PRAKTIJKERVARING EN REFLECTIE HAFIDA EL GHARBAOUI KAMER L02.104 0634131287.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Opwarmer : zoek de 5 verschillen
Advertisements

Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Voor stagedocumenten ga naar: Stagevoorlichting MT januari 2013 Leren.
Presentatie introductie BGL
LEERLIJNEN - ONTWIKKELINGSLIJNEN
Werken met Didiclass Een oefeninstrument voor opleiders en coaches.
Reflectievaardigheden en instrumenten
3e bachelor Agogische wetenschappen
VLECHTWERKEN IN PRAKTIJK LOOPBAANONTWIKKELING Bea Janssens
GROEN PROEVEN Workshop 31 maart 2011 Reflectie binnen de PvB
Functieprofiel en beoordeling
Wat is MaS? MaS staat voor Maatschappelijke Stage
Wat is het eigenlijk? Welke bedoeling zit erachter? Waarom is dit belangrijk voor mij? Wat, hoe, wanneer, wie en vragen!
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
Coachen ICT bijeenkomst 10 oktober 2006 “Ook een coach heeft een coach nodig.”
Pass’t Montessorionderwijs ?
Stage jaar Rianne Elderhuis.
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
Etalage Domotica. Afspraak met de klant maken Bereid samen het telefoongesprek voor. Voer het telefoongesprek Juiste toon spreken, duidelijk en verstaanbaar.
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
Solliciteren: wat wil ik?
Madeleine Meurs Med.hr.nl/meurm Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 1.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
VOORLICHTING STAGE Sociaal Pedagogische Hulpverlening Instituut voor Sociale Opleidingen.
Studieloopbaancoaching Kwartaal 2 week 1
Onderzoeksvaardigheden 3
Pemprl.
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Waarom Kerst? Gespreksspel
Praktijkervaring en reflectie
SLC Bijeenkomst H. El- Gharbaoui med.hro.nl/gharh.
Praktijkervaring & Reflectie
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Opgroeien in de stad les 3
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Competentiegebied 2 Ouders en opvoeders ondersteunen bij opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind.
Docent: Jennifer de Vries-Aydogdu
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Rotterdam, 00 januari 2007 SLC 2 bijeenkomst Hafida El-gharbaoui med.hro.nl/gharh.
Stagebegeleider: Johan v.d. Sloot Datum: 28 oktober 24 sept Bijeenkomst 2.
Plancyclus, les 2 Actualiteit
SMART- leerdoelen Competentieprofiel
Opdrachten en eindopdracht
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Les 6  vragen naar aanleiding van de vorige les  van diagnose naar doelen en een plan  werken aan eindopdracht.
Prl. programma stand van zaken afspraken bezoek o meting coaching praktijkplan.
LEERJAAR 1 SAW.  Introductie bijeenkomst Periode W3S1AR en W3S1BR van 8 Februari t/m 22 April  Minimaal 250 uur werken  Begeleiding door een MWB docent.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Welkom op de Open Dag Het Hooghuis Stadion WelkomWelkom.
Weblog. Waarom?? Ouders de school in halen Kinderen over ervaringen laten schrijven en tekenen Samen werken aan een eindproduct ICT bij jonge kinderen.
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
STAPPENPLAN STAGE 10 stappen voor een succesvolle stage in de Master Vergelijkende Moderne Letterkunde.
Rollen binnen het werkplekleren
Anders kijken, anders doen
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Honours programma: voor wie
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Hoofdstuk 5 Het leerproces bewaken en beoordelen
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Transcript van de presentatie:

PRAKTIJKERVARING EN REFLECTIE HAFIDA EL GHARBAOUI KAMER L

PROGRAMMA Wat is Praktijkervaring en reflectie Praktijkmogelijkheden De uitvoering Begeleiding Competenties Studieactiviteiten Wie heeft er al een plek? Activiteiten in de les

WAT IS PRAKTIJKERVARING EN REFLECTIE Op begin niveau: Contact maken met kinderen. Gedrag van kinderen observeren Maar ook: Activiteiten met kinderen uitvoeren Gesprekken voeren met medeopvoeders. Praten over het geobserveerde Praten over het gedrag van kinderen. Je leert na te denken over waarom bepaalde activiteiten met kinderen gedaan worden Wat de doelen ervan zijn Je leert je activititen voor te bereiden en bij te dragen aan een goede organisatie ervan. En je leert na te denken en te verwoorden waarom en hoe jij bepaalde activiteiten uitvoert: Wat heb je goed gedaan? Waar zet jij je vraagtekens bij? Wat zou je een volgende keer anders doen? Theorie koppelen aan de praktijk In aanraking komen met de doelgroep  kinderen. Eventueel ook met opvoeders en medevoeders.

DUS.... In de praktijkuren doe je ervaring op in het (mee) bedenken, voorbereiden en uitvoeren van activiteiten met: Kinderen in reguliere (“normale”) opvoedingssituaties Kinderen in in achterstandssituaties of met bijzonder- of opvallend gedrag. Met (mede) opvoeders. Door middel van deze praktijkuren doe je tevens ervaring op met het evalueren van door jou uitgevoerde activiteiten en met het geven en ontvangen van feedback.

PRAKTIJKMOGELIJKHEDEN Opvangvoorzieningen voor kinderen Basisscholen / brede scholen Buurt- en clubhuizen Natuur- en milieueducatie Speeltuinverenigingen Projecten als TOS (Thuis Op Straat) of Duimdrop Scouting Consultatiebureau Of andere instellingen, verenigingen of organisaties waar met (groepen) kinderen gewerkt wordt.

DE UITVOERING 80 uur in de praktijk Mag aaneengesloten Mag verdeeld over het hele jaar Mag ook in de vakanties / weekenden etc. Je mag meerdere organisaties Je regelt de praktijkplek zelf. Heb je plek, vul de stageopgave in en lever die in bij je SLC. Je plek wordt goedgekeurd door je SLC. Pas na goedkeuring mag je aan de slag. Je contract moet ondertekend worden en deze lever je tevens weer in bij je SLC.

BEGELEIDING Van je SLC We verwacht van de instelling of organisatie geen aparte stagebegeleiding. Met je contactpersoon maak je afspraken over de taken die je zult uitvoeren en bespreek je de doel van je stage. Er is wel een contactmoment tussen je SLC en de contactpersoon.

COMPETENTIES

VERVOLG COMPETENTIES

STUDIEACTIVITEITEN Praktijkplan opstellen Logboek bijhouden Reflecties op je eigen handelen Evaluatieverslag

WIE HEEFT ER AL EEN PLEK? tos Big brothers and Sisters kinderopvang

LEERDOELEN Wat zijn leerdoelen? Welke vormen van leerdoelen heb je? Wat is SMART? Hoe stel ik nou zo’n leerdoel op? Hoe ziet een goed geformuleerd leerdoel eruit? Hoe bedenk ik een leerdoel voor mijzelf? Hoezo een leerdoel?

REFLECTEREN Een betekenisvolle situatie