Les 7 Verantwoorden, legitimeren en professionaliseren.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Opwarmer : zoek de 5 verschillen
Advertisements

Onderzoek naar competentiegericht beoordelen in het groene onderwijs
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 4 - Pro vs. Am I-C1#, datum.
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Observeren en rapporteren
Observeren en rapporteren
Becoming a Teacher Educator: De inductie van beginnende lerarenopleiders Marcel van der Klink, CELSTEC, Open University of the Netherlands
Vereiste in leerplan VZ zie AD AD 4 en AD 5…
Hoofdstuk 5 Integer leiderschap
Godsdienst.
Iedereen coach naar Jef Clement.
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
SAMEN AAN ZET Gedeeld leiderschap.
Wat je zelf vindt, weet je beter
Communicatieve vaardigheden SAMENWERKEN
CanDo Coaching.
Introles: Wie ben ik en jullie? 15
Introles: Wie ben ik en jullie? 15 Wat is myl 20 Introductievragen 15
Over erkenning geven en Luisteren,Samenvatten,Doorvragen
Handelingsplannen.
Communicatieve vaardigheden SAMENWERKEN
Visie & Strategie.
Page 1 Workshop thema 4 21 mei 2013 Hanneke Koopmans.
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
Observeren en rapporteren
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Ethiek, Normatieve professionalisering Week 3: de context van het beroep.
Onderzoeksvaardigheden 3
De oplossing De aannemelijke oplossing van het dilemma, wat ga je testen?
Module Waarnemen, observeren en rapporteren Les 2
Praktijkervaring en reflectie
Plancyclus les 3 Actualiteit Quiz over de stof tot nu toe
SPH voltijd Ethiek 3: Normatieve Professionalisering Werkcollege 1 kwartaal 3: introductie Corstin Dieterich L
SPH voltijd Ethiek 2: Verantwoording Werkcollege 1 kwartaal 3: introductie Corstin Dieterich L
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 1 med.hr.nl/gharh.
Plan voor uitvoering. Gebruik je boek Begin bij 8.4 de innovatiecyclus Stap 1 is eigenlijk het onderzoek wat je al gedaan hebt Je begint je ontwerp met.
Coach Academy Opbouw 1. Doel Leren hoe je van het Alkmaar Guardians jeugdplan tot een trainingsplan komt Ervarigen met elkaar delen Een gezellige avond.
Plancyclus, les 2 Actualiteit
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Methodiek: Plancyclus
Les 6  vragen naar aanleiding van de vorige les  van diagnose naar doelen en een plan  werken aan eindopdracht.
Beroepshouding en beroepscode
1 Handleiding voor een workshop rond ethische dilemma’s Johan Vanmarcke – RC Diksmuide-Westkust.
Welkom op onze thema-avond
Veilig werken via gedragsverandering Danny Wilms
Training 3 Kennis van programma van de student en kunnen werken met de instrumenten (bv. werken met leerwerkplan, rubric, evaluatieformulier), Binnen verschillende.
Verzorg jezelf: Do´s & Don´ts
Kwaliteitszorg
Boek ‘Begeleiden’ Hoofdstuk 13 Communicatieproblemen
Vaardigheden 1. Het opzetten van een vaardighedenlijn voor leerlingen van de brugklassen. 2. Voor vakdocenten inzichtelijk maken wanneer welke vaardigheden.
Communicatie 3e les.
Week 1, les 9 Ga zitten in de kring.
Acceptatie en Adoptatie 1A_TVB01
Nee Zeggen!.
Loopbaan en burgerschap les 2
Een RECENSIE schrijven
BOM-model PV 25/03/2014.
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
ADL Les 1.
SEL Les 2: normen en waarden.
Social media Wat deel je wel en niet?.
Observeren rapporteren
Observeren, rapporteren
ADL Les 1.
Reflecteren op ambities en kwaliteiten
Observeren Les 7.
Transcript van de presentatie:

Les 7 Verantwoorden, legitimeren en professionaliseren

Verantwoorden, legitimeren en reflecteren Dit heet tegenwoordig ook Normatieve Professionalisering. Verantwoorden Inzicht geven in wat je gedaan hebt, hoe je het gedaan hebt en de resultaten die je bereikt hebt. Legitimeren Beargumenteren waarom dat wat je gedaan hebt, het goede is. Voelen jullie een spanning tussen praktisch en ethisch? Waar komt het reflecteren naar voren?

Werken vanuit een mensvisie Vanuit welke visie zou jij een demente bejaarde wassen? Kan je dat ook vertalen naar jullie praktijk? Vanuit welke visie wordt hier zorg verleend?

Ethische aspecten van observeren Denk aan wettelijk kader Denk aan de doelstelling van je observatie Beschrijf feitelijk Bespreek situaties waar je je zorgen over maakt of die je heel raar vindt.

Intuïtie of het zesde zintuig. Wat doe je met sterke gevoelens die je niet direct kan onderbouwen met feiten? Voor beginnende professionals kan dit een andere valkuil zijn dan voor gevorderde. Wat is het verschil?

Posters Vorm met je groepje een mening over wat er in de volgende hoofdstukken staat: Hoofdstuk 9 van het boek “ De Plancyclus in het sociaal-agogisch werk” ; Hoofdstuk 10 van het boek “ Observeren, rapporteren en interpreteren” Maak hier samen een poster van!

volgende week Mogelijkheid nog vragen te stellen En Mini presentatie over je eigen stuk. Stand van zaken van je eindopdracht