Een gezamenlijke uitdaging

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Martijn Bijleveld.
Advertisements

Flexcollege Flexibel onderwijs organiseren
Middenmanagement in positie VO Congres 2013
Presentatie Slimmer werken in het voortgezet onderwijs Startbijeenkomst 16 juni 2009 / maatregel 8: zie
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
presentatie sectorplan justitiescholen
Den Haag 30 oktober 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
Flex-ID en 4C/ID: Tophuwelijk of onmogelijkheid???
Presentatie Flexcollege Experimenteren met flexibiliseren
Stand van zaken Project WAK
Agenda uur:Visie PMGG uur:Klantonderzoek uur:Terugblik monitoring overtredingen uur:Pauze uur:Ontwikkelingen uur:Handhaving.
kennisdelen voor rekencoördinatoren
Projectleidersplatform en Themamiddag Plan van aanpak
Highlights evaluaties Presentatie De Groene Parade II 10 juni 2009.
REGIELIJN Politieonderwijs 2.0
Kaartje Gelderse Vallei invoegen. * Start gesprekken eind 2008 door welzijnsinstellingen en scholen * Redenen: * verandering in de maatschappij * onaantrekkelijkheid.
Zorg voor de Toekomst Noord- en Oost-Groningen Marieke van Ginkel
Begeleiding starters en professionalisering docenten Project 2 1.
Programma van Eisen Mobiele Data Terminals (MDT)
Succes met SPBS Effectievere begeleiding via de agenda SPBS in het VO.
Startbijeenkomst Netwerk Sociaal Domein
Netwerk Ouderenzorg Regio Noord 5e subsidieronde Nationaal Programma Ouderenzorg.
Beleidsinformatie Jeugd
Kwaliteitsnetwerk FPA
VTO, de brug van oud naar nieuw KENNISOVERDRACHT bij het departement Leefmilieu en Infrastructuur.
Ouderavond klas 1 Hartelijk welkom 1 Ouderavond klas 1 23 september 2014.
Nieuwe uitdagingen voor de opleiding tot arts Studiedag stageleiders/stagiairs 26 mei 04.
Naar een nieuw digitaal toetssysteem
Kenmerk:18 juni 2015 ONDERZOEKSDATA ONDERZOCHT Datamanagement bij Avans Hogeschool Marjon Warmerdam Marijke Rinkel.
Functiecreatie… Gemeente Wijchen samen met Sociale Werkvoorziening BREED hoe laat je het werken in de praktijk Gemeente Wijchen samen met Sociale Werkvoorziening.
Kick off bijeenkomst Inkoop Wmo augustus 2015.
Regionale Aanpak Kindermishandeling Landelijke uitrol In opdracht van het programmaministerie Jeugd en Gezin Uitvoering: Nederlands Jeugdinstituut Utrecht.
Insights & Essentials Willem van Putten
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 3 De innovatieopdracht.
Module ‘Ouderbetrokkenheid’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 1 Pascal van Schajik
WPO (Interactief) Anne van Kempen Sanne van Hoof WPO kenniskring 2 november november 2015 Tips en aandachtspunten voor een succesvolle implementatie.
Informatieavond We moeten het met elkaar doen.
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
Landelijke raad 14 december 2013 Toelichting op de belangrijkste onderwerpen van de agenda.
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 6 Onderdeel : personeelsinstrumenten.
Raadsinformatiebijeenkomst decentralisaties sociaal maatschappelijk domein Datum: 27 augustus 2013 Gemeente: Dordrecht.
Hervorming Langdurige Zorg Transitie Vivent Thuiszorg Terug naar de Bedoeling.
Bra1 STUDENTMOBILITEIT Eindrapport Andre Brands – 4 augustus 2015.
Peuter & Co De Hbo’er in Groep Nul en de Startgroep Van spelen word je vrolijk!
A-3 DJI netwerk INK bijeenkomst 2012 pijler 2. 2 A-3 managementgesprek visie op doel, inhoud en ondersteuning Gesprek tussen 2 vertegenwoordigers van.
Workshop Rekenblokken optimaal inzetten 30 november 2010 Welkom! Bas van der Meijs.
Schuldhulpverlening Tijdlijn schuldhulpverlening 2011 Beleidsplan integrale schuldhulpverlening vastgesteld 2013 (juli) start onderzoek rekenkamer in Ridderkerk.
Kenmerk: 24 juni Kenmerk: 24 juni Marian Kat-de Jong Kenmerk: 24 juni Spelling op bestelling Gebruik van Hogeschooltaal in de Helpdesk.
Inkoop Jeugdhulp Zuid-Drenthe 2017 en verder. Jeugdhulp Zuid-Drenthe Samenwerkingsverband Zuid Drenthe: ‒ Hoogeveen; ‒ De Wolden; ‒ Meppel; ‒ Westerveld;
Masterclass Digitaal Toetsen Juni 2016 Michiel van Geloven.
Heroriëntatie steunfuncties binnen de Sociale- en Culturele pijler. De stand van zaken 18 november 2005.
Taal- en rekenbeleid in de regio Mariëlle Verhoef (projectleider taal en rekenen) Herman Krikhaar (coördinator Profijt)
Workshop Rekenblokken 10 november 2010 Welkom! Bas van der Meijs.
Transitiepaden AFL Van school  Naar kenniscentrum AFL Van werken binnen teams in opleidingen  Naar samenwerken binnen en tussen domeinen en met de 5.
Lokale invulling betrokkenheid raad bij decentralisaties Datum 4 april 2013.
Stand van zaken bestuurlijke aanbestedingen
Procesverbetering in de Zorg
Netwerkbijeenkomst ronde 3
‘Ontwikkelen doen we samen’
Hoe schoolontwikkeling een feestje wordt op de werkvloer
Cliëntenraad Sociaal Domein
Training Vergaderen Een project van: In opdracht van:
Marktconsultatie: Integrale crisishulp in Zuid-Limburg 27 juni 2018
Onderstaande balk s.v.p. niet verwijderen
Pilot maatschappijwetenschappen
Functioneel beheer middag
Business Informatie management / Functioneel beheer middag
Kantelen in Rotterdam Experimenteerzone 5 VWO Kunstaanbod
Programma Digitale Leeromgeving
Transcript van de presentatie:

Een gezamenlijke uitdaging Onderwijslogistiek Een gezamenlijke uitdaging EEN TREKTOCHT, BESTEMMING NOG NIET GEHEEL BEKEND, SAMEN MET JULLIE VANDAAG VERDER REIS MAKEN; PADEN VERKENNEN

stabiliteit en regelruimte Onderwijslogistiek stabiliteit en regelruimte

Onderwijslogistiek: Uitdagingen Wil je top restaurant zijn & blijven: Enerzijds herrie in de keuken; samen met traject academies zorgen dat basis op orde is en verder verbeteren Anderzijds wat vraagt het voor de toekomst; dat is waar we vandaag bij stil staan Wat zijn de eisen Wat standaardiseren Onderwijs ontwikkelen – inzetplannen is net koken in een restaurant: ingrediënten voorbereiden om uiteindelijk het rooster te serveren Wat gaan we hier vandaag samen verder aan verbeteren

Agenda Opening en vaststelling agenda (14.00 – 14.05) Mededelingen & stand van zaken onderwijslogsitiek (14.05-14.30) Thema: voorbereidingen (jaar)planning 2016-2017 (14.30-16.45) Afronding & wat verder ter tafel komt (16.45-17.00) Stellingen onderwijslogistiek; 2015 Onderwijs ontwikkelen doe je alleen met docenten en onderwijskundigen Onderwijslogistiek start bij onderwijs ontwikkelen; hier start de studeerbaarheid, doceerbaarheid, organiseerbaarheid, betaalbaarheid, Standaardisatie is noodzakelijk voor flexibiliteit Je moet niet alles willen organiseren Tijd – student- docent – vak – volgorde – lokaal in nodig om onderwijs te plannen, moeten we alles willen organiseren, Geef een groep docenten een aantal lokalen en zij regelen het op eigen kracht en met eigen verantwoordelijkheid zelf geef een groep docenten een aantal lokalen en zij regelen het op eigen kracht en eigen verantwoordelijkheid zelf Docenten reserveren meer ruimtes dan nodig zijn, professionals in het onderwijs willen meer ruimte en niet alleen in lokalen

Mededelingen – Stand van zaken onderwijslogistiek Mededelingen – stand van zaken onderwijslogsitiek Implementatie Professionalisering: Trainingen Eigenaarschap: Resultaten traject Onderwijslogistiek Communicatie: I Avans & onderwijslogistiek.DIF@avans.nl Managementinformatie: Cirkel Pilot dashboard stuurinformatie Contacturen

Mededelingen – Stand van zaken onderwijslogistiek Mededelingen – stand van zaken onderwijslogsitiek Systemen - signalen: gebruik takenplaatje: BDB – in- en uitleen – DI uren & informatie op blackbaord & procedure (overleg 15 september) Untis Organisatie: Bijeenkomsten 2016 Visie onderwijslogistiek 2020 Overige punten

Onderwijslogistiek stabiliteit en regelruimte 2013 - 2020 Fase 0 Fase 1 Fase 2 Ambitie 2020 VISIE Flexibiliteit, snelheid, integraliteit Kwaliteit is voldoen aan verwachtingen Fase 0: Wat is onderwijslogistiek Fase 1: Wat heeft het opgeleverd - Waar staan we nu - Wat willen we bereiken in 2015 “waarom afronden” Fase 2: Wat is scope voor toekomst 2020 Vanuit grotere betrokkenheid, Nemen van verantwoordelijkheid en in gesprek gaan, verbetering van processen en versterken van de samenhang in systemen op weg naar een hoger ambitie niveau onderwijslogistiek in 2020

Stand van zaken Onderwijslogistiek 2015 Implementatie academies: 12 oktober 2015 Volgen verbeterplannen: AI&I, ASB, ATGM, AFM, AAFM, ASIS, AVD, AHB, AE&I, AGZ, AMIB, AMBM, Traject bijna afgerond: AKV, AOMI, AB&I, ASH Traject gestart: ACUE, PABO, AVB, JHS, RET Extra activiteiten, als gevolg van: Ondersteuning bij taaklastmodel, inrichten takenplaatje,

Onderwijslogistiek: uitdagingen Ambitie 2020 We gaan naar Ambitie Datgene nu ingezet borgen Onderwijs gaat het om (centraal in cirikel) Toetsen start bij onderwijs ontwikkelen Expertise centra vanaf begin Onderwijskundigen vanaf begin (inzetcoördinatoren meedenken organiseerbaarheid en faciliterend betaalbaar, doceerbaar) Toetsorganisatie: twee cirkels (onderwijslogistiek is een keten) Samenwerking – bewustwording (voorbeeld zojuist bij restaurant) Ontwikkelen naar die ambitie

Programma Onderwijslogistiek Waar blijven maken Resultaat verkenningenrapport: Opdracht I.r.t.dagelijkse praktijk: Onderwijscatalogus: Curr – OER - Osiris dataconsistentie (ASIS) Studievoortgangsproces (AAFM/AMBM) Studentfeedback - Osiris(AKV) Opslaan toetsvragen (ATGM) Aantal toetsen, toetsvormen (AHB) Overige projecten staande organisatie & Best Practices Project 2015 Implementatie “begeleiding op maat” Aanbesteding roostervoorziening Toetsorganisatie Projecten academies, domeinen en diensteenheden Aanbesteding ruimte gebruik Management informatie (dashboard) Experimenten sociale domein (welke criteria) Anticiperen op ontwikkelingen Visie onderwijslogsistiek 2020

Mededelingen – Stand van zaken onderwijslogistiek Mededelingen – stand van zaken onderwijslogsitiek Communicatie: I Avans (Kitty) onderwijslogistiek.DIF@avans.nl (Kitty) Systemen en Signalen: Gebruik takenplaatje: BDB – in- en uitleen – DI uren & informatie op blackboard & procedure (Jo en Mariëlle) Untis Managementinformatie: Contacturen Pilot dashboard stuurinformatie

Mededelingen – Stand van zaken onderwijslogistiek Mededelingen – stand van zaken onderwijslogsitiek Professionalisering; trainingen: (Jo) 10 november 8 – 10 december 15 (middag)-16 (middag)-18 februari (ochtend) Bijeenkomsten 2016 (voor 1 november data) Week 3: gebruikersoverleg Week 6: overleg onderwijslogistiek Vragen en overige punten

THEMA: jaarplanning

THEMA: wat heb je nodig voor de jaarplanning

THEMA: jaarplanning Toelichting vanuit twee academies “jaarplanning met docenten” AAFM: Marise Khemisse AHB: Marie-José Kanters Samen in gesprek over: Voorbereidingen Hoe organiseer je dit Mogelijkheden invoeren in takenplaatje van o.a. beschikbaarheid, activiteitenplanning (calendarium) Opstellen van een algemeen stramien

Met elkaar in gesprek Uiteen in groepen rondom dit thema: samen in gesprek over voorbereidingen en opstellen van een stramien JO – KITTY – MARTIJN – JOLANDE Hoe organiseer je een nieuwe jaarplanning , wie levert welke informatie wanneer aan (bespreek de meegenomen werkwijzen) Samen opstellen van een algemeen stramien waar je aan kunt/moet denken door wie, wanneer Mogelijkheden van invoeren in takenplaatje van beschikbaarheid, activiteitenplanning (vergaderingen e.d)

Onderwijslogistiek 2020: uitdagingen voor morgen Resultaten uit drie workshops Data en onderwerpen voor een volgende keer 24 november gebruikersoverleg Tilburg 8 december onderwijslogistiek Breda Wat neem je mee voor morgen

Als je het snel wilt realiseren, moet je het alleen gaan doen, als je verder wilt komen, moet je het samen doen!!!