactoren en gedragspatronen!
Netwerk DAK
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
De situatie Door docenten is vorig schooljaar geconstateerd dat er veel mavo leerlingen in de 2e en 3e klas omgemotiveerd zijn.  werkgroep ‘Motivatie’
Doelen behalen met activiteiten
Meer stille autobanden
EEN VEILIGE THUISHAVEN
VTH1 (verpleegtechnisch handelen) VP16T
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Behoefte herkenning bij mensen met ernstige meervoudige beperkingen.
Op zoek naar nieuwe verbindingen
Sanne van Beek en Willisa Kragt
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Transcript van de presentatie:

EJP accountants & adviseurs Casebespreking: Consultancy rapport Groep 7 Dennis de Bruyn Jehan van Iersel Erwin van Helden

Briefing  Algemene probleemstelling: Hoe kan EJP meer omzet behalen door middel van het verbreden van het klantenbestand. Uit ervaringen blijkt dat de doelgroep, jonge ondernemers, door bovenstaande activiteiten niet bereikt wordt  Opdrachtomschrijving: EJP wil zich meer gaan richten op jonge ondernemers. Om een duidelijker beeld te krijgen van deze doelgroep vragen wij jullie om een profielschets te maken van de jonge ondernemers voortkomend uit deskresearch.

Deelvragen  Hoe veel jonge ondernemers zijn er met meer dan 5 personeelsleden in Nederland?  In de oriëntatiefase, welke factoren beïnvloeden het keuzegedrag volgens de literatuur?  Op welke manier zoekt een jonge ondernemer naar een accountant en/of belastingadviseur (internet, bekenden, enz)  Wanneer een jonge ondernemer zoekt via Google, welke zoekwoorden gebruiken zij dan (minimaal 10 zoekwoorden met aantal keer gezocht)?  Welke behoeftes heeft een jonge ondernemer met betrekking tot een accountantskantoor? Bijvoorbeeld aantal contactmomenten, manier van contact, manier van documenten verstrekken en omvang van deze documenten.  Wat zijn de trends m.b.t. jonge ondernemers gericht op belastingen en accountancy?  Hoe is de output van vraag 4, 5 en 6 terug te zien op de website van EJP? Wat is jullie oordeel hierover?

1. Hoe veel jonge ondernemers zijn er met meer dan 5 personeelsleden in Nederland?  Geen specifiek antwoord mogelijk  Ondernemingen toegenomen met 5 %  Ondernemers onder de leeftijd van 40  MKB: 63,7% ZZP: 58,8%

2. In de oriëntatiefase, welke factoren beïnvloeden het keuzegedrag volgens de literatuur?  Van ‘informatief’ naar ‘probleemoplossend’  Invloed op het keuzegedrag krijgen in 7 stappen: 1. Overtuigen met gevoelens 2. Bezoekers nieuwsgierig maken 3. Het gevoel creëren dat ze iets winnen 4. Sprekend beeldmateriaal 5. Gebruik ankerpunten 6. Toon sociaal bewijs 7. Gebruik goede, relevante kleuren

3. Op welke manier zoekt een jonge ondernemer naar een accountant en/of belastingadviseur (internet, bekenden, enz)  Gevraagd onder ondernemers.  Accountant gevonden via andere ondernemers  Eerste oriëntatie is internet, maar geeft geen gewenst resultaat  slechte vergelijkingssites  Gebrek aan betrouwbare informatie

4. Wanneer een jonge ondernemer zoekt via Google, welke zoekwoorden gebruiken zij dan (minimaal 10 zoekwoorden met aantal keer gezocht)?

5. Welke behoeftes heeft een jonge ondernemer met betrekking tot een accountantskantoor? Bijvoorbeeld aantal contactmomenten, manier van contact  Achterhalen van drijfveren van de ondernemer  Gebrek aan Ervaring & Kennis  89 % van de ondernemers een willen accountant als sparringspartner (onderzoek Leiden) 

5. Welke behoeftes heeft een jonge ondernemer met betrekking tot een accountantskantoor? Bijvoorbeeld aantal contactmomenten, manier van contact  De ideale contactbehoefte: 1. Neem regelmatig contact op (ook zonder facturering) 2. Wat is de betekenis van de cijfers (aandachtspunten onderneming) 3. Voorkom doorloop van contactpersonen 4. Vragen van de ondernemer op dezelfde dag beantwoorden 5. Transparantie in de facturering (prijzen)

6. Wat zijn de trends m.b.t. jonge ondernemers gericht op belastingen en accountancy?  Branche en omgeving specifieke kennis en advies ontvangen  Digitalisering  81% wil strategisch advies op lange termijn  Sparringspartner  Grootste behoefte aan fiscaal advies

7. Hoe is de output van vraag 4, 5 en 6 terug te zien op de website van EJP? Wat is jullie oordeel hierover?  Betrokkenheid & frequent contact  niet expliciet terug te vinden  Algemene benadering  Overzichtelijk maar oppervlakkig  Trends: - Niet omgeving of branche specifiek - Digitalisering  Positie op internet